Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων

Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων

Πέμπτη 23 Απριλίου 2009

Επικίνδυνες πόλεις


Σε αχίλλειο πτέρνα της προσπάθειας για τη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων αναδεικνύονται το επαρχιακό οδικό δίκτυο και οι διασταυρώσεις μέσα στις πόλεις, τις οποίες οι οδηγοί περνούν αψηφώντας τους κανόνες της προτεραιότητας.

Παρά τη σημαντική μείωση των θανάτων σε τροχαία από το 2000 έως τώρα- φθάνει σε 23,6%η Ελλάδα απέχει πολύ από τον στόχο που έχει τεθεί με ευρωπαϊκή οδηγία και προβλέπει τη μείωση των θανάτων στους δρόμους κατά 50% έως το 2010 σε σχέση με το 2000.

«Είναι φανερό ότι ο στόχος της μείωσης των θανάτων στο μισό μέχρι το 2010 δεν μπορεί να επιτευχθεί», δηλώνει στα «ΝΕΑ» ο κ. Αντώνης Καστής, ειδικός συντονιστής στο Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΕ. «Το μεγάλο πρόβλημα εντοπίζεται κυρίως στην κακή συντήρηση του εθνικού, επαρχιακού και δημοτικού οδικού δικτύου καθώς παρατηρείται μεγάλη έλλειψη πόρων».

Τραγικοί αριθμοί
Από την ανάλυση των στοιχείων της Τροχαίας και της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας προκύπτει ότι ο μεγαλύτερος αριθμός των θανατηφόρων δυστυχημάτων σημειώνεται σε κατοικημένες περιοχές και στο επαρχιακό οδικό δίκτυο. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο σύνολο των θανατηφόρων τροχαίων το 2008, τα 43 έγιναν στη Νέα Εθνική Οδό Αθηνών- Πατρών (στοίχισαν τη ζωή σε 55 πολίτες) και τα 54 στη Νέα Εθνική Οδό Αθηνών Θεσσαλονίκης (65 νεκροί). Σε κατοικημένες περιοχές όμως έγιναν 470 δυστυχήματα στα οποία βρήκαν τον θάνατο 490 πολίτες, ενώ στα 445 θανατηφόρα που έγιναν στο λοιπό οδικό δίκτυο της περιφέρειας έχασαν τη ζωή τους 483 άνθρωποι.

Για την Τροχαία βασική αιτία των δυστυχημάτων είναι ο παράγων άνθρωπος- οι επικίνδυνες παραβάσεις, η οδήγηση χωρίς σύνεση, η παραβίαση της προτεραιότητας και των σημάνσεων.

Με αυτή την άποψη συμφωνεί ο δικηγόρος Μιλτιάδης Σφουντούρης που έχει ασχοληθεί με τροχαία ατυχήματα και επισημαίνει: «Τo πρόβλημα των τροχαίων δυστυχημάτων είναι πολυπαραγοντικό και με αυτό το δεδομένο πρεπει να αντιμετωπιστεί. Αναμφισβήτητα, βασικότατο ρόλο παίζει ο προσωπικός παράγων με τη διάπραξη θανατηφόρων παραβάσεων. Πρώτα είναι ο παράγων οδηγός και μετά ακολουθούν οι υποδομές, το αυτοκίνητο. Οι υποδομές είναι συγκεκριμένες και γι΄ αυτό ο οδηγός πρέπει να προσέχει».

«Κάθε υπουργείο κάνει ό,τι θέλει»

Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥόσον αφορά την οδική ασφάλεια αποτελεί έναν σημαντικό παράγοντα για το γεγονός ότι τα τροχαία δεν έχουν μειωθεί όσο έθεταν ως στόχο οι ευρωπαϊκές οδηγίες, σύμφωνα με τον δημοσιογράφο- βουλευτή και πρόεδρο της Διακομματικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας κ. Άρη Σταθάκη. «Δεν γίνεται απολύτως τίποτα συντονισμένα για την οδική ασφάλεια. Κάθε υπουργείο κάνει ό,τι θέλει. Δεν μπορεί σε κάθε υπουργείο να υπάρχει και μια επιτροπή εθνικής ασφάλειας που δεν γνωρίζει την ύπαρξη των άλλων», λέει και προσθέτει: «Με το θέμα της οδικής ασφάλειας, είτε δεν ασχολούμαστε, είτε το θυμόμαστε περιστασιακά. Πολλοί οδηγοί παίρνουν το δίπλωμα λαδώνοντας και θεωρούν τους εαυτούς τους «οδηγάρες» μη φορώντας κράνος ή κάνοντας προσπεράσεις σε ακατάλληλους δρόμους». Η έλλειψη πραγματικής πολιτικής βούλησης ευθύνεται, σύμφωνα με τον συγκοινωνιολόγο και μέλος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», κ. Νότη Παρασκευόπουλο, για τις τραγωδίες στην άσφαλτο. «Όποια μέτρα και να λάβει η Πολιτεία, ξέρουμε ότι μόλις περάσουν πέντε- έξι εβδομάδες θα έχουν χαλαρώσει».
ΤΑ ΝΕΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails