Ανασφάλιστα κυκλοφορούν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης χιλιάδες οχήματα, οι οδηγοί των οποίων έχουν επιλέξει, κυρίως για λόγους οικονομικούς, να μη συνάψουν ασφαλιστήριο συμβόλαιογια την κάλυψή τους σε περίπτωση ατυχήματος ή βλάβης.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης, το 2008 και τον Ιανουάριο του 2009 εντοπίστηκαν συνολικά 4.248 ανασφάλιστα οχήματα, ωστόσο, σύμφωνα με τους αρμοδίους, ο πραγματικός αριθμός των ΙΧ που δεν έχουν κάποια κάλυψη είναι πολύ μεγαλύτερος και είναι σχεδόν αδύνατο να καταγραφεί.
Αύξηση 40%
«Μόνο μέσα στο 2008 έχει παρατηρηθεί αύξηση κατά 40% στα ανασφάλιστα ΙΧ στη Θεσσαλονίκη», εξήγησε στον «Α» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ασφαλιστικών Πρακτόρων Β. Ελλάδος, Μιχάλης Βουράκης, σημειώνοντας πως το συγκεκριμένο φαινόμενο αποτελεί μία μεγάλη πληγή για τον κλάδο τους. «Ο κύριος λόγος γι' αυτήν την κατάσταση, η οποία βρίσκεται σε έξαρση το τελευταίο διάστημα, είναι η οικονομική κρίση. Δυστυχώς πολύ κόσμος δυσκολεύεται ή δεν έχει περιθώριο να καταβάλει ακόμη και τα 200 ή 300 ευρώ το εξάμηνο. Βέβαια, σημαντικό ρόλο παίζει και η απουσία του συστηματικού ελέγχου από την Τροχαία, ο οποίος θα απέτρεπε έναν οδηγό από αυτήν την παράβαση», σημείωσε ο κ. Βουράκης. Αλλωστε, σύμφωνα με τον ίδιο, ακόμη και όσοι επιλέγουν να ασφαλίσουν το ΙΧ τους, προτιμούν τελικά τα απλά και οικονομικά πακέτα. «Οι περισσότεροι στρέφονται στο πακέτο που παρέχει κάλυψη για αστική ευθύνη (σωματικές βλάβες και υλικές ζημιές) και θραύση κρυστάλλων. Αυτό κοστίζει περίπου 160-200 ευρώ το εξάμηνο, αν και συνήθως το κόστος ποικίλλει από εταιρία σε εταιρία, ενώ σημαντικό ρόλο παίζει και η ιπποδύναμη του οχήματος», σημείωσε.
Σύγκρουση και...ρευστό
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Ασφαλιστικών Πρακτόρων Β. Ελλάδος, ένα μεγάλο ποσοστό των οδηγών που επιλέγουν να μην ασφαλίσουν το όχημά τους είναι στις περισσότερες περιπτώσεις αλλοδαποί ή κάτοικοι της περιφέρειας οι οποίοι δεν έχουν χρήματα ή θεωρούν περιττό αυτό το κόστος. Ωστόσο, ένα ατύχημα ακόμη και με μικρές υλικές ζημιές είναι ικανό να προκαλέσει μεγάλο πονοκέφαλο τόσο στον ιδιοκτήτη του ανασφάλιστου ΙΧ όσο και στον οδηγό του άλλου οχήματος. Η κάλυψη των ζημιών, σε αυτές τις περιπτώσεις, αποτελεί αρμοδιότητα του Επικουρικού Κεφαλαίου, παρ' όλα αυτά δεν είναι λίγες οι φορές που οι οδηγοί προτιμούν να μην μπουν σε αυτήν τη χρονοβόρα διαδικασία, και όταν οι ζημιές είναι μικρού κόστους, η διαμάχη λύνεται με... ρευστό.
Ανασφάλιστα ΙΧ στη Θεσσαλονίκη
Οπως προκύπτει από τα στοιχεία της Διεύθυνσης Τροχαίας Θεσσαλονίκης, μέσα στο 2008 εντοπίστηκαν συνολικά 3.967 οχήματα να κυκλοφορούν χωρίς ασφάλιση, ενώ μόνο μέσα στον πρώτο μήνα του 2009 βεβαιώθηκαν 281 παραβάσεις για οχήματα που δεν ήταν ασφαλισμένα (πίνακας 1). Μάλιστα, σύμφωνα με το δελτίο της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, το οποίο δημοσιεύτηκε πριν από λίγες ημέρες, πανελλαδικά ο αριθμός των ανασφάλιστων οχημάτων αγγίζει τις 700.000. Την ίδια ώρα, ιδιαίτερα «τσουχτερά» είναι και τα πρόστιμα για τους παραβάτες οδηγούς, οι οποίοι οδηγούνται στο δικαστήριο, καλούνται να καταβάλουν 500 ευρώ και παράλληλα τους αφαιρείται για δέκα ημέρες η άδεια κυκλοφορίας και το δίπλωμα.
http://agelioforos.gr/archive/article.asp?date=3/13/2009&page=19
Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων
Παρασκευή 13 Μαρτίου 2009
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου