Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων
Πέμπτη 15 Ιανουαρίου 2009
Πεζός: Ο πιο αδύναμος κρίκος
Η Ελλάδα βρίσκεται στην πιο δυσάρεστη θέση σε απώλειες πεζών στην Ευρώπη. Οι απώλειες πεζών είναι ο πιο ευαίσθητος δείκτης ποιότητας της τροχαίας κίνησης σε μια χώρα και, κατ' επέκταση και της ποιότητας μιας κοινωνίας. Στην Ελλάδα πεθαίνουν περίπου 400 πεζοί ανά έτος.
Τι μπορεί να κάνει ο πεζός και ο οδηγός:
* Κατά το δυνατόν χρήση διαβάσεων, μετά από διαπίστωση μη ύπαρξης κινδύνου.
* Την νύχτα (ιδιαίτερα με βροχή) οι πεζοί δεν διακρίνονται στην άκρη των δρόμων. Γι' αυτό ανοικτόχρωμα ρούχα ή φακό στο χέρι, ιδιαίτερα σε αγροτικές περιοχές.
* Όταν αυτοκίνητο προσπαθεί να παρκάρει ή να βγεί από παρκάρισμα δεν περνάμε ούτε από μπροστά , ούτε από πίσω.
*Σταματημένα φορτηγά και λεωφορεία εμποδίζουν την ορατότητα των άλλων οδηγών και ο πεζός που περνά μπροστά μπορεί να μη φανεί έγκαιρα ακόμα και σε διαβάσεις πεζών.
*Δίκυκλα εισέρχονται στις διαβάσεις και με ερυθρό σηματοδότη και η είσοδος τους μπορεί να μην γίνει αντιληπτή ανάμεσα από μεγάλα οχήματα. Επομένως χρήση διαβάσεων όχι πολύ κοντά σε σταματημένα οχήματα.
*Ο πεζός έχει προτεραιότητα σε διαβάσεις (εκτός αν ρυθμίζονται από σηματοδότη) αλλά ποτέ δεν πρέπει να εκβιάσει προτεραιότητα, σε ορισμένες θέσεις δε (δρόμων μεγάλης ή ταχείας κυκλοφορίας) αυτό θα ισοδυναμούσε με αυτοκτονία.
*Οι οδηγοί θα πρέπει να ανάβουν τα μεσαία φώτα σε κακοκαιρία και έγκαιρα το σούρουπο. Η μη αντίληψη των αυτοκινήτων από πεζό είναι συχνή αιτία ατυχημάτων.
*Όταν ο πεζός διασχίζει δρόμο, ο οδηγός μειώνει ταχύτητα και κορνάρει διακριτικά. Δεν πατά γκάζι για να αναγκάσει τον πεζό να τρέξει.
*Δίπλα από πεζούς, σε στενούς δρόμους, περνάμε με πολύ μικρή ταχύτητα και με διακριτικό κορνάρισμα, για να μην τρομάξουμε τον πεζό, ιδιαίτερα αν είναι ηλικιωμένος.
*Δεν κορνάρουμε πίσω από οδηγό που σύμφωνα με τον ΚΟΚ δίνει προτεραιότητα σε πεζούς, όσο και αν αργεί.
*Όταν περνά πεζός σε διάβαση, ο οδηγός πρέπει να σταματήσει τελείως και όχι να προχωρά αργά προς τον πεζό.
Οδήγηση με ασφάλεια
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου