Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων

Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων

Δευτέρα 9 Μαρτίου 2009

Νυχτερινές επιχειρήσεις - Περιπολία με την ΟΕΠΤΑ Αττικής





Η δημοσιοϋπαλληλική συμπεριφορά που πολλοί από εμάς αρέσκονται να αποδίδουν άκριτα στο προσωπικό των Σωμάτων Ασφαλείας αδικεί κατάφωρα τους άνδρες και τις γυναίκες που υπηρετούν στις Ομάδες Ελέγχου και Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων. Στόχος τους δεν είναι να ολοκληρώσουν ακόμα μία βάρδια και να επιστρέψουν ξεκούραστοι και ασφαλείς στο σπίτι τους.

Επέλεξαν να στελεχώσουν τη συγκεκριμένη υπηρεσία, προκειμένου να συμβάλουν στη μείωση των τροχαίων παραβάσεων και στην εμπέδωση της οδικής ασφάλειας. Το συμπέρασμα αυτό δε βγαίνει απλώς από την κουβέντα μαζί τους, αλλά αποδείχθηκε και στην πράξη, καθώς το AUTO BILD Hellas είχε την ευκαιρία να δώσει το «παρών» σε μία νυχτερινή περιπολία στους δρόμους της Αττικής.

Το ραντεβού είχε οριστεί για λίγο πριν από τα μεσάνυχτα, στην έδρα της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής. Όσο και αν ανυπομονούσαμε να αρχίσει η δράση, θα έπρεπε να προηγηθεί η ενημέρωση σχετικά με τις αρμοδιότητες της ομάδας αλλά και τον εξοπλισμό που έχει στη διάθεσή της.

Μπαίνοντας στο αυτοκίνητο με τις συμβατικές πινακίδες, το βλέμμα πέφτει αμέσως στο ταμπλό. Εκεί ξεχωρίζουν το ραντάρ και η φωτογραφική κάμερα για τη βεβαίωση και την καταγραφή υπέρβασης των ορίων ταχύτητας. Εξοπλισμός που δίνει τη δυνατότητα στο προσωπικό των ΟΕΠΤΑ να πραγματοποιεί σχετικούς ελέγχους σε κάθε σημείο του οδικού δικτύου, οποιαδήποτε στιγμή. Οι άνδρες των ΟΕΠΤΑ μάς επεξηγούν τον τρόπο λειτουργίας του ραντάρ αλλά και τι προβλέπει το επιχειρησιακό πλάνο.

Το πρώτο σκέλος, λοιπόν, της νυχτερινής περιπολίας περιλάμβανε ελέγχους για υπερβολική ταχύτητα στην Εθνική Οδό Αθηνών - Κορίνθου. Η ώρα πλησίαζε μία μετά τα μεσάνυχτα και λίγο μετά τα διόδια της Ελευσίνας είχε στηθεί η «παγίδα», στην οποία επρόκειτο να πέσουν σύντομα όσοι είχαν τη συνήθεια να οδηγούν υπερβολικά γρήγορα.

Το αυτοκίνητο της ΟΕΠΤΑ, με τις συμβατικές πινακίδες και το ενσωματωμένο ραντάρ, κινείται με χαμηλή ταχύτητα στη δεξιά λωρίδα κυκλοφορίας του αυτοκινητοδρόμου. Πιο μπροστά, σε σταθερή απόσταση 400-500 μ., κινούνται δύο περιπολικά, με σβηστούς τους φάρους. Η πρώτη παράβαση είναι θέμα χρόνου. Και, πράγματι, λίγα λεπτά αργότερα, ένα αυτοκίνητο περνά από δίπλα μας με μεγάλη ταχύτητα. Το ραντάρ χτυπά και η κάμερα φωτογραφίζει το όχημα.

Η ταχύτητά του είναι 158 χλμ./ώρα. «Δημήτρη, γρήγορα, το Golf στην αριστερή λωρίδα. Ανάψτε φάρους!» Χωρίς να χάσει δευτερόλεπτο, ο αρχιφύλακας που κάθεται στη θέση του συνοδηγού ενημερώνει τους οδηγούς των δύο προπορευόμενων περιπολικών. Εκείνοι βγαίνουν γρήγορα, αλλά ταυτόχρονα με ασφάλεια στην αριστερή λωρίδα, εγκλωβίζοντας τον παραβάτη οδηγό. Δεν έχει άλλη επιλογή, παρά να επιβραδύνει και να σταματήσει δεξιά. Οι άνδρες της Τροχαίας τού ζητούν να κοιτάξει την οθόνη του ραντάρ, ώστε να μην έχει καμία αμφιβολία για την ταχύτητα με την οποία κινούνταν. Για τους... δύσπιστους υπάρχει, βέβαια, και η καταγραφή της παράβασης στη φωτογραφική κάμερα.

Από τις αντιδράσεις του γίνεται αντιληπτό ότι έχει καταναλώσει αλκοόλ. Πράγματι, το αλκοτέστ στο οποίο υποβάλλεται δείχνει ποσότητα οινοπνεύματος άνω της επιτρεπόμενης. Η κλήση παραδίδεται στον παραβάτη οδηγό, που ενημερώνεται ότι θα του αφαιρεθεί και το δίπλωμα, σύμφωνα με όσα προβλέπει ο ΚΟΚ. Από τη στιγμή που είναι μεθυσμένος, δεν του επιτρέπεται, βέβαια, να οδηγήσει έως το σπίτι του. Σε μία τέτοια περίπτωση, οι επιλογές είναι δύο: Είτε να βρεθεί ένας συγγενής ή φίλος -νηφάλιος και με δίπλωμα- για να οδηγήσει, είτε το αυτοκίνητο να απομακρυνθεί με γερανό της αστυνομίας. Σχεδόν όλοι επιλέγουν το πρώτο, το οποίο έκανε και ο οδηγός του Golf.

Πίσω πάλι, στο δρόμο, χάρη στην ίδια -αποτελεσματική- μέθοδο, τα μέλη της ΟΕΠΤΑ ακινητοποιούν άλλους τέσσερις οδηγούς που ανέπτυξαν υπερβολική ταχύτητα. Σε μία περίπτωση, μάλιστα, ακολούθησε καταδίωξη με περισσότερα από 200 χλμ./ώρα!

Λίγο μετά τις 2:30 π.μ., αφήνουμε πίσω μας την εθνική οδό, με κατεύθυνση τη λεωφόρο Ποσειδώνος. Η οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ τα σαββατόβραδα στην παραλιακή λεωφόρο είναι, δυστυχώς, σύνηθες φαινόμενο, και ταυτόχρονα εξαιρετικά επικίνδυνο, σε συνδυασμό με τις υψηλές ταχύτητες που αναπτύσσονται στην άδεια Αθήνα.

Το «μπλόκο» στήνεται στο ύψος του παλαιού αεροδρομίου του Ελληνικού. Το σημείο που επέλεξαν για τη διενέργεια του αλκοτέστ, ώστε να μην προκληθεί κυκλοφοριακό κομφούζιο, αλλά και ο ασφαλής τρόπος με τον οποίο σταματούν τα διερχόμενα αυτοκίνητα αποδεικνύουν και πάλι τον επαγγελματισμό τους.

Δυστυχώς, για ακόμα μία φορά οι οδηγοί που κάθονταν πίσω από το τιμόνι, έχοντας καταναλώσει μεγάλη ποσότητα οινοπνευματωδών ποτών, δεν ήταν ελάχιστοι. Σε μία περίπτωση, μάλιστα, το μηχάνημα κατέγραψε συγκέντρωση αλκοόλ στον εκπνεόμενο αέρα 0,90 mg/l, τη στιγμή που το επιτρεπόμενο όριο είναι 0,25 mg/l!

Το ρολόι δείχνει 5:30 τα ξημερώματα. Μάλλον έφτασε η ώρα για να αποχωρήσει το AUTO BILD Hellas. Δεν ισχύει το ίδιο και για τα μέλη της ΟΕΠΤΑ. Παραμένουν στους δρόμους, 24 ώρες το 24ωρο, 365 μέρες το χρόνο, για να συμβάλουν στην οδική ασφάλεια και να πολεμήσουν κάθε παρανομία. Αν το σκεφτούμε λίγο, είναι σύμμαχοί μας, και όχι αντίπαλοι στον «εμφύλιο» που μαίνεται στην άσφαλτο.

www.autobild.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails