ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΕΧΝΙΚΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ
Η διαδικασία του τεχνικού ελέγχου των οχημάτων γίνεται σύμφωνα με τους κωδικούς οι οποίοι παρατίθενται στις Υ.Α. 44800/123/85, 71703/8028 και Υ.Α. 12078/1343/04, όπως αυτές κάθε φορά ισχύουν. Ο τεχνικός έλεγχος των οχημάτων στην γραμμή ελέγχου του Κέντρου διενεργείται σε 4 σημεία ελέγχου. Το σημείο ελέγχου 1 ευρίσκεται στο χώρο του ελέγχου των καυσαερίων, το σημείο 2 στο χώρο ελέγχου της αυτόματης γραμμής, το σημείο 3 στον λάκκο κατόπτευσης και το σημείο 4 στον Η/Υ του χώρου ελέγχου.
1ο ΣΤΑΔΙΟ
Διαδικασία Ελέγχου της Ταυτότητας του Οχήματος
Στην αρχή της διαδικασίας του τεχνικού ελέγχου (Σημείο ελέγχου 1) ο ελεγκτής καταχωρεί τον αριθμό της πινακίδας κυκλοφορίας και τους χαραγμένους αριθμούς του πλαισίου του οχήματος και του κινητήρα, τον αριθμό θέσεων του οχήματος και την ένδειξη του χιλιομετρητή του οχήματος.
2ο ΣΤΑΔΙΟ
Διαδικασία Ελέγχου των Καυσαερίων
Στο σημείο 1 ελέγχονται και τα καυσαέρια του οχήματος
Ο Αναλυτής Καυσαερίων για οχήματα με Βενζίνη
Ο Αναλυτής Καυσαερίων, είναι φορητός και λειτουργεί με ηλεκτρικό ρεύμα. Η συσκευή περιλαμβάνει εύκαμπτο σωλήνα αναρρόφησης των καυσαερίων, με ειδικό στέλεχος δειγματοληψίας, το οποίο εισέρχεται μέσα στον σωλήνα της εξάτμισης του ελεγχομένου οχήματος, χωρίς να επηρεάζεται από τις υψηλές θερμοκρασίες των καυσαερίων και από την παρουσία τοξικών αερίων (απουσία Teflon). Η ως άνω συσκευή μετρεί :
την περιεκτικότητα σε υδρογονάνθρακες (HC)
την περιεκτικότητα σε μονοξείδιο του άνθρακα (CO)
τον συντελεστή «λ»
Το Νεφελόμετρο για οχήματα με Πετρέλαιο
Σε περίπτωση τεχνικού ελέγχου πετρελαιοκινήτου οχήματος, η θολερότητα των καυσαερίων η οποία προέρχεται από τον περιεχόμενο καπνό, μετρείται με το Νεφελόμετρο, με βάση την αρχή της φωτομετρικής απορρόφησης και με δειγματοληψία μερικής ροής των καυσαερίων
3ο ΣΤΑΔΙΟ
Το Αποκλισιόμετρο
Το Αποκλισιόμετρο της γραμμής, αποτελείται από ειδική πλάκα επί της οποίας διέρχεται σε ευθεία και με μικρή ταχύτητα (περίπου 4 km/h) ένας τροχός, πρώτα του εμπρόσθιου και κατόπιν του οπισθίου άξονα του οχήματος και μετρεί την πλευρική απόκλιση πορείας έκαστου άξονα οχήματος σε (m/km) πορείας
4ο ΣΤΑΔΙΟ
Το Αμορτισερόμετρο
Το Αμορτισερόμετρο περιλαμβάνει ένα πλαίσιο που αποτελείται από δύο πλάκες κραδασμού, οι οποίες είναι οριζόντιες, στατικού βάρους για την μεταφορά στις ράγες της φρενομέτρησης και την μέτρηση του δυναμικού βάρους. Το μέγιστο φορτίο φόρτωσης της κάθε πλάκας είναι 1250kg. Το μοτέρ τίθεται σε λειτουργία για μερικά δευτερόλεπτα. Όταν αυτό σταματήσει η συχνότητα της πλάκας κατεβαίνει σταδιακά από 16Hz σε 3Ηz. Η παράμετρος που υπολογίζεται είναι η σχέση μεταξύ του δυναμικού και του στατικού βάρους σε ποσοστό επί τοις εκατό (%) και σε σχέση με τον χρόνο. Επίσης υπολογίζεται και η ασυμμετρία μεταξύ των τροχών του ιδίου άξονα.
5ο ΣΤΑΔΙΟ
Το Φρενόμετρο
Το Φρενόμετρο της γραμμής αποτελείται από δύο (2) ζεύγη περιστρεφόμενων κυλίνδρων, ένα ζεύγος για κάθε τροχό του ιδίου άξονα Το Φρενόμετρο είναι κατάλληλο για τον έλεγχο επιβατηγών οχημάτων, το μέγιστο φορτίο φόρτωσης των κυλίνδρων είναι 4t ανά άξονα ή 2t ανά τροχό
6ο ΣΤΑΔΙΟ
Το Φωτόμετρο
Το Φωτόμετρο αποτελείται από την κυρίως συσκευή ελέγχου των φώτων διασταύρωσης και πορείας του οχήματος και από κατάλληλη βάση της συσκευής, η οποία μετακινείται με τη βοήθεια τροχών. Το Φωτόμετρο ελέγχει ηλεκτρονικά την φωτεινή δέσμη των φώτων διασταύρωσης και πορείας του ελεγχόμενου οχήματος.
7ο ΣΤΑΔΙΟ
Γενική Διαδικασία Οπτικού Ελέγχου
Το όχημα στη συνέχεια οδηγείται στον λάκκο κατόπτευσης, Σημείο Ελέγχου 3 (Χώρος Οπτικού Ελέγχου), όπου με τη βοήθεια του και του βοηθητικού γρύλου ελέγχονται, μεταξύ άλλων, οι ανοχές του συστήματος ανάρτησης και διεύθυνσης του οχήματος, (μπαλάκια – σιλεντμπλόκ – ακρόμπαρα).
Το Τζογόμετρο
Το Τζογόμετρο, το οποίο είναι υδραυλικό, εκτελεί διαγώνιες κινήσεις. Το μέγιστο βάρος οχήματος ανά άξονα είναι 2500kg. Διαθέτει μία ηλεκτροϋδραυλική αντλία με πίεση 120bar και ένα ηλεκτροκινητήρα.
8ο ΣΤΑΔΙΟ
Στο σημείο 4 γίνεται επεξεργασία όλων των δεδομένων στον υπολογιστή του χώρου ελέγχου. Τα δεδομένα των μετρήσεων έχουν μεταφερθεί σε ηλεκτρονική μορφή από το φορητό τερματικό του ελεγκτή στο κέντρο του υπολογιστή. Μετά την επεξεργασία γίνεται η εκτύπωση του Δελτίου του Τεχνικού ελέγχου και ενημερώνεται ο ιδιοκτήτης του οχήματος για το αποτέλεσμα του ελέγχου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου