Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων

Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων

Τετάρτη, 6 Μαΐου 2009

Δρόμοι - «παγίδες» για τους πεζούς

Κορόνα γράμματα παίζουν καθημερινά τη ζωή τους πεζοί που επιχειρούν να διασχίσουν τους δρόμους της Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Τροχαίας Θεσσαλονίκης, μόνο μέσα στο πρώτο τετράμηνο του 2009 έξι άτομα έχασαν τη ζωή τους και δεκάδες ακόμη τραυματίστηκαν στην προσπάθειά τους να διασχίσουν κάποιο δρόμο εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος ή της περιφερειακής οδού. Μάλιστα, τα τροχαία με θύματα πεζούς αποτελούν το 27,7% του συνόλου των θανατηφόρων ατυχημάτων που σημειώθηκαν από τις αρχές του έτους μέχρι και τον Απρίλιο.

Απρόσεκτοι πεζοί, ασυνείδητοι οδηγοί

Τα παραπάνω στοιχεία έχουν προκαλέσει την έντονη ανησυχία των αξιωματικών της Τροχαίας. Οπως επισημαίνουν οι ίδιοι, μερίδιο της ευθύνης ανήκει τόσο στους πεζούς, οι οποίοι πολλές φορές, αντί να περιμένουν στις διαβάσεις, προτιμούν να διασχίζουν χωρίς έλεγχο τους δρόμους, αλλά και στους οδηγούς ΙΧ και δικύκλων, οι οποίοι συχνά παραβιάζουν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με τραγικές, πολλές φορές, συνέπειες.

«Παρά τους συνεχείς ελέγχους μας διαπιστώνουμε πως οι παρασύρσεις πεζών συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό. Τα θύματα στην πλειονότητά τους είναι άνω των 50 ετών με μειωμένα αντανακλαστικά, ωστόσο, από τη στιγμή που κάποιος θα πατήσει το πόδι του στο δρόμο έχει αυτομάτως προτεραιότητα», δήλωσε στον «Α» ο διευθυντής Τροχαίας Θεσσαλονίκης, Κωνσταντίνος Μπλετσογιάννης. Ο ίδιος σημείωσε ακόμη πως εξετάζεται η σκέψη δημιουργίας μίας ενημερωτικής καμπάνιας σχετικά με τη μετακίνηση των πεζών στους δρόμους.

Συγκοινωνιολόγοι: Δρόμοι - παγίδες για τους πεζούς

Από την πλευρά τους, οι συγκοινωνιολόγοι σημειώνουν πως για την ανατροπή αυτών των θλιβερών στατιστικών είναι αναγκαία η υλοποίηση ορισμένων παρεμβάσεων στους δρόμους της πόλης. «Είναι κοινή παραδοχή πως οι πεζοί έχουν εκδιωχθεί από τα πεζοδρόμια της Θεσσαλονίκης και το περπάτημα αποτελεί μία... δύσκολη υπόθεση», ανέφερε ο αντιπρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Πέτρος Κρητικός, και επισήμανε πως για να διευκολυνθεί η μετακίνηση των πεζών είναι απαραίτητο να απομακρυνθούν τα σταθευμένα οχήματα από τις διαβάσεις και τα πεζοδρόμια, να γίνουν διαπλατύνσεις και να βελτιωθεί ο φωτισμός των δρόμων, όπου αυτό είναι εφικτό.

Λιγότερα ατυχήματα

Την ίδια ώρα πάντως, από τα υπόλοιπα στοιχεία της Τροχαίας Θεσσαλονίκης προκύπτει πως υπάρχει μικρή μείωση στον αριθμό των τροχαίων ατυχημάτων και των παθόντων για το πρώτο τετράμηνο του 2009. Πιο συγκεκριμένα, από τις αρχές του έτους μέχρι και τον Απρίλιο σημειώθηκαν συνολικά 515 τροχαία ατυχήματα (μείωση 6,19% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα), εκ των οποίων τα 22 ήταν θανατηφόρα, τα 40 σοβαρά και τα 453 με ελαφρύ τραυματισμό.

Ακόμη, το πρώτο τετράμηνο του 2009, συνολικά 672 άτομα τραυματίστηκαν σε τροχαία ατυχήματα (μείωση 6,01% σε σχέση με πέρυσι) εκ των οποίων τα 26 έχασαν τη ζωή τους, τα 45 τραυματίστηκαν βαριά και οι 601 τραυματίστηκαν ελαφρά.

Γκάζι και αλκοόλ

Στο πλαίσιο των ελέγχων που διενήργησαν αξιωματικοί της Τροχαίας μέσα στο πρώτο τετράμηνο του 2009 καταγράφηκαν συνολικά 6.318 παραβάσεις για υπερβολική ταχύτητα, 1.142 για οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος, 373 παραβάσεις για αντικανονικό προσπέρασμα, 251 για κίνηση στο αντίθετο ρεύμα, 718 για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, 1.203 για οδήγηση χωρίς κράνος, 1.545 για μη χρήση ζώνης και 22 για κίνηση σε αριστερή λωρίδα.
agelioforos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails