Ένατη αιτία θανάτου σε παγκόσμια κλίμακα το 2004 και μία από τις τρεις πρώτες αιτίες στις ηλικίες 5-44 ετών, ο αριθμός των τροχαίων διαφέρει σημαντικά ανάλογα με το κοινωνικό επίπεδο, "καθώς οι οικονομικά ασθενείς είναι περισσότερο ευάλωτοι από τους προνομιούχους", αποκαλύπτει η έρευνα που διεξήχθη σε 178 χώρες.
Περισσότερο από το 90% των ατυχημάτων συμβαίνουν στις χώρες με "χαμηλά ή μεσαία εισοδήματα", παρά το γεγονός ότι διαθέτουν μόνο το 48% του παγκόσμιου όγκου αυτοκινήτων. Αλλά "ακόμη και στις χώρες με υψηλά εισοδήματα, οι φτωχοί είναι αυτοί που πλήττονται δυσανάλογα περισσότερο".
Τα αποτελέσματα της έρευνας είναι ιδιαίτερα ανησυχητικά, αν λάβουμε μάλιστα υπόψη ότι σχεδόν το ήμισυ (46%) των 1,2 εκατομμυρίων θυμάτων είναι οι λεγόμενοι "ευάλωτοι" χρήστες -πεζοί, ποδηλάτες και μοτοσυκλετιστές. Ακόμη κι εκεί, το ποσοστό είναι υψηλότερο στις φτωχές χώρες, όπου για παράδειγμα στην περιοχή του δυτικού Ειρηνικού φτάνει το 70% και το 80% στην Ταϊλάνδη.
Αντίθετα, σημειώνεται στην έρευνα, το ποσοστό θανάτων που οφείλονται σε τροχαία δυστυχήματα έχει "σταθεροποιηθεί, ή και μειωθεί τα τελευταία χρόνια στις χώρες με υψηλά εισοδήματα".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου