Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων
Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου 2008
Ποιος είναι ο ρόλος των αερόσακων στην οδική ασφάλεια
Τους αερόσακους στην οδική ασφάλεια εισήγαγε η εταιρεία Mercedes το έτος 1992. Η εταιρεία Volvo εισήγαγε το έτος 1994 τους πλευρικούς αερόσακους. Ο ρόλος των αερόσακων είναι η απόσβεση της βίας κρούσης, είτε πρόσθιας είτε πλάγιας. Η δράση των αερόσακων, είναι συμπληρωματική των ζωνών ασφαλείας και ουδέποτε υποκαθιστούν τις ζώνες. Εάν εκραγεί αερόσακος και δεν φοράτε ζώνη ασφαλείας μπορεί το ατύχημα να αποβεί θανατηφόρο. Τα σύγχρονα αυτοκίνητα των αρχών του 21ου αιώνα έχουν τουλάχιστον 4 αερόσακους εκ των οποίων δύο μπροστά (στο τιμόνι ο ένας και στο ταμπλό συνοδηγού ο δεύτερος) και δύο στα πλάγια των καθισμάτων. Οι πλάγιοι αερόσακοι προστατεύουν το σώμα από κρούση στα πλαϊνά τοιχώματα του αυτοκινήτου στις πλευρικές συγκρούσεις. Υπάρχει τελευταία η τάση να τοποθετούνται πολλοί αερόσακοι σε πολλά σημεία του αυτοκινήτου με τελικό σκοπό οι επιβαίνοντες να προστατεύονται από βία προερχόμενη από όλες τις κατευθύνσεις. Ήδη το έτος 2005 ανακοινώθηκε και μια νέα εφεύρεση, ζώνη ασφαλείας πού μετατρέπεται σε κυκλικό σωληνωτό αερόσακο (Belt airbag).
ΝΑ ΘΥΜΟΜΑΣΤΕ ΠΑΝΤΑ: «Ο αερόσακος δρά συμπληρωματικά στις ζώνες ασφαλείας. Η μενονωμένη λειτουργία του, άνευ ζώνης ασφαλείας δεν προστατεύει και μπορεί να μας σκοτώσει»
Ο αερόσακος φουσκώνει μέσα σε περίπου 40 χιλιοστά του δευτερολέπτου και η ταχύτητα ανοίγματος είναι περίπου 320 χλμ/ώρα.
Το άνοιγμα ενός αερόσακου παράγει θόρυβο ίσο με 170 desibel.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου