Ιδιαίτερα υψηλά ποσοστά παραβατικότητας στα πάσης φύσεως φορτηγά οχήματα (δημοσίας χρήσεως, ιδιωτικής χρήσεως, βυτιοφόρα υγρών καυσίμων κλπ) που κυκλοφορούν στην ευρύτερη περιφέρεια της Νομαρχίας Πειραιά φέρνουν στο φως τα συγκεντρωτικά αποτελέσματα των ελέγχων που πραγματοποίησαν το 2008 τα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου της Διεύθυνσης Μεταφορών της Νομαρχίας Πειραιά.
Τα κλιμάκια ελέγχου της Νομαρχίας Πειραιά διενεργούν τακτικούς ελέγχους σε φορτηγά οχήματα που κυκλοφορούν στην περιοχή της Νομαρχίας με στόχο την ασφαλή κυκλοφορία και αποτροπή τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων, αλλά και την προστασία του περιβάλλοντος από την ανεξέλεγκτη εκπομπή αερίων ρύπων.
Οι έλεγχοι πραγματοποιούνται σε σημεία όπου η διέλευση φορτηγών οχημάτων είναι συχνή, όπως για παράδειγμα στη Λεωφόρο Σχιστού, στους δρόμους γύρω από το λιμάνι του Πειραιά και αλλού. Η σύνθεση των μικτών κλιμακίων είναι τετραμελής και σε αυτά συμμετέχουν δύο υπάλληλοι της Διεύθυνσης Μεταφορών, ένας εκπρόσωπος της Τροχαίας και ένας ακόμη υπάλληλος της Νομαρχίας.
Την χρονιά που μας πέρασε τα μικτά κλιμάκια ελέγχου της Νομαρχίας Πειραιά έλεγξαν συνολικά 2.918 φορτηγά οχήματα, εντόπισαν παραβάσεις σε 511 (17,5 %) από αυτά και επέβαλαν πρόστιμα συνολικού ύψους 253.557 €.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον ωστόσο παρουσιάζει το είδος των παραβάσεων που εντοπίζονται κατά τη διάρκεια των ελέγχων στα φορτηγά οχήματα.
Όπως προκύπτει από την ποιοτική επεξεργασία των συγκεντρωτικών στοιχείων των ελέγχων του 2008 οι πιο συνηθισμένες παραβάσεις που καταγράφηκαν ήταν «η μη ύπαρξη ή μη ισχύουσα κάρτα καυσαερίων» με 230 παραβάσεις, το «μη ισχύον δελτίο ΚΤΕΟ» με 120, τα «φθαρμένα ελαστικά - έλλειψη ταχογράφου» με 60, ενώ ακολουθούν άλλες περιπτώσεις παραβάσεων με μικρότερη συχνότητα.
Από αυτές ξεχωρίζουν οι παραβάσεις, των οποίων η εμφάνιση συνδέεται με την πρόκληση τροχαίων, όπως για παράδειγμα η «οδήγηση από άτομο που δεν διαθέτει ανάλογης κατηγορίας άδεια οδήγησης ή ληγμένη άδεια», το «υπέρβαρο όχημα», η «πλημμελής φόρτωση», η «υπέρβαση της ημερήσιας περιόδου οδήγησης», η «κυκλοφορία φορτηγού κατά τις ώρες απαγόρευσης».
Για όλες τις παραπάνω περιπτώσεις από τη Νομαρχία Πειραιά επιβλήθηκαν οι προβλεπόμενες από τον νόμο κυρώσεις (πρόστιμο, αφαίρεση στοιχείων κυκλοφορίας, κλπ).
Σε δηλώσεις του ο Νομάρχης Πειραιά Γιάννης Μίχας υπογράμμισε ότι «η χώρα μας δυστυχώς πληρώνει κάθε χρονιά βαρύ φόρο αίματος στην άσφαλτο και για τον λόγο αυτό η τήρηση των διατάξεων της νομοθεσίας για την ασφαλή κυκλοφορία όλων των οχημάτων πόσω μάλλον των φορτηγών είναι επιβεβλημένη. «Λάθη», «αμέλειες», «αδιαφορία» σε ορισμένα κρίσιμα ζητήματα όπως για παράδειγμα τα φθαρμένα ελαστικά, η πλημμελής φόρτωση, η υπερφόρτωση ενός φορτηγού, η οδήγηση για περισσότερες ώρες από όσες επιτρέπεται δεν συγχωρούνται και έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να στοιχίσουν ακριβά. Οι επαγγελματίες οδηγοί που ασκούν ένα εξαιρετικά δύσκολο και κάτω από εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες επάγγελμα θα πρέπει να δίνουν ιδιαίτερη προσοχή ώστε να μην τίθεται σε καμία περίπτωση η ζωή η δική τους και των συνανθρώπων μας σε κίνδυνο. Από τη μεριά μας οι έλεγχοι στα φορτηγά οχήματα συνεχίζονται με αμείωτους ρυθμούς και με γνώμονα τόσο την ασφάλεια στις μετακινήσεις όσο και την προστασία του περιβάλλοντός μας».
*Ακολουθεί πίνακας με τις παραβάσεις των φορτηγών οχημάτων του έτους 2009
ΕΙΔΟΣ ΠΑΡΑΒΑΣΗΣ ΦΟΡΤΗΓΩΝ ΟΧΗΜΑΤΩΝ (βάσει του Ν. 3446/2006) | ΑΡΙΘΜΟΣ ΠΑΡΑΒΑΣΕΩΝ (σε ένα φορτηγό μπορεί να εντοπίστηκαν μια ή και περισσότερες παραβάσεις) |
ΜΗ ΥΠΑΡΞΗ ή ΜΗ ΙΣΧΥΟΥΣΑ ΚΑΡΤΑ ΚΑΥΣΑΕΡΙΩΝ | 230 |
ΜΗ ΙΣΧΥΟΝ ΔΕΛΤΙΟ ΚΤΕΟ | 120 |
ΦΘΑΡΜΕΝΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ - ΤΑΧΟΓΡΑΦΟΙ | 60 |
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΦΟΡΤΗΓΟΥ ΧΩΡΙΣ ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΤΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΗ ή ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΤΩΝ ΑΝΑΓΡΑΦΟΜΕΝΩΝ ΚΥΡΙΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΣΤΗΝ ΑΔΕΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ή ΑΛΛΑΓΗ ΚΙΝΗΤΗΡΑ | 38 |
ΟΔΗΓΗΣΗ ΑΠΟ ΑΤΟΜΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΑΝΑΛΟΓΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΑΔΕΙΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ ή ΛΗΓΜΕΝΗ ΑΔΕΙΑ ΟΔΗΓΗΣΗΣ | 24 |
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΜΕ ΦΙΧ | 8 |
ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΠΕΡΙΜΕΤΡΙΚΗΣ ΖΩΝΗΣ | 6 |
ΜΗ ΙΣΧΥΟΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ADR ΟΔΗΓΟΥ ή ΟΧΗΜΑΤΟΣ | 5 |
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΦΙΧ ΑΝΩ ΤΩΝ 4 τ. ΧΩΡΙΣ ΑΝΑΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΣΤΑ ΠΛΑΪΝΑ ΤΟΥ ΟΧΗΜΑΤΟΣ | 4 |
ΥΠΕΡΒΑΡΟ έως 10 % | 4 |
ΠΛΗΜΜΕΛΗΣ ΦΟΡΤΩΣΗ | 3 |
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΦΟΡΤΗΓΟΥ ΚΑΤΑ ΤΙΣ ΩΡΕΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗΣ | 2 |
ΠΑΡΑΠΟΙΗΣΗ – ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ ή ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΧΩΡΙΣ ΠΙΝΑΚΙΔΕΣ | 2 |
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΦΟΡΤΗΓΟΥ ΕΝΩ ΕΠΑΨΑΝ ΝΑ ΙΣΧΥΟΥΝ ΟΙ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΧΟΡΗΓΗΣΗΣ ΤΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ | 2 |
ΠΑΡΑΝΟΜΗ ΑΛΛΑΓΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ ΦΔΧ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΑ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΑ | 2 |
ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΧΡΗΣΗΣ ΦΙΧ ΣΕ ΤΡΙΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ | 2 |
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΦΔΧ ΓΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΣΚΟΠΟ ΑΠΟ ΑΥΤΟΝ ΤΗΣ ΑΔΕΙΑΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ | 2 |
ΥΠΕΡΒΑΣΗ ΤΗΣ ΗΜΕΡΗΣΙΑΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΟΔΗΓΗΣΗΣ | 2 |
ΥΠΕΡΒΑΡΟ έως 20 % | 1 |
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΦΟΡΤΗΓΟΥ ΧΩΡΙΣ ΑΔΕΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ | 1 |
ΟΔΗΓΗΣΗ ΦΙΧ ΑΠΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ΒΑΣΕΙ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ | 1 |
ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΩΝ ΜΕ ΦΙΧ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΔΕΥΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΑ | 1 |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου