Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων

Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων

Τετάρτη 1 Απριλίου 2009

Διαδημοτική Επιτροπή για τη διάσωση του Υμηττού

Την τροποποίηση του Προεδρικού Διατάγματος για τη διάσωση του Υμηττού, ύστερα από διαβούλευση επί του προσχεδίου του ΥΠΕΧΩΔΕ, ζητά η Διαδημοτική Συντονιστική Επιτροπή.

Στην επιτροπή συμμετέχουν οι δήμοι Καισαριανής και Ελληνικού, δημοτικές παρατάξεις και πολίτες από 40 φορείς και οικολογικές οργανώσεις, δηλώνοντας αντίθεση στην προτεινόμενη χάραξη των αυτοκινητόδρομων.

Σε συνέντευξη Τύπου, εκπρόσωποι της Επιτροπής παρουσίασαν μελέτη περιβαλλοντικών, κυκλοφοριακών και πολεοδομικών επιπτώσεων από τους υπό χάραξη αυτοκινητόδρομους και κατέθεσαν τις δικές τους προτάσεις.

Σύμφωνα με το προσχέδιο, οι αυτοκινητόδρομοι στον ορεινό όγκο του Υμηττού και οι προεκτάσεις τους μέχρι τη λεωφόρο Βουλιαγμένης, την Ούλωφ Πάλμε και την παραλιακή Σουνίου (Αγ. Μαρίνα), θα είναι συνολικού μήκους 35 χλμ., εκ των οποίων τα 15 υπόγεια. Τα υπέργεια τμήματα θα διασχίζουν το αισθητικό δάσος της Καισαριανής (Α΄και Β΄ζώνες προστασίας του βουνού) και τις δομημένες περιοχές των παρακείμενων δήμων.

Ο αντιπρύτανης του ΕΜΠ, Γ. Πολύζος, αναφερόμενος στη μελέτη του Πολυτεχνείου, χαρακτήρισε σημαντικές τις επιπτώσεις των συγκεκριμένων κατασκευών, αφού «μόνο στην περιοχή του δάσους Καισαριανής, στην περιοχή Σακέτα, θα αποψιλωθούν 127 στρέμματα με 3.800 δέντρα, για την κατασκευή ανισόπεδου κόμβου».

Επιπλέον, όπως πρόσθεσε, στους σταθμούς διοδίων της Ηλιούπολης, του Υμηττού, της Αργυρούπολης και της Γλυφάδας θα σημειωθούν μεγάλης κλίμακας επιχώματα και τοιχία αντιστήριξης. Αλλά και ο ανατολικός οδικός άξονας θα διέρχεται από τις Β1 και Β2 ζώνες προστασίας, όπου βρίσκονται προστατευμένοι αρχαιολογικοί χώροι.

«Οι κυκλοφοριακές επιπτώσεις από τους δέκα ανισόπεδους κόμβους για τη σύνδεση με τα τοπικά δίκτυα των γύρω δήμων θα επιβαρύνουν σημαντικά την κυκλοφορία και την ατμόσφαιρα», κατέληξε ο κ. Πολύζος.

Παρουσιάζοντας τις προτάσεις της Επιτροπής, ο πολεοδόμος-περιβαλλοντολόγος Π. Τότσικας, τόνισε πως αυτές καταρτίστηκαν ύστερα από σύγκριση των εναλλακτικών προτάσεων των σχετικών μελετών και έχουν ως εξής:

  • Να μην υπάρξει κανένας νέος αυτοκινητόδρομος στον Υμηττό.

  • Να υπάρξει διαφορετική διαχείριση - ανάπλαση του υφιστάμενου οδικού άξονα Λ. Κατεχάκη-Καρέα-Αλίμου.

  • Να υπογειοποιειθεί η διέλευση της κυκλοφορίας από την περιοχή του Καρέα μέχρι την λεωφ. Βουλιαγμένης (με τέσσερα σημεία εξόδου).

  • Να δημιουργηθεί συνεχής λεωφορειολωρίδα, ή γραμμή τραμ, από την παραλιακή Ποσειδώνος μέχρι την Κατεχάκη.

  • Να συνδεθούν ο χώρος του πρώην αεροδρομίου Ελληνικού και το νέο αεροδρόμιο, με επέκταση του προαστιακού.

    Ως εκ τούτου, η Επιτροπή δεν θεωρεί αναγκαία την κατασκευή του «φαραωνικού» Α/Κ Σακέτα, της σήραγγας 4χλμ προς τα Μεσόγεια και της ΝΑ περιφερειακής λεωφ. Υμηττού μέχρι τη λεωφ. Σουνίου και προτείνει την άμεση σύνδεση της υφιστάμενης Αττικής Οδού, από τον κόμβο Καισαριανής, με την περιοχή Χίλτον και το κέντρο της Αθήνας υπογείως δια μέσω της Πανεπιστημιούπολης.

    Εκτιμά ότι θεωρείται αναγκαία η ενίσχυση και επέκταση των μέσων μαζικής μεταφοράς, η δημιουργία ενός συνεχούς δικτύου λεωφορειολωρίδων αλλά και πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων.

    Σε ό,τι αφορά το προσχέδιο του ΠΔ για την προστασία του Υμηττού, η Επιτροπή ζητά την τροποποίησή του στην κατεύθυνση της πλήρους επέκτασης της Α΄ζώνης προστασίας σε όλο τον Υμηττό, με κατοχύρωση της δημόσιας δασικής γης.
  • Δεν υπάρχουν σχόλια:

    Related Posts with Thumbnails