Ειδικότερα, το έργο κατά την ολοκλήρωση της κατασκευής θα έχει σύνολο 19 νέες σήραγγες συνολικού μήκους 18,5 χλμ. Η μεγαλύτερη σήραγγα θα έχει μήκος περίπου 4 χλμ. στην περιοχή της Παναγοπούλας κοντά στον Ψαθόπυργο Αχαΐας.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ολυμπίας Οδού Α.Ε., η πρόοδος των έργων μέχρι στιγμής είναι η εξής:
Σήραγγα Δερβενίου (αλλεπάλληλα τμήματα σήραγγας με μεταξύ τους γέφυρα μήκους 620μ. + 610μ., κατεύθυνση προς Αθήνα): Εχει ολοκληρωθεί ο καθαρισμός και η αποψίλωση του εδάφους της εισόδου της σήραγγας, ενώ εκτελούνται εργασίες διάνοιξης των οδών προσέγγισης προς το ανατολικό μέτωπο της πρώτης σήραγγας, ενώ ξεκινά άμεσα η εκσκαφή για το μέτωπο αυτής.
Σήραγγα Μαύρων Λιθαριών (δίδυμη σήραγγα μήκους 1.180 μ., η κατεύθυνση προς Αθήνα, 1.140 μ. η κατεύθυνση προς Πάτρα): Εχει ξεκινήσει η εκσκαφή του μετώπου της σήραγγας και βρίσκονται σε εξέλιξη οι εργασίες αντιστήριξης του μετώπου εκσκαφής.
Σήραγγα Ακράτας (αλλεπάλληλα τμήματα σήραγγας με μεταξύ τους γέφυρα μήκους 240 μ. + 780 μ., κατεύθυνση προς Αθήνα): Εχει ολοκληρωθεί ο καθαρισμός και η αποψίλωση του εδάφους της εισόδου της σήραγγας. Eχουν εκτελεστεί όλες οι εργασίες κατασκευής των πασάλων αντιστήριξης του ανατολικού μετώπου της εκσκαφής και ολοκληρώνεται η πλάκα κάλυψης ώστε να αρχίσει η υπόγεια εκσκαφή κάτω από αυτή. Eχει επίσης ξεκινήσει η εκσκαφή και τοποθετήθηκε ο κεφαλόδεσμος στο ανατολικό μέτωπο της σήραγγας.
Σήραγγα Πλατάνου (δίδυμη σήραγγα μήκους 1.630 μ. η κατεύθυνση προς Αθήνα, 1.570 μ. η κατεύθυνση προς Πάτρα): Eχει ολοκληρωθεί ο καθαρισμός και η αποψίλωση του εδάφους της εισόδου της σήραγγας. Πραγματοποιούνται χωματουργικές εργασίες για τη διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου. Τέλος, έχει τοποθετηθεί η πρώτη σειρά δοκών προπορείας της διάνοιξης της σήραγγας, ενώ έχει ξεκινήσει η υπόγεια εκσκαφή και η προσωρινή στήριξη και στα δύο μέτωπα της σήραγγας.
Υπογραμμίζεται ότι με την κατασκευή του νέου οδικού άξονα της Ολυμπίας Οδού θα προκύψει και σημαντική εξοικονόμηση χρόνου καθώς ο απαιτούμενος χρόνος μετακίνησης θα μειωθεί κατά 15 λεπτά της ώρας στο τμήμα Κόρινθος - Πάτρα ενώ επίσης 15 λεπτά της ώρας θα είναι το όφελος στο τμήμα Πάτρα - Πύργος.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του έργου, συνολικού κόστους 2,8 εκατομμυρίων ευρώ, σε 3,5 χρόνια θα έχει ολοκληρωθεί το τμήμα Κορίνθου - Πατρών και σε 6 χρόνια υπολογίζεται να έχει ολοκληρωθεί όλο το έργο.
Σημειώνεται ότι το 41% του έργου θα καλυφθεί από τραπεζικό δανεισμό, ποσοστό 20% θα καλυφθεί από επιδότηση του Eλληνικού Δημοσίου και κοινοτικά κονδύλια, η επένδυση μετόχων θα ανέλθει στο 7% του κόστους ενώ, τέλος, τα έσοδα από τα διόδια θα καλύψουν το 32%. express
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου