Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων
Πέμπτη 16 Ιουλίου 2009
Τροχαία ατυχήματα στο Εθνικό Οδικό Δίκτυο
Τα τροχαία ατυχήματα που συμβαίνουν στο υπεραστικό οδικό δίκτυο έχουν τις δυσμενέστερες επιπτώσεις στα παθόντα πρόσωπα. Αυτό οφείλεται στις ταχύτητες που αναπτύσσονται και κατά κόρων είναι μεγαλύτερες από αυτές των αστικών περιοχών. Στην Ελλάδα, περίπου το 1/3 των νεκρών σε τροχαία ατυχήματα είναι από ατυχήματα στο Εθνικό Οδικό Δίκτυο.
Συμβολή στα τροχαία ατυχήματα έχουν οι κάτωθι παράγοντες:
• Κατηγορία οδού
• Τυπική διατομή
• Γεωμετρικά στοιχεία
• Κυκλοφοριακοί φόρτοι
• Σύνθεση της κυκλοφορίας
• Ταχύτητα κυκλοφορίας
• Ανθρώπινος παράγοντας
• Όχημα
Καθώς αναλυτικά στοιχεία για το όχημα και τον ανθρώπινο παράγοντα δεν ήταν δυνατόν να συλλεχθούν, έγινε ανάλυση που αφορούσε την κατηγορία και την τυπική διατομή της οδού σε σχέση με τον κυκλοφοριακό φόρτο της οδού.
Ενδεικτικά αναφέρονται κατωτέρω κάποια από τα αποτελέσματα ανά οδικό τμήμα το οποίο διαθέτει την ίδια τυπική διατομή οδού σε όλο του το μήκος.
Εθνική Οδός Αθηνών – Λαμίας, τμήμα Μαλακάσα-Αρκίτσα
Διατομή οδού: τρεις λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με έρεισμα και διαχωριστική νησίδα.
6,8 τροχαία ατυχήματα με παθόντες ανά 108 οχηματοχιλιόμετρα
2,02 νεκροί ανά 108 οχηματοχιλιόμετρα
2,15 σοβαρά τραυματίες ανά 108 οχηματοχιλιόμετρα
8,34 ελαφρά τραυματίες ανά 108 οχηματοχιλιόμετρα
Εθνική Οδός Κόρινθος – Τρίπολη, τμήμα Νεμέα-Τρίπολη
Διατομή οδού: δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με έρεισμα και διαχωριστική νησίδα.
13,34 τροχαία ατυχήματα με παθόντες ανά 108 οχηματοχιλιόμετρα
4,1 νεκροί ανά 108 οχηματοχιλιόμετρα
3,42 σοβαρά τραυματίες ανά 108 οχηματοχιλιόμετρα
11,63 ελαφρά τραυματίες ανά 108 οχηματοχιλιόμετρα
Εθνική Οδός Πατρών – Πύργου
Διατομή οδού: μία λωρίδα κυκλοφορίας και μία λωρίδα πολλαπλών χρήσεων ανά κατεύθυνση, χωρίς διαχωριστική νησίδα.
12,02 τροχαία ατυχήματα με παθόντες ανά 108 οχηματοχιλιόμετρα
4,06 νεκροί ανά 108 οχηματοχιλιόμετρα
5,41 σοβαρά τραυματίες ανά 108 οχηματοχιλιόμετρα
18,02 ελαφρά τραυματίες ανά 108 οχηματοχιλιόμετρα
Εθνική Οδός Αντίρριο – Κακαβιά
Διατομή οδού: μία λωρίδα κυκλοφορίας και μία λωρίδα πολλαπλών χρήσεων ανά κατεύθυνση, χωρίς διαχωριστική νησίδα.
18,11 τροχαία ατυχήματα με παθόντες ανά 108 οχηματοχιλιόμετρα
5,83 νεκροί ανά 108 οχηματοχιλιόμετρα
6,10 σοβαρά τραυματίες ανά 108 οχηματοχιλιόμετρα
22,87 ελαφρά τραυματίες ανά 108 οχηματοχιλιόμετρα
Συμπεράσματα
Από την ανάλυση προέκυψε ότι τα οδικά τμήματα στα οποία οι δύο κατευθύνσεις κυκλοφορίας διαχωρίζονται μεταξύ τους (με οποιονδήποτε τρόπο, π.χ. μεταλλικό στηθαίο, τύπου New Jersey, κ.λπ.) παρουσιάζουν όχι μόνο λιγότερους τραυματίες ή νεκρούς αλλά και λιγότερα συμβάντα.
3ο Πανελλήνιο συνέδριο οδικής ασφάλειας, Πάτρα, 2005
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου