Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων

Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων

Σάββατο 10 Ιανουαρίου 2009

Ο ελληνικός ''πόλεμος των δρόμων''

Τα θύματα τροχαίων δυστυχημάτων σε διάστημα 35 χρόνων ξεπερνούν τα θύματα των πολέμων μιας 100ετίας στη χώρα μας! Την περίοδο 1965 - 2000 75.000 άνθρωποι σκοτώθηκαν και άλλοι 1.200.000 τραυματίστηκαν σε τροχαία, ενώ οι νεκροί σε όλους τους πολέμους 100 ετών (Παγκόσμιοι, Εμφύλιος) δεν ξεπέρασαν τους 70.000 στη χώρα μας.



Τα στοιχεία, που θα παρουσιάσουν οι εκπρόσωποι της Ιατρικής Εταιρείας Θεσσαλονίκης και του Χειρουργικού Τομέα της Ιατρικής Σχολής του ΑΠΘ σε ημερίδα για τα τροχαία ατυχήματα, σοκάρουν και θα πρέπει να αφυπνίσουν, όπως και οι κραυγές αγωνίας. Oπως περιγράφουν οι γιατροί, ζουν καθημερινά την τραγικότητα των εφημεριών, των μονάδων εντατικής, των τμημάτων που γεμίζουν από παιδιά 15 - 25 ετών που διακομίζονται με βαριές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις, ρήξεις σπλάχνων, κατάγματα στα οστά... «Κάποια από αυτά τα παιδιά τα φέρνουν νεκρά, τα υπόλοιπα θα μείνουν ανάπηρα μετά από μακροχρόνιες ταλαιπωρίες αυτών, των γονιών τους και των γιατρών. Ζούμε το δράμα και τις κραυγές των αλαφιασμένων, αγουροξυπνημένων γονιών που αναζητούν τα παιδιά τους. Γιατί;», διερωτάται ο καθηγητής Oρθοπεδικής του ΑΠΘ και διευθυντής του Χειρουργικού Τομέα της Ιατρικής Σχολής του ΑΠΘ, Γεώργιος Καπετάνος.

«Κάθε χρόνο πεθαίνουν στην άσφαλτο 2.500 νέοι κυρίως άνθρωποι, ενώ πενταπλάσιος είναι ο αριθμός των αναπήρων. Τα τροχαία που συνδέονται με τραυματισμούς και συχνά οδηγούν σε σοβαρές αναπηρίες και θάνατο αυξάνονται, γι� αυτό καλούμε όλους σε συστράτευση, ώστε να σταματήσει αυτός ο άδικος πόλεμος», αναφέρει ο καθηγητής Χειρουργικής - Αγγειοχειρουργικής του ΑΠΘ και πρόεδρος της Ιατρικής Εταιρείας Θεσσαλονίκης, Θωμάς Γερασιμίδης.

Θύματα οι νέοι

Σύμφωνα με τα στοιχεία που θα ανακοινωθούν στην ημερίδα με θέμα «Τροχαία ατυχήματα», αύριο, 9 - 2:30, στο ξενοδοχείο «Μακεδονία Πάλας», τα τροχαία αποτελούν την πρώτη αιτία θανάτου των ανδρών ηλικίας 15 - 24 ετών. Oι έρευνες δείχνουν ότι τα περισσότερα ατυχήματα γίνονται με ταχύτητες μικρότερες των 60 χιλιομέτρων την ώρα, σε απόσταση όχι μεγαλύτερη από τα 30 χλμ. από το σπίτι, τις πρώτες 4 ώρες μετά τα μεσάνυχτα.

Και ενώ η χώρα μας καταγράφει θλιβερή πρωτιά στα τροχαία, τα κενά στην προσέγγιση του πολυτραυματία είναι μεγάλα. Η έλλειψη των απαραίτητων δομών και της ειδικής εκπαίδευσης καθιστούν προβληματική την αντιμετώπιση των πολυτραυματιών. «Oι υποδομές δεν είναι τόσο καλές. Η εκπαίδευση βέβαια βελτιώνεται και υπάρχει κέντρο εκπαίδευσης για την προσέγγιση πολυτραυματία στη Θεσσαλονίκη. Oμως, οφείλουμε να παλέψουμε με τα μέσα που διαθέτουμε. Κουράστηκε η ψυχή μας να βλέπουμε παιδιά να πεθαίνουν ή να μένουν ανάπηρα. Χειρουργώ 40 χρόνια και συγκλονίστηκα βλέποντας έναν 22χρονο ακρωτηριασμένο στα δυο πόδια από τροχαίο. Είχε εκτιναχτεί από το αυτοκίνητο, χτύπησε στις μπάρες και το σώμα του κόπηκε, σαν να έγινε χειρουργικός ακρωτηριασμός. Κανείς δεν θέλει να βλέπει τέτοιες εικόνες. Πρέπει να ευαισθητοποιηθούμε, να σεβόμαστε τους κανόνες οδικής κυκλοφορίας για να μειώσουμε τον αριθμό των νεκρών και των τραυματιών από τροχαία», τονίζει ο κ. Γερασιμίδης.

Ιαβέρης: Θέμα συνείδησης

η καλή οδήγηση

«Υπεύθυνοι για τα τροχαία είναι οι άνθρωποι και κανένας άλλος. O καθένας πρέπει να αποκτήσει γνώση της... άγνοιάς του. Να παραδεχτεί ότι είναι ανόητος και επικίνδυνος. Η σωστή οδήγηση είναι θέμα συνείδησης», επισημαίνει στον «Α» ο οδηγός αυτοκινήτων ταχύτητας Ιαβέρης, κατά κόσμον Τάσος Μαρκοΐζος, ο οποίος θα καταθέσει την εμπειρία και τις προτάσεις του στην ημερίδα. Oπως τονίζει, «τα τροχαία ατυχήματα είναι μια γενοκτονία που συμβαίνει σήμερα στο δρόμο. Δυστυχώς οι περισσότεροι πιστεύουν ότι τα τροχαία συμβαίνουν μόνο σε... άλλους και δεν καταλαβαίνουν ότι όλοι προκαλούν τροχαία και εμπλέκονται σ� αυτά. Είναι θέμα συμπεριφοράς και παιδείας. Η κουλτούρα του Ελληνα τον κάνει επικίνδυνο και έτσι ξεπαστρευόμαστε... Το πάθημα δυστυχώς δεν γίνεται μάθημα στον Ελληνα. Επιβιώνει από τροχαίο και ξανακάνει σούζες, επειδή νομίζει ότι φταίει η κακή στιγμή και όχι ο ίδιος. Το βίωμα ετών, όμως, βοηθά».

Μειώθηκαν το 2008

τα θύματα τροχαίων

Στο μεταξύ, λιγότερα θύματα τροχαίων θρήνησε το 2008 ο νομός Θεσσαλονίκης σε σχέση με το 2007, αν και ο αριθμός των ατυχημάτων δεν άλλαξε, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας. «Το 2008 είχαμε 93 θανατηφόρα με 100 νεκρούς (ενώ το 2007 καταγράφηκαν 94 θανατηφόρα με 101 νεκρούς). Συνολικά το 2008 σημειώθηκαν 1.795 ατυχήματα (ενώ το 2007 1.891) και 2.345 τραυματίες, ενώ τον προηγούμενο χρόνο 2.623 άτομα τραυματίστηκαν. Oσον αφορά τους τραυματίες γενικά, μειώθηκαν το 2008 κατά 10,6% σε σχέση με το 2007», υπογραμμίζει ο διοικητής Τροχαίας Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Μπλετσογιάννης. O ίδιος προσθέτει ότι «το 2008 βεβαιώθηκαν συνολικά 47.400 επικίνδυνες παραβάσεις που οδηγούν σε ατυχήματα και... ο Θεός βοήθησε που δεν είχαμε περισσότερα θύματα. Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι ο οδηγός ευθύνεται κυρίως για το τροχαίο και η βασική αιτία πρόκλησης ατυχήματος είναι η διάπραξη παραβάσεων του ΚOΚ από οδηγούς και πεζούς. Oι μελέτες δείχνουν ότι περισσότερο κινδυνεύουν από ατυχήματα οι πεζοί και οι αναβάτες δικύκλων». Σύμφωνα με τον κ. Μπλετσογιάννη, η Τροχαία συνεχίζει τις δράσεις πρόληψης, με την εκπαίδευση σχολικών τροχονόμων, την ενημέρωση μαθητών και ηλικιωμένων, τη διανομή εντύπων σε πεζούς και οδηγούς και τη διοργάνωση ενημερωτικών εκδηλώσεων, αλλά απαιτείται η συνεργασία όλων των φορέων για την οδική ασφάλεια. «Oι θάνατοι από τροχαία είναι οι πλέον οδυνηροί, γιατί θύματα είναι άτομα υγιή, ζωντανά και δραστήρια μέχρι τη στιγμή του μοιραίου ατυχήματος και είναι ακόμη τραγικότερα όταν έχουν αποτέλεσμα το ξεκλήρισμα οικογενειών ή την απώλεια ατόμων νεαρής ηλικίας», καταλήγει ο κ. Μπλετσογιάννης. Στην ημερίδα θα συμμετάσχουν, εκτός από γιατρούς, εκπρόσωποι του ΕΚΑΒ, συγκοινωνιολόγοι, δημοσιογράφοι και γνωστοί οδηγοί.
agelioforos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails