Καθοριστικός ο ρόλος των ελαστικών
Την προετοιμασία των οχημάτων για απρόσκοπτες μετακινήσεις και αυξημένη προσοχή στην οδήγηση στη διάρκεια του χειμώνα, υπενθυμίζει η ΕΛΠΑ στους οδηγούς, για αποφυγή προβλημάτων στη διάρκεια των μετακινήσεων.
Μπορεί οι καιρικές συνθήκες που επικρατούν στη διάρκεια του χειμώνα σε κάθε γεωγραφική περιοχή της χώρας να είναι διαφορετικές, αλλά :
-Η επιβράδυνση και το σταμάτημα κάθε οχήματος στη διάρκεια του χειμώνα, γίνονται δυσκολότερα σε σχέση με άλλες εποχές.
Κυρίαρχο ρόλο στη συμπεριφορά κάθε οχήματος παίζουν τα ελαστικά, υπενθυμίζουν οι τεχνικοί της ΕΛΠΑ, προσθέτοντας ότι:
-Τα ελαστικά του αυτοκινήτου σας πρέπει να έχουν χαρακτηρισμό για όλες τις εποχές (ALL SEASON ).
-Να έχουν αρκετό πέλμα (μεγαλύτερο από 1,5 χιλ) ώστε να εξασφαλίζει πρόσφυση ακόμη και στο χιόνι. Αν όχι, πρέπει να τα αλλάξετε ώστε να διασφαλίζεται η σωστή πρόσφυση του αυτοκινήτου σε όλες τις συνθήκες.
-Αν κινείστε συχνά σε περιοχές με άσχημες καιρικές συνθήκες, επιλέξτε καλύτερα ελαστικά τύπου «M+S».
Πιέσεις
-Η πίεση παίζει καθοριστικό ρόλο στη σωστή πρόσφυση των ελαστικών. Η σωστή πίεση για κάθε ελαστικό είναι αυτή που συνιστά ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου.
-Ελέγχετε συχνά τις πιέσεις των ελαστικών, καθώς με διαφορά θερμοκρασίας 8-9 βαθμών, η πίεση μεταβάλλεται 1-2 psi. Δεν είναι ορθή η άποψη που επικρατεί ότι « πίεση κάτω της κανονικής βελτιώνει την πρόσφυση». Το αντίθετο συμβαίνει καθώς οι μικρότερες πιέσεις επηρεάζουν αρνητικά τη συμπεριφορά κάθε οχήματος, ενώ υπερθερμαίνονται τα ελαστικά με αποτέλεσμα να «κλατάρουν».
Το κλατάρισμα των ελαστικών, έχει πρώτη αιτία τις χαμηλές πιέσεις.
-Ακόμη και οι οδηγοί αυτοκινήτων τύπου 4Χ4, δεν πρέπει να λησμονούν ότι:
-Μπορεί αυτά να έχουν βελτιωμένα χαρακτηριστικά οδήγησης στο χιόνι, αλλά τα προβλήματα επιβράδυνσης / φρεναρίσματος και πιθανού «γλιστρήματος» στη βροχή και το χιόνι.
Στη διάρκεια της οδήγησης…
-Αποφεύγετε τις απότομες κινήσεις-«μανούβρες». Επιταχύνετε ομαλά και προοδευτικά. Στη επιβράδυνση, φρενάρετε αργά, καθώς αυτή η κίνηση βοηθά να μη χάνετε την «επαφή» με το δρόμο.
-Αν το αυτοκίνητο γλιστρά και διαθέτει σύστημα φρένων με ABS, τότε:
-Το πεντάλ φρένων πρέπει να πατηθεί μία φορά και ελαφρά, χωρίς διακοπές, ενώ στρίβουμε στην κατεύθυνση του γλιστρήματος. Δεν πρέπει να πατάτε διαρκώς και δυνατά το πεντάλ φρένων χωρίς να στρίβετε στην κατεύθυνση του γλιστρήματος.
-Αν «κολλήσετε» στο χιόνι, μην επιχειρείτε να «ξεκολλήσετε» πατώντας γκάζι…Κινηθείτε αργά μπροστά-πίσω μέχρι να «ξεκολλήσει» το αυτοκίνητο.
Αν το αυτοκίνητο διαθέτει ABS, συμβουλευτείτε το βιβλίο του κατασκευαστή.
ΕΛΠΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου