Σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύτηκε πρόσφατα, τα αγωνιστικά παιχνίδια μπορούν να επηρεάσουν την οδική συμπεριφορά πολλών ατόμων και να οδηγήσουν σε παρακινδυνευμένες ενέργειες και ελιγμούς.
Γερμανοί ερευνητές αναφέρουν ότι οι εικονικοί αγώνες φαίνεται να οδηγούν στην ανάπτυξη μιας επικίνδυνης οδικής συμπεριφοράς και σε μια τάση για ριψοκίνδυνες αποφάσεις, ειδικά για τους άντρες.
Οι άντρες οι οποίοι ασχολούνται με τέτοιου είδους παιχνίδια είχαν την τάση να οδηγούν με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα από την συνηθισμένη και να εκτελούν επικίνδυνες προσπεράσεις. Εκτός των άλλων παρατηρήθηκε μια καθυστέρηση στο χρόνο αντιδράσεως έως και 1 δευτερόλεπτο.
Η έρευνα αυτή δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Journal of Experimental Psychology.
Τα αποτελέσματα της έρευνας προτείνουν ότι τα άτομα που ασχολούνται με παιχνίδια αγώνων ταχύτητας είναι πιο επιρρεπή σε ατυχήματα και πιο συγκεκριμένα αυτά τα άτομα είναι νέοι άνδρες, μια ομάδα ατόμων την οποία οι ασφαλιστικές εταιρίες έχουν ήδη χαρακτηρίσει ως ομάδα υψηλού κινδύνου.
«Εκείνοι οι οποίοι ασχολούνται με την οδική ασφάλεια θα πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη τους ότι τα παιχνίδια αυτά μπορεί να επηρεάσουν την οδική συμπεριφορά και μάλιστα να την κάνουν λιγότερο ασφαλή», προειδοποιούν οι ερευνητές.
Επιπλέον μια πρόσφατη έρευνα από την Βρετανική Σχολή Αυτοκινητιστών BSM, αποκάλυψε ότι οι νεότεροι οδηγοί έχουν την τάση να αναπτύσσουν μεγαλύτερες ταχύτητες στους δρόμους μετά από ενασχόληση με αγωνιστικά παιχνίδια.
Στην έρευνα στην οποία συμμετείχαν 1,000 άτομα ως εθελοντές, ένα ποσοστό 27% των μοτοσικλετιστών ηλικίας περίπου 24 χρονών, παραδέχονται ότι εκτελούν πολύ πιο επικίνδυνους ελιγμούς στο δρόμο μετά από ένα χρονικό διάστημα ενασχόλησης με διάφορα αγωνιστικά παιχνίδια.
Στο σύνολό τους τα αποτελέσματα της έρευνας αποδεικνύουν ότι τα αγωνιστικά παιχνίδια είναι πολύ πιθανόν να προκαλέσουν μια ριψοκίνδυνη οδική συμπεριφορά.
Ο Robin Cummin, από την BSM, αναφέρει: «Όλα τα παραπάνω σχετίζονται με αυτά που βρήκαμε».
«Τώρα θα πρέπει να μεταδώσουμε το μήνυμα για τους κινδύνους που εγκυμονεί η χρήση αυτών των παιχνιδιών στους νέους ανθρώπους και πως μπορεί να επηρεάσει την αληθινή ζωή τους».
Ο Cummin πρότεινε ότι τα παιχνίδια αυτά θα πρέπει να διαθέτουν μια προειδοποιητική ένδειξη που θα εμφανίζεται στην οθόνη πριν από την έναρξη του παιχνιδιού, προειδοποιώντας τους μελλοντικούς παίχτες για τους πιθανούς κινδύνους.
Σε μια πιο πρόσφατη έρευνα, ο Δρ. Peter Fischer από το πανεπιστήμιου Ludwig-Maximilians σε συνεργασία με επιστήμονες από το Allianz Center for Technology, στρατολόγησαν 198 εθελοντές οδηγούς ώστε να λάβουν μέρος σε μια έρευνα που θα πραγματοποιούνταν σε τρείς φάσεις.
Αρχικά, ζητήθηκε από τους οδηγούς να αξιολογήσουν την προσωπική τους οδική ασφάλεια, να αναφέρουν πόσα ακριβώς ατυχήματα είχαν σε όλη τους τη ζωή και πόσο συχνά ασχολιόντουσαν με αγωνιστικά παιχνίδια.
Στην συνέχεια, τους ζητήθηκε να παίξουν παιχνίδια σε υπολογιστή, μερικά εκ των οποίων ήταν αγωνιστικά και κάποια απλά άλλα αθλητικά, όπως ποδόσφαιρο.
Τελικώς οι εθελοντές βρέθηκαν σε έναν εξομοιωτή οδήγησης και τους ζητήθηκε να οδηγήσουν υπό συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης.
pathfinder
Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων
Τρίτη 14 Απριλίου 2009
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου