Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων
Τρίτη 30 Ιουνίου 2009
"Ασφαλή" αυτοκίνητα με νέους μαθηματικούς αλγόριθμους
Ένα «ασφαλές αυτοκίνητο», που ειδοποιεί τον οδηγό για εμπόδια ή κινδύνους στο δρόμο, δεν αποτελεί μακρινή εφαρμογή του μέλλοντος. Ήδη, ευρωπαϊκά πανεπιστήμια, με τη χρήση νέων μαθηματικών αλγορίθμων, που βασίζονται στη θεωρία των Πολυδιάστατων Συστημάτων, πραγματοποιούν έρευνες για τη δημιουργία «έξυπνων συσκευών», που χρησιμοποιούνται ως συστήματα υποβοήθησης αυτοκινήτων, αλλά και σε άτομα που έχουν υποστεί κάποιο εγκεφαλικό επεισόδιο και προσπαθούν να επανακτήσουν τις δεξιότητές τους. Οι έρευνες επικεντρώνονται σε εφαρμογές για τη βελτίωση ιατρικών μεθόδων απεικόνισης, όπως η αξονική τομογραφία ή την εξερεύνηση ναυτικών περιοχών με υποβρύχια σόναρ. Μία σειρά από τέτοιες εφαρμογές παρουσιάστηκαν στο διεθνές συνέδριο Πολυδιάστατων Συστημάτων, που διοργάνωσε το τμήμα Μαθηματικών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), στο Τελλόγλειο Ιδρυμα. Η ομάδα του καθηγητή Anton Kummert, από το Πανεπιστήμιο του Βούπερταλ, μελετά συστήματα υποβοήθησης αυτοκινήτων, βασισμένα σε αισθητήρες βίντεο, που προειδοποιούν τον οδηγό για την αποφυγή ατυχημάτων. Ειδικές συσκευές αναγνωρίζουν τις διαχωριστικές γραμμές στο δρόμο και ενημερώνουν τον οδηγό, σε περίπτωση που το αυτοκίνητο ξεφύγει από την πορεία του. Μπορούν ακόμη να αναγνωρίσουν τα σήματα κυκλοφορίας ή τις γραμμές διάβασης πεζών και να προειδοποιήσουν για «τυφλά σημεία» ή για τυχόν ατυχήματα που θα συναντήσει ο οδηγός στο δρόμο του. Η Ευρωπαϊκή Ενωση, εξάλλου, προωθεί το έργο «Active Safety Car», που, με τομογραφικές μεθόδους, συνδυάζει την επικοινωνία μεταξύ αυτοκινήτων, με στόχο την αναγνώριση και κατανομή πληροφοριών ασφαλείας, σε περιπτώσεις που δεν θα μπορούσαν εύκολα να αναγνωριστούν από μια οπτική γωνία μόνο. Για παράδειγμα, ένας πεζός που βρίσκεται πίσω από ένα σταθμευμένο αυτοκίνητο και προσπαθεί να διασχίσει το δρόμο, δεν είναι εύκολα αντιληπτός από τα διερχόμενα αυτοκίνητα. Τα αυτοκίνητα που διέρχονται βλέπουν τον πεζό από διαφορετικές οπτικές γωνίες και συνεπώς μπορούν να ενημερώσουν τα οχήματα που ακολουθούν- μέσω υπολογιστικών συσκευών- για το επικίνδυνο της κατάστασης, αλλά και για την εικόνα του πεζού που διαφορετικά δεν θα ήταν ορατή. Αντίστοιχα, η ομάδα του καθηγητή Eric Rogers από το Πανεπιστήμιο του Σάουθάμπτον της Βρετανίας μελετά την ανάκτηση δεξιοτήτων ατόμων, τα οποία έχουν υποστεί εγκεφαλικό επεισόδιο, μέσω μεθόδων ελέγχου επαναληπτικής μάθησης, που εφαρμόζονται σε ρομποτικά συστήματα. Οι συγκεκριμένοι ασθενείς αντιμετωπίζουν κινητικά προβλήματα, συνεπώς δεν μπορούν να εξασκηθούν. Η προσπάθειά τους μπορεί να υποβοηθηθεί με ηλεκτρική διέγερση ώστε να επιτευχθεί η κατάλληλη κίνηση. Η ερευνητική ομάδα εφαρμόζει αλγορίθμους ελέγχου, που πρώτα έχουν εφαρμοσθεί σε βιομηχανικά ρομπότ, προκειμένου να μάθουν οι ασθενείς την κίνηση των μελών τους για την επίτευξη ενός στόχου. sigmalive.com
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου