Η παράνομη στάθμευση αποτελεί «πληγή» για την Καλαμαριά. Και πώς να μην ισχύει αυτό, όταν μέσα σε οκτώ χρόνια ο στόλος των οχημάτων στο δεύτερο μεγαλύτερο δήμο της Θεσσαλονίκης αυξήθηκε κατά περίπου 41%.
Ειδικότερα, το 2000 υπήρχαν 29.000 αυτοκίνητα, ενώ το 2008 τα ΙΧ έφτασαν τις 41.000. Από τα 41.000 ΙΧ, τα 21.500 σταθμεύουν σε πυλωτές και πάρκινγκ και τα 19.500 στο δρόμο. Εξ αυτών, τα 5.150, δηλαδή το 24%, σταθμεύουν πάνω σε πεζοδρόμια...
Σε ορισμένες περιοχές της Καλαμαριάς, το πρόβλημα παρουσιάζεται σημαντικά εντονότερο. Στην Κηφισιά, για παράδειγμα, το ποσοστό των αυτοκινήτων που σταθμεύουν πάνω σε πεζοδρόμια φτάνει στο 38%. Στον αντίποδα βρίσκεται η περιοχή επέκτασης, όπου τα οχήματα που σταθμεύουν παρά την οδό είναι ελάχιστα, γεγονός το οποίο οφείλεται κυρίως στην ύπαρξη νέων οικοδομών, που διαθέτουν θέσεις στάθμευσης.
Τα παραπάνω προκύπτουν από τη δεύτερη επικαιροποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης του δήμου Καλαμαριάς, που ολοκληρώθηκε πρόσφατα. ..
Διπλοσταθμευμένα
Το πρόβλημα της παράνομης στάθμευσης είναι ιδιαίτερα έντονο την ημέρα, αλλά το βράδυ τα πράγματα είναι πιο... χαλαρά. Οι μελετητές κατέγραψαν, βραδινές ώρες, περίπου 100 οχήματα διπλοπαρκαρισμένα. Τα περισσότερα εντοπίστηκαν στην παραλιακή Νικολάου Πλαστήρα, όπου, λόγω των κέντρων διασκέδασης, η παράνομη στάθμευση αποτελεί καθεστώς. Η συγκεκριμένη οδός καταγράφεται ως ο δρόμος όπου δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα στην κυκλοφορία γενικότερα και ειδικότερα στην κίνηση των αστικών.
Εξάλλου, κατά τη διάρκεια της μέρας, ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό οχημάτων που σταθμεύουν επί του πεζοδρομίου και σε διπλή σειρά παρατηρήθηκε στις οδούς Β. Ολγας, Εθνικής Αντίστασης και Καπετάν Γκόνη.
Ο κυκλοφοριακός φόρτος
Στην επικαιροποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης καταγράφηκε, επίσης, υπερδιπλασιασμός του κυκλοφοριακού φόρτου από το 1989 μέχρι σήμερα. Παρόλα αυτά, όπως αναφέρεται στη μελέτη, η αύξηση του οδικού δικτύου (με διανοίξεις νέων οδών ιδιαίτερα στο ανατολικό τμήμα του δήμου) γλυτώνει την Καλαμαριά από υπερβολικά έντονα φαινόμενα συμφόρησης. Η γενική αύξηση του φόρτου στην Καλαμαριά, είναι περίπου 40% από το 2000 έως το 2008, και 128% από το 1989 ως το 2008.
Παρά την αύξηση, ο φόρτος ορισμένων κόμβων εμφανίζεται μειωμένος σε σχέση με το 2000. Η μείωση οφείλεται αφενός στην επέκταση της κυκλοφορίας αιχμής σε περισσότερες ώρες της μέρας και αφετέρου στην αξιοποίηση νέων οδικών αξόνων στις περιοχές των επεκτάσεων (Μακεδονίας, Κ. Καραμανλή Δημοκρίτου).
Σημαντική αλλαγή, σε σχέση με το 2000, καταγράφεται στην κατανομή των μετακινήσεων. Ετσι, το 2000, το 75% του φόρτου εισόδου προερχόταν από την κατεύθυνση του κέντρου της πόλης και 25% από τις ανατολικές περιοχές. Το 2008 η κατανομή ήταν περίπου 50% προς κάθε κατεύθυνση.
Οσο για την ώρα, κατά την οποία καταγράφεται η μεγαλύτερη κυκλοφοριακή αιχμή στο οδικό δίκτυο της Καλαμαριάς, είναι μεταξύ 2 και 3 το μεσημέρι. Ακολουθεί η ώρα 8 με 9 το πρωί και η βραδινή 9 με 10.
Οι οδικοί άξονες
Οι άξονες, όπου παρατηρούνται οι υψηλότεροι φόρτοι, είναι αυτοί που μεταφέρουν σημαντικό ποσοστό διαμπερούς και υπερτοπικής κυκλοφορίας (Εθνικής Αντιστάσεως, εσωτερική περιφερειακή, Ανδριανουπόλεως, Ελ. Βενιζέλου, Μητροπολίτου Κυδωνιών, Β. Ολγας). Ακολουθούν οι κύριοι άξονες εσωτερικής κυκλοφορίας του δήμου (Κ. Καραμανλή, Μακεδονίας, Βρυούλων, Πόντου), ενώ υψηλοί κυκλοφοριακοί φόρτοι καταγράφονται και στις οδούς Ν. Πλαστήρα, Χηλής, Μεταμορφώσεως, Κηφισίας, Αιγαίου, Σοφούλη και Τάκη Οικονομίδη.
agelioforos.gr
Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων
Σάββατο 8 Αυγούστου 2009
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου