AΠO τα μέσα Σεπτεμβρίου αναμένεται, σύμφωνα με το Yπουργείο Περιβάλλοντος, να τεθεί σε εφαρμογή το μέτρο της απόσυρσης, με τη σχετική Kοινή Yπουργική Aπόφαση να υπογράφεται στα τέλη Αυγούστου. Εκτίμηση του ΥΠΕΧΩΔΕ είναι ότι σε ορίζοντα τετραετίας θα έχουν αποσυρθεί περίπου 730.000 οχήματα.
Oσον αφορά τη διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί, σύμφωνα με δηλώσεις του γενικού γραμματέα του ΥΠΕΧΩΔΕ Ευάγγελου Μπαλτά, το πρώτο που πρέπει να κάνει ο ενδιαφερόμενος πολίτης είναι ν' απευθυνθεί σε ένα από τα 81 σημεία σε όλη την Ελλάδα που συνεργάζονται με την Εναλλακτική Διαχείριση Οχημάτων.
Εκεί ο ιδιοκτήτης του Ι.Χ. θα παραδώσει το αυτοκίνητό του, μαζί με τις πινακίδες και την άδεια κυκλοφορίας, προκειμένου μέσα σε διάστημα 10-15 ημερών να παραλάβει τη βεβαίωση καταστροφής του οχήματος.
Τη βεβαίωση αυτή θα προσκομίζει στη συνέχεια στη Διεύθυνση Συγκοινωνιών της εκάστοτε νομαρχίας, απ' όπου θα λαμβάνει την πιστοποίηση διαγραφής, την οποία και θα καταθέτει στην εφορία και θα εισπράττει τα χρήματα που του αναλογούν...
Σημειώνεται ότι τα οικονομικά κίνητρα κλιμακώνονται με την κατηγορία και τον κυβισμό του οχήματος που αποσύρεται και θα είναι ακόμη μεγαλύτερα για εκείνους που κατόπιν της απόσυρσης θα προβούν σε αγορά οχήματος νέας τεχνολογίας. Τονίζεται ότι η χρηματοδότηση της αγοράς νέου αυτοκινήτου δίδεται μόνο σε όσους ταυτόχρονα αποσύρουν παλαιό.
Συγκεκριμένα, 500 ευρώ αντιστοιχούν στα αυτοκίνητα έως 900 κ.εκ., 1.000 ευρώ για τις κατηγορίες μεταξύ 901 και 1.400 κ.εκ., 1.500 ευρώ για αυτοκίνητα κυβισμού 1.401 έως 2.000 κ.εκ., 1.800 ευρώ έως και 2.400 κ.εκ., ενώ στα 2.200 ευρώ προσδιορίζεται το όφελος για όσους αποσύρουν αυτοκίνητα με κυβισμό άνω των 2.400 κυβικών εκατοστών.
Πρόσθετο δε όφελος της τάξης των 1.000 ευρώ θα υπάρχει για όσους από τους κατόχους Ι.Χ. προχωρήσουν, παράλληλα με την απόσυρση, και στην αγορά αυτοκινήτου νέας τεχνολογίας, δηλαδή οχήματος με ημερομηνία κυκλοφορίας από 1/1/2005 ή υβριδικού οχήματος.
Αντίστοιχα και στην απόσυρση των φορτηγών, τα οικονομικά κίνητρα κλιμακώνονται και σε αυτή την περίπτωση ανάλογα με την κατηγορία και τον κυβισμό τους, ενώ προβλέπεται και επιπλέον επιδότηση για την αγορά νέου οχήματος.
Ειδικότερα, για την απόσυρση ελαφρών φορτηγών, 500 ευρώ αντιστοιχούν σε οχήματα έως 900 κ.εκ., 1.000 ευρώ για τις κατηγορίες μεταξύ 901 και 1.400 κ.εκ., 1.500 ευρώ για κυβισμό 1.401 έως 2.000 κ.εκ., 1.800 ευρώ για 2.400 κ.εκ., ενώ στα 2.200 ευρώ προσδιορίζεται το όφελος για όσους αποσύρουν φορτηγά με κυβισμό άνω των 2.400 κυβικών εκατοστών. Πρόσθετο όφελος της τάξης των 1.500 ευρώ θα υπάρχει για όσους προχωρήσουν, παράλληλα με την απόσυρση, και στην αγορά φορτηγού νέας τεχνολογίας.
Για τα βαρέα φορτηγά μικρότερα των 8 τόνων αντιστοιχεί οικονομικό κίνητρο απόσυρσης 3.000 ευρώ. Από 8 έως 15 τόνους το όφελος είναι 6.000 ευρώ, ενώ 9.000 ευρώ είναι για φορτηγά πάνω από 15 τόνους. Παράλληλα δίνεται κίνητρο 4.000 ευρώ για αντικατάσταση των φορτηγών. Oσον αφορά την είσοδο στον «Πράσινο Δακτύλιο» είναι ελεύθερη για όλα τα βαρέα φορτηγά, τα τουριστικά λεωφορεία και λεωφορεία κάτω της 15ετίας (κλάσεις Α-Β-Γ). Oσα από αυτά ανήκουν στην κλάση Δ, άνω των 15 χρόνων, μπορούν να εισέλθουν μόνο τις ώρες εκτός λειτουργίας του δακτυλίου. Τα μέτρα για ημιφορτηγά είναι ανάλογα με αυτά των Ι.Χ.
Oπως σημείωσε ο αρμόδιος υπουργός Γ. Σουφλιάς, το πρόγραμμα δεν θα επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό, καθώς η συνολική του δαπάνη για την περίοδο 2009 - 2012 εκτιμάται στα 2,3 δισ. ευρώ, ενώ τα έσοδα των περιβαλλοντικών τελών κυκλοφορίας και του ΦΠΑ από τις επιπλέον πωλήσεις οχημάτων είναι 1,7 δισ. ευρώ. Η διαφορά των 600 εκατ. ευρώ υπερκαλύπτεται από τα αυξημένα τέλη ταξινόμησης λόγω της επιπρόσθετης ζήτησης στην αγορά οχημάτων από την εφαρμογή των μέτρων.
Αξίζει να τονισθεί ότι μετά την εφαρμογή των μέτρων προβλέπεται σημαντική μείωση των εκπομπών ρύπων στην ατμόσφαιρα.
Σύμφωνα με την περιβαλλοντική αποτίμηση του υπουργείου, η ανανέωση του στόλου των οχημάτων –με την απόσυρση των παλαιών και την αγορά άλλων νέας τεχνολογίας– μέχρι το 2012 θα έχει επιφέρει μείωση κατά περίπου 25% της εκπομπής οξειδίων του αζώτου και σωματιδίων και μείωση κατά περίπου 35% της εκπομπής μονοξειδίου του άνθρακα και υδρογονανθράκων.
Μέχρι το 2015 το ΥΠΕΧΩΔΕ εκτιμά πως οι μειώσεις θα κυμαίνονται σε επίπεδα της τάξεως του 50% - 60% χαμηλότερα από την υφιστάμενη κατάσταση. Ως προς τον Πράσινο Δακτύλιο, οι αναμενόμενες μειώσεις για μια τυπική ημέρα θα ανέρχονται, σύμφωνα με το υπουργείο, στο 60% ως προς τις εκπομπές CO, στο 68% στις εκπομπές υδρογονανθράκων, στο 47% στις εκπομπές οξειδίου του αζώτου και στο 61% στις εκπομπές αιωρούμενων σωματιδίων.
Δανάη Αλεξάκη
express.gr
Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων
Πέμπτη 13 Αυγούστου 2009
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου