Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων

Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων

Τετάρτη 21 Ιανουαρίου 2009

18 καρμανιόλες στους δρόμους του νομού Θεσσαλονίκης


central_02_08_07aΣΕ ΠΑΓΙΔΕΣ ΘΑΝΑΤΟΥ για τους οδηγούς έχουν μετατραπεί συγκεκριμένα σημεία των εθνικών οδών, στα οποία σημειώνονται συχνά τροχαία ατυχήματα. Σύμφωνα με την καταγραφή των κατά τόπους τμημάτων Τροχαίας, μόνο εντός των ορίων του νομού Θεσσαλονίκης, κατά μήκος των εθνικών οδών, υπάρχουν συνολικά 18 σημεία-καρμανιόλες.

Εντός του νομού Θεσσαλονίκης συχνά συμβαίνουν ατυχήματα σε 18 σημεία. Τα σημεία είναι στην ε.ο. Αθηνών - Θεσσαλονίκης, στο 470ό, 482ο, 498ο, 500ό και στο 507ο χλμ., στην ε.ο. Θεσσαλονίκης - Νέων Μουδανιών στο 9ο, το 14ο και 23ο χλμ., στην ε.ο. Θεσσαλονίκης - Πολυγύρου στο 27ο χλμ., στην ε.ο. Θεσσαλονίκης - Καβάλας, στο 11ο, 46ο, 53ο, 77ο και στο 83ο χλμ., στην ε.ο. Θεσσαλονίκης - Σερρών, στο 14ο και στο 28ο χλμ., στην ε.ο. Θεσσαλονίκης - Κιλκίς, στο 8ο χλμ. και στην ε.ο. Θεσσαλονίκης - Έδεσσας, στο 33ο χλμ.

Η εθνική προς Αθήνα

Κατά μήκος της εθνικής οδού Αθηνών - Θεσσαλονίκης έχουν επισημανθεί 42 επικίνδυνα σημεία, όπου τα τελευταία χρόνια σημειώνονται συχνά θανατηφόρα ατυχήματα, σύμφωνα με τα στοιχεία της διεύθυνσης Τροχαίας. Τα περισσότερα σημεία - καρμανιόλες εντοπίστηκαν στα τμήματα της εθνικής οδού που διέρχονται από του νομούς Λάρισας (συνολικά 13 σημεία) και Πιερίας (συνολικά 15 σημεία). Από την Αθήνα μέχρι τη Θήβα καταγράφηκαν 13 σημεία, με μεγαλύτερη συχνότητα στο 9ο χιλιόμετρο (κόμβος Ρενό). Ως το πιο επικίνδυνο τμήμα χαρακτηρίζεται αυτό που εκτείνεται από το 385ο χιλιόμετρο, όπου αρχίζει η κοιλάδα των Τεμπών, μέχρι το 438ο χιλιόμετρο, λίγο πριν από την Κατερίνη. Ο δρόμος δεν ξεπερνά σε πλάτος τα 8,5 μέτρα με συνεχόμενες στροφές ενώ οι οδηγοί παραβιάζουν συχνά το όριο ταχύτητας, που είναι 60-80 χιλιόμετρα την ώρα.

Τα σημεία όπου παρουσιάζεται συχνότητα θανατηφόρων τροχαίων στην εθνική οδό Αθηνών - Θεσσαλονίκης βρίσκονται στις χιλιομετρικές αποστάσεις από την Αθήνα 4ο, 5ο, 8ο, 9ο, 12ο, 15ο, 17ο, 23ο, 24ο, 36ο, 45ο, 49ο, 52ο, 352ο, 354ο, 355ο, 356ο, 357ο, 360ό, 361ο, 362ο, 370ό, 373ο, 379ο, 380ό, 388ο, 400ό, 402ο, 403ο, 404ο, 406ο, 410ο, 414ο, 418ο, 423ο, 436ο, 437ο, 438ο, 457ο, 460ό, 473ο, και 507ο χιλιόμετρο.

Στον νομό Θεσσαλονίκης

Ιδιαίτερη επικινδυνότητα παρουσιάζουν τρεις δρόμοι του νομού Θεσσαλονίκης, η εθνική οδός Θεσσαλονίκης - Καβάλας, η επαρχιακή οδός Λαγκαδά - Ρεντίνας και η περιφερειακή οδός Θεσσαλονίκης. Η παλαιά ε.ο. Θεσσαλονίκης - Καβάλας θεωρείται ως o πιο επικίνδυνος δρόμος της Βόρειας Ελλάδας. Από το 46ο μέχρι το 53ο χιλιόμετρο, από την Περιστερώνα μέχρι την Απολλωνία, διέρχεται μέσα από κατοικημένες περιοχές και σημειώνονται εκτός των άλλων παρασύρεις πεζών. Τροχαία ατυχήματα σημειώνονται στο τμήμα από τη Ρεντίνα μέχρι την Ασπροβάλτα (Μακεδονικά Τέμπη), αλλά και στο τμήμα εξόδου της Ασπροβάλτας μέχρι τη γέφυρα Στρυμόνα, που διαπλατύνεται σε κάποια σημεία και στενεύει στη συνέχεια απότομα με επικίνδυνες στροφές χωρίς διαχωριστικό στηθαίο. Ωστόσο, η παράδοση των τμημάτων της Εγνατίας οδού, από το Δερβένι μέχρι τη γέφυρα του Στρυμώνα, εκτός του τμήματος Μεγάλη Βόλβη - κόμβος Ρεντίνας, είχε ως αποτέλεσμα να μειωθούν σημαντικά τα τροχαία στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης - Καβάλας, η οποία δεν χρησιμοποιείται πλέον από μεγάλο αριθμό οδηγών.

Επικίνδυνο θεωρείται το 105ο χιλιόμετρο της ίδιας οδού, που βρίσκεται στις αρχές του νομού Καβάλας, μετά τη διασταύρωση Οφρυνίου. Ο δρόμος θεωρείται πλατύς, αλλά δεν υπάρχει διαχωριστικό στηθαίο και σε μικρή απόσταση διασταυρώνεται με δημοτικούς δρόμους, από τους οποίους εξέρχεται μεγάλος αριθμός αυτοκινήτων κυρίως την καλοκαιρινή περίοδο. Τα αυτοκίνητα αναπτύσσουν μεγάλη ταχύτητα, με αποτέλεσμα να σημειώνονται συχνά τροχαία ατυχήματα, στα περισσότερα οπό τα οποία εμπλέκονται μοτοσικλετιστές. Δύο χιλιόμετρα μετά, στο 107ο χιλιόμετρο, βρίσκεται ένα από τα πλέον επικίνδυνα σημεία της οδού, εντός του νομού Καβάλας, καθώς τα αυτοκίνητα κινούνται με μεγάλη ταχύτητα και δεν υπάρχει διαχωριστικό στηθαίο.

Δρόμοι - καρμανιόλες

  • Όσον αφορά τις επαρχιακές οδούς εντός του νομού Θεσσαλονίκη, η πλέον επικίνδυνη χαρακτηρίζεται η οδός Θεσσαλονίκης - Νέας Μηχανιώνας. Ο δρόμος είναι στενός, σε κάποια σημεία υπάρχει πυκνή βλάστηση που εμποδίζει την ορατότητα των οδηγών, συχνές και απότομες είναι οι στροφές, κακή η κατάσταση του οδοστρώματος και ανεπαρκής ο φωτισμός. Τουλάχιστον πέντε άνθρωποι το χρόνο χάνουν τη ζωή τους σε θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα και 50 τραυματίζονται.

  • Οδός Θεσσαλονίκης προς Ωραιόκαστρο. Ο δρόμος θεωρείται στενός σε πολλά τμήματα σε σχέση με τον κυκλοφοριακό φόρτο που συνεχώς αυξάνεται, έχει απότομες κλίσεις τόσο σε στροφές όσο σε ανηφόρες και κατηφόρες, που έχουν ως συνέπεια την κακή εκτίμηση από πλευράς οδηγών της ταχύτητας που πρέπει να αναπτύξουν. Ο φωτισμός δεν είναι επαρκής. Καταγράφονται ατυχήματα με υλικές ζημιές.

  • Πανόραμα-Χορτιάτης-Ασβεστοχώρι. Χαρακτηριστικό του δρόμου είναι οι απότομες στροφές, η στενότητα και η κλίση του εδάφους. Καταγράφονται συχνά τροχαία ατυχήματα με υλικές ζημιές.

  • Άσσηρος προς Κριθιά. Από την Τροχαία θεωρείται επικίνδυνος δρόμος, καθώς καταγράφονται αρκετά τροχαία ατυχήματα κυρίως στο ύψος της στροφής προς Κριθιά από το δρόμο Θεσσαλονίκης - Σερρών. Ο δρόμος είναι στενός με δύσμορφα γεωμετρικά χαρακτηριστικά.

  • Λαγκαδάς-Ρεντίνα. Ο επαρχιακός δρόμος είναι στενός και το οδόστρωμα σε κακή κατάσταση. Υπάρχουν συχνές στροφές, ενώ σε κάποια σημεία ο δρόμος διέρχεται μέσα από κοίτες χαραδρών που σε βροχοπτώσεις γεμίζουν με νερό. Παρουσιάζονται απότομες ανηφορικές και κατηφορικές κλίσεις.

  • Χορτιάτης-Άγιος Βασίλειος. Πολλές και συχνές στροφές και στενότητα, καθώς και ανεπαρκής φωτισμός χαρακτηρίζουν το δρόμο που συνδέει το Χορτιάτη με τον Άγιο Βασίλειο. Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό το χειμώνα είναι η ολισθηρότητα, καθώς σε πολλά σημεία σχηματίζεται πάγος, ενώ μετά από χιονόπτωση ο δρόμος συνήθως παραμένει κλειστός από την Τροχαία. Καταγράφονται ατυχήματα με υλικές ζημιές.

  • Νέο Ρύσιο-Βασιλικά. Η κατάσταση του οδοστρώματος βελτιώθηκε σε πολλά τμήματα, καθώς έγινε ασφαλτόστρωση και διαπλάτυνση. Ωστόσο υπάρχουν σημεία με στροφές και στενότητα, τα οποία σε συνδυασμό με την ταχύτητα που αναπτύσσουν τα οχήματα γεννούν κινδύνους. Καταγράφονται ατυχήματα με υλικές ζημιές και τραυματίες.

  • Προς Πολύγυρο, στη Ραιδεστό και τα Βασιλικά. Πρόκειται για την οδό που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τον Πολύγυρο, η οποία δέχεται μεγάλο κυκλοφοριακό φόρτο, κυρίως τους θερινούς μήνες, παρότι είναι στενή και με στροφές κατά διαστήματα. Η κατάσταση του οδοστρώματος σε πολλά τμήματα δεν είναι καλή, ο φωτισμός ανεπαρκής. Στο δρόμο έχουν καταγραφεί και θανατηφόρα ατυχήματα.
www.makthes.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails