Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων

Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων

Πέμπτη 2 Απριλίου 2009

Διχάζει το οδικό σύστημα επικοινωνίας που προωθεί η Κομισιόν για την πρόληψη των ατυχημάτων


Ένας κατάσκοπος στους δρόμους της Ευρώπης.

Ξεκινάτε το πρωί για τη δουλειά. Μπαίνετε στο αυτοκίνητο και οδηγείτε προς κάποια κατεύθυνση. Ένα μικρό μηχάνημα στο ταμπλό του αυτοκινήτου σάς δίνει οδηγίες για την πιο οικονομική διαδρομή και σας ειδοποιεί για ένα ατύχημα που συνέβη στα επόμενα μέτρα. Την ίδια ώρα όμως, ένας κρυμμένος «Μεγάλος Αδελφός» παρακολουθεί την κάθε σας μετακίνηση, καταγράφοντάς την σε ένα κεντρικό σύστημα δεδομένων. Θα σας άρεσε;

Στους Βρετανούς πάντως όχι, για αυτό και ετοιμάζουν ήδη κινητοποιήσεις ενάντια στο οδικό σύστημα επικοινωνίας που προωθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση. Σύμφωνα με στοιχεία που έφερε στο φως η εφημερίδα «Guardian», το σύστημα CVΙS (Cooperative Vehicle Infrastracture System) θα επιτρέπει στα οχήματα να επικοινωνούν μεταξύ τους καθΆ οδόν, βάσει μιας συσκευής που θα τοποθετηθεί πίσω από το ταμπλό του οχήματος.
Μέσω του κινητού τηλεφώνου του οδηγού, η συσκευή θα στέλνει δύο παλμικά μηνύματα το δευτερόλεπτο, συνδεόμενη με ασύρματα τοπικά δίκτυα, μικροκύματα ή υπέρυθρες ακτίνες. Με τη βοήθεια του συστήματος, τα οχήματα που θα βρίσκονται σε μικρή απόσταση θα ανταλλάσσουν μεταξύ τους μηνύματα, στέλνοντας παράλληλα πληροφορίες σε δέκτες που θα βρίσκονται στις άκρες του οδικού δικτύου. Οι πληροφορίες αυτές -που θα συγκεντρώνονται παράλληλα σε ένα κεντρικό σύστημα και θα τις αναπέμπει- θα αφορούν στην κίνηση, τις αλλαγές στα όρια ταχύτητας, στα φανάρια, τις τιμές της βενζίνης στα τοπικά πρατήρια κτλ.

Τα προσωπικά δεδομένα
Λεπτομέρειες για το εγχείρημα, το οποίο θα κοστίσει 39 εκατ. ευρώ, θα γίνουν γνωστές μέσα στο 2009, ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες του «Guardian», η Κομισιόν υποστηρίζει ότι το νέο σύστημα θα συμβάλει στη μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων, της κυκλοφοριακής συμφόρησης και των εκπομπών των αερίων. Άλλωστε, έχουν ήδη ενημερωθεί οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες εκτιμούν ότι η συσκευή μπορεί να εγκατασταθεί σε όλα τα νέα οχήματα έως το 2013.
Η εφαρμογή, όμως, του συστήματος εγείρει ερωτήματα για την προστασία των προσωπικών δεδομένων, για την οποία, άλλωστε, αναμένεται προσεχώς η τοποθέτηση του αρμόδιου Ευρωπαίου Επόπτη. Ο τελευταίος δήλωσε πρόσφατα ότι «η τεχνολογία θα έχει μεγάλες επιπτώσεις στην ιδιωτικότητα και τα προσωπικά δεδομένα». Από την πλευρά του, ο υπεύθυνος ανάπτυξης του συστήματος, Πολ Κόμπφνερ, μεταφέρει στα κράτη-μέλη την ευθύνη της απόφασης για την τελική εφαρμογή του συστήματος, καλώντας τα να θεσπίσουν από τώρα ένα νομικό πλαίσιο προστασίας των προσωπικών δεδομένων.

politis-news.com

http://www.cvisproject.org/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails