AITIA ATYXHMATΩΝ
Οφείλονται στο άτομο
Απροσεξία οδηγών
Άγχος
Κούραση
Επίδραση αλκοόλ
Αλαζονική οδήγηση
Εγωισμός
Υπερβολική ταχύτητα
Ανεπαρκής κυκλοφοριακή αγωγή
Οφείλονται στην πολιτεία
Απότομος δρόμος
Μη ορατός σηματοδότης
Ανεπαρκής σήμανση
Επικίνδυνο οδόστρωμα
Αφύλακτη διάβαση
Έλλειψη στηθαίων
Άλλα αίτια
Ανεπαρκές σύστημα τεχνικού ελέγχου οχημάτων
Μηχανική βλάβη
Κακές καιρικές συνθήκες
Παλαιότητα αυτοκινήτου
ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ
Από τη μεριά της πολιτείας
- Σωστή εκπαίδευση οδηγών.
- Βελτίωση του συστήματος των εξετάσεων ώστε να μην είναι διαβλητές.
- Τακτικοί έλεγχοι της τροχαίας για την τήρηση των ορίων ταχύτητας και για αλκοτέστ.
- Επαρκής σήμανση στους δρόμους και καλή συντήρηση των οδοστρωμάτων.
- Αυστηρός τεχνικός έλεγχος των αυτοκινήτων ώστε να βρίσκονται στην καλύτερη δυνατή κατάσταση.
Από τη μεριά του πολίτη
- Προσεκτική οδήγηση.
- Πιστή εφαρμογή του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
- Να αποφεύγουμε την οδήγηση κάτω από συνθήκες έντονου άγχους, κούρασης ή μέθης.
- Ενημέρωση για τη σωστή κυκλοφοριακή αγωγή.
- Να αποφεύγουμε η υπερβολική ταχύτητα έστω και αν μας πιέζει ο χρόνος. Καλύτερα να φτάσουμε καθυστερημένοι από το να μην φτάσουμε ποτέ.
- Φροντίζουμε για την καλή κατάσταση των ελαστικών του αυτοκινήτου μας.
ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Η καλή οδήγηση είναι καλή κοινωνική συμπεριφορά.
· Αν περνάμε από τόπο που έχει συμβεί ατύχημα και υπάρχει οργανωμένη βοήθεια, είναι προτιμότερο να μην σταματήσουμε.
Αν δεν υπάρχει οργανωμένη βοήθεια τότε οφείλουμε οπωσδήποτε να
σταματήσουμε και να προσφέρουμε βοήθεια στα θύματα ή να ειδοποιή-
σουμε το συντομότερο δυνατό το πλησιέστερο αστυνομικό τμήμα ή
Κέντρο Υγείας.
· Να τηρούμε τις αποστάσεις ασφαλείας από τα προπορευόμενα αυτοκίνητα.
· Να ακολουθούμε τη σήμανση και να μην παραβιάζουμε το STOP.
· Να τηρούμε τις προτεραιότητες και να χρησιμοποιούμε το φλας και για μικρή αλλαγή πορείας.
· Προβλέπουμε για να μην ξαφνιαστούμε.
· Δεν χρησιμοποιούμε το κινητό κατά τη διάρκεια της οδήγησης ούτε άλλα πράγματα που πιθανόν να αποσπάσουν την προσοχή μας.
· Φοράμε πάντα ζώνη ή κράνος και για τις μικρές διαδρομές.
· Προσέχουμε όταν προσπερνάμε και δεν παραβιάζουμε τη διπλή γραμμή.
· Δεν οδηγούμε νυσταγμένοι ή όταν έχουμε καταναλώσει αλκοόλ. Το ανώτερο επιτρεπόμενο όριο είναι 0,5g/l.
· Σεβόμαστε τους πεζούς, τους μοτοσικλετιστές και τους ποδηλάτες και δεν θέτουμε σε κίνδυνο τη ζωή τους.
Υποχρεώσεις πεζών
· Βαδίζουμε αντίθετα από την κίνηση των αυτοκινήτων.
· Χρησιμοποιούμε τις διαβάσεις πεζών και δεν βαδίζουμε ανάμεσα σε κινούμενα αυτοκίνητα για να διασχίσουμε ένα δρόμο.
· Οι γονείς κρατούν τα παιδιά στο μέσα μέρος του πεζοδρομίου.
· Δεν παραβιάζουμε τους φωτεινούς σηματοδότες στις διαβάσεις πεζών και δεν εμπιστευόμαστε τυφλά το πράσινο. Προσέχουμε προτού διασχίσουμε το δρόμο μήπως έχει ξεχαστεί κάποιος οδηγός.
· Προσέχουμε τα κινούμενα αυτοκίνητα όταν περπατάμε στην άκρη του δρόμου που δεν έχει πεζοδρόμιο και υποχωρούμε αν προβλέπουμε ότι ο οδηγός φέρεται αλαζονικά.
Υποχρεώσεις μοτοσικλετιστών
· Φοράμε κράνος και για την μικρότερη διαδρομή.
· Αποφεύγουμε τους ελιγμούς ανάμεσα σε κινούμενα αυτοκίνητα.
· Επιλέγουμε κυβισμό μηχανής ανάλογα με τις ανάγκες μας και όχι για
εντυπωσιασμό.
· Η οδήγηση δικύκλων προϋποθέτει ωριμότητα νοοτροπίας.
Υποχρεώσεις οδηγών αυτοκινήτων
· Όχι υπερβολική ταχύτητα.
· Αποφεύγουμε την αλαζονική οδήγηση.
· Τηρούμε τις αποστάσεις ασφαλείας.
· Δεν ασχολούμαστε με άλλα πράγματα όταν οδηγούμε.
· Δεν παραβιάζουμε τους φωτεινούς σηματοδότες.
· Φοράμε πάντα ζώνη ασφαλείας.
· Δεν οδηγούμε κουρασμένοι ή έχοντας καταναλώσει αλκοόλ.
· Δεν παρκάρουμε στα πεζοδρόμια απωθώντας τους πεζούς στο
οδόστρωμα.
Υποχρεώσεις της πολιτείας
· Καλή συντήρηση των δρόμων και φροντίδα για καλή σήμανση.
· Επαρκής αστυνόμευση των εθνικών κυρίως οδών ιδιαίτερα στις
περιόδους της μεγάλης κυκλοφορίας των αυτοκινήτων ώστε να
διασφαλίζεται η τήρηση των κανόνων οδικής κυκλοφορίας.
· Φροντίδα για τη σωστή εκπαίδευση των εκπαιδευτών των σχολών
οδηγών ώστε να εκπαιδεύουν αποτελεσματικά τους νέους οδηγούς.
Αυστηρές προδιαγραφές για τη λειτουργία των σχολών οδήγησης.
· Βελτίωση του συστήματος εξετάσεων ώστε να μην είναι διαβλητές.
· Τακτικός τεχνικός έλεγχος των αυτοκινήτων.
· Ενημέρωση για θέματα κυκλοφοριακής αγωγής με τη βοήθεια και των
Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης ( διαφημιστικά σποτάκια, έξυπνες
ατάκες ή προτροπές)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου