Στους 197 έφτασε ο αριθμός των νεκρών από τροχαία δυστυχήματα τα τελευταία δύο χρόνια στην Κρήτη! Στην πρώτη θέση είναι ο νομός Ηρακλείου και στη δεύτερη ο νομός Χανίων. Στο Ηράκλειο έχασαν τη ζωή τους στην άσφαλτο 43 άτομα το 2008 και 45 το 2007.
Στα Χανιά οι νεκροί από τροχαία δυστυχήματα ήταν 30 το 2008 και 34 το 2007. Τα Χανιά είναι πανελλαδικά στην 24η θέση σε τροχαία ατυχήματα - δυστυχήματα. Το Ηράκλειο είναι στην πανελλήνια κατάταξη νομών στην 34η θέση. Και οι δύο νομοί εντάσσονται στην κατηγορία της μέτριας επικινδυνότητας. Στην κατηγορία της χαμηλής επικινδυνότητας πανελληνίως είναι το Ρέθυμνο που τοποθετείται στην 46η θέση και ο νομός Λασιθίου που βρίσκεται στην 50η θέση. Δηλαδή στην προτελευταία θέση πανελλαδικά.
Αντίθετα, στην υψηλή επικινδυνότητα και μάλιστα στην 1η θέση είναι ο νομός Κορινθίας και ακολουθούν ο νομός Αιτωλοακαρνανίας στην 2η και ο νομός Χαλκιδικής στην 3η θέση.
Τα παραπάνω προέκυψαν από τη νέα έκθεση - εκτίμηση της επικινδυνότητας των νομών της Ελλάδος με βάση τα τροχαία ατυχήματα το 2008, που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Συστημάτων Χρηματοοικονομικής Διοίκησης του Πολυτεχνείου Κρήτης.
Η έρευνα έγινε από τον διευθυντή του Εργαστηρίου, καθηγητή Κωνσταντίνο Ζοπουνίδη, τον διδάκτορα του Πολυτεχνείου Κρήτης Μιχάλη Νικολαράκη και τον επίκουρο καθηγητή Μιχάλη Δούμπο.
Οπως επισημαίνουν, από το 2008 το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας άλλαξε τον τρόπο καταγραφής των τροχαίων ατυχημάτων και συνένωσε τα ατυχήματα με σοβαρές σωματικές βλάβες και με ελαφρές σωματικές βλάβες σε μια κατηγορία των τροχαίων ατυχημάτων από τα οποία επήλθε τραυματισμός ατόμου ή ατόμων. Τα στοιχεία που παρουσιάζουν ελήφθησαν από τη Εθνική Στατιστική Υπηρεσία σε συνδυασμό με τα στοιχεία του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας.
ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ
Σε γενικές γραμμές διαπιστώνουν:
"Το 2008 στα θανατηφόρα ατυχήματα και στους νεκρούς καταγράφηκε μικρή μείωση κατά 3,5 και 3,3 % αντίστοιχα σε σχέση με το 2007, επειδή όμως τα στοιχεία είναι προσωρινά υπάρχει η εκτίμηση ότι ο αριθμός των νεκρών θα ανέλθει περίπου στα 1.600 άτομα (το 2007 τα προσωρινά στοιχεία της ΕΣΥΕ έδιναν 1.578 νεκρούς και τα οριστικά κατέληξαν στους 1.612).
Αύξηση κατά 5,4% παρατηρήθηκε στους σοβαρά τραυματίες, ενώ τα ελαφρά τραυματισθέντα άτομα ήταν 16.918.
Οι μειώσεις δεν ήταν ομοιόμορφες σε όλες τις περιοχές της Ελλάδος αλλά υπήρχαν και νομοί όπου διαπιστώθηκαν σημαντικές αυξήσεις είτε των ατυχημάτων είτε των παθόντων.
Ο αριθμός των νεκρών φαίνεται παγιωμένος τα τελευταία χρόνια γύρω στα 1.600 άτομα και παρουσιάζει μεγάλη δυσκολία να μειωθεί κάτω από το όριο αυτό.
Σύμφωνα με το Β’ εθνικό στρατηγικό σχέδιο « καθ’ οδόν 2006 -2010» που εκπονήθηκε για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα ο αριθμός των νεκρών για το 2008 θα έπρεπε να ήταν 1.222 ενώ είναι 1.559 άρα υπάρχει απόκλιση 337 ατόμων ή 21%. Για το 2009 ο στόχος είναι 1.120 άτομα για να καταλήξει το 2010 στου 1.010 νεκρούς και να πετύχουμε το στόχο που έχει τεθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση με τη Λευκή Βίβλο για τις μεταφορές και τη συνθήκη της Βερόνα. Η Ελλάδα είναι από τις λίγες χώρες της Ε.Ε. που δεν έχει κάνει ουσιαστική προσπάθεια για την επίτευξη αυτού του στόχου.
Μετά την περυσινή μας έρευνα που είχαμε εντοπίσει σημαντικές διαφοροποιήσεις μεταξύ των αριθμών των ατυχημάτων και των παθόντων που μας παρείχαν τα επίσημα στατιστικά στοιχεία του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας και της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας διαπιστώθηκε ότι το 2008 υπάρχει εναρμόνιση των δύο υπηρεσιών με μικρές διαφοροποιήσεις.
Παρά την εφαρμογή του νέου ΚΟΚ από τον Ιούνιο του 2007 με πολύ αυστηρές και μεγάλες χρηματικές ποινές οι νεκροί και γενικά τα τροχαία ατυχήματα μειώθηκαν ελάχιστα, ενώ θα αναμενόταν μεγαλύτερη συμμόρφωση των οδηγών και μείωση γενικά όλων των ατυχημάτων, πράγμα που δεν έγινε. Άρα ή δεν εφαρμόζονται συστηματικά από τις υπηρεσίες τροχαίας η αστυνόμευση και οι έλεγχοι που θα πρέπει να γίνονται ή χρειάζεται να ληφθούν άλλα πιο δραστικά μέτρα, όχι όμως εισπρακτικού χαρακτήρα, ιδιαίτερα σε περίοδο οικονομικής κρίσης, αλλά προς την κατεύθυνση της ενημέρωσης, της αστυνομικής παρουσίας στα επικίνδυνα σημεία και της συμβολής της τοπικής αυτοδιοίκησης με δραστηριοποίηση της δημοτικής αστυνομίας και των τοπικών κοινωνιών ή συλλόγων. Γενικότερα χρειάζεται ένας επανασχεδιασμός όλης της πολιτικής οδικής ασφάλειας από τα εμπλεκόμενα Υπουργεία.
Οι νομοί που είχαν ένα μόνο νεκρό από ατύχημα ήταν η Ευρυτανία όπως και το 2007 και η Λευκάδα, και ακολουθούν με τέσσερεις τα Γρεβενά και με έξι η Κεφαλληνία".
Σημειώνουν επίσης ότι "στην πρώτη θέση βρίσκεται ο νομός Κορινθίας όπως και τα δύο προηγούμενα χρόνια με οριακή μείωση των νεκρών σε 51 από 54 αλλά με αύξηση των ατυχημάτων με τραυματισμό από 218 σε 262 και των ελαφρά τραυματισθέντων κατά 63 άτομα (363 από 300). Η κατάσταση του νομού από άποψη οδικής ασφάλειας είναι η χειρότερη δυνατή και χρονίζουσα αλλά κανένας δεν συγκινείται. Στη 2η θέση κατατάχθηκε ο νομός Αιτωλοακαρνανίας από την 5η του 2007 και τη 16η του 2006 με 54 θανατηφόρα έναντι 50 το 2007 και 68 νεκρούς από 55 το 2007 ενώ το 2006 ήταν 44. παρατηρείται σημαντική επιδείνωση τα δύο τελευταία χρόνια με άμεση την ανάγκη λήψης μέτρων.
Στην 3η θέση βρίσκεται ο νομός Χαλκιδικής που το 2007 είχε καταταχθεί 11ος και το 2006 στην 4η θέση διαπιστώνεται δηλαδή ότι η βελτίωση του ήταν πρόσκαιρη, αλλά θα πρέπει να αναλυθούν τα αίτια της επιδείνωσης. Τα θανατηφόρα αυξήθηκαν από 20 σε 25 με 26 νεκρούς και οι σοβαρά τραυματισθέντες από 28 ανήλθαν σε 54 ενώ οι ελαφρά ήταν 201 έναντι 161 το 2007.
Ο νομός Αργολίδας κατατάχθηκε στην 4η θέση από την 9η του 2007 ενώ και το 2006 ήταν 3ος με επιπλέον 5 νεκρούς (26 από 21) και 17 σοβαρά τραυματισθέντες (49 από 32)".
Η ΚΡΗΤΗ
Όσο αφορά την Κρήτη "ο νομός Χανίων βελτιώθηκε κατά 4 θέσεις (24η από 20η). Ο νομός Ρεθύμνου βελτιώθηκε σημαντικά και από την 14η θέση κατατάχθηκε στην 46η και για πρώτη φορά βρίσκεται στις περιοχές χαμηλής επικίνδυνότητας. Ο νομός Ηρακλείου βρίσκεται σταθερός στην 34η θέση και τέλος ο νομός Λασιθίου με την 50η θέση που καταλαμβάνει είναι από τις περιοχές της Ελλάδος με την πλέον χαμηλή επικινδυνότητα".
www.digitalcrete.gr
Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων
Πέμπτη 16 Απριλίου 2009
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου