Πραγματικότητα θα είναι στο τέλος του ερχόμενου Νοεμβρίου οι νέες πίστες όπου θα γίνονται στο εξής οι εξετάσεις των υποψήφιων οδηγών της Θεσσαλονίκης, στην περιοχή της Νέας Ραιδεστού. Το έργο είναι σε φάση ολοκλήρωσης από τη νομαρχία Θεσσαλονίκης και θα απαλλάξει τον αστικό ιστό του πολεοδομικού συγκροτήματος κατά μέσο όρο από 180 εξεταζόμενους υποψήφιους οδηγούς, που καθημερινά επιδεινώνουν σημαντικά το κυκλοφοριακό πρόβλημα στις γειτονιές αλλά και στις κεντρικές οδικές αρτηρίες.
Οπως τόνισε ο αρμόδιος αντινομάρχης, Γιάννης Παλαιστής, «στις νέες πίστες θα πραγματοποιείται εξέταση της οδηγικής ικανότητας των υποψήφιων οδηγών με διαφάνεια, αξιοπιστία και αντικειμενικότητα. Ολα θα γίνονται εντός ελεγχόμενου χώρου, ώστε εκτός από τη βελτίωση των κυκλοφοριακών συνθηκών στο πολεοδομικό συγκρότημα (δεδομένου ότι θα φύγουν οχήματα που κινούνται με αργές ταχύτητες στους δρόμους της Θεσσαλονίκης) να δημιουργηθούν συνθήκες ασφάλειας τόσο για τους υποψήφιους οδηγούς, όσο και για τους υπόλοιπους κινούμενους στους δρόμους, αλλά και να πάψουν να υπάρχουν οι υποψίες για χρηματισμό και αδιαφάνεια στις εξετάσεις. Επιτυγχάνουμε τη διαφάνεια και την αντικειμενικότητα, διότι εξασφαλίζουμε την ήρεμη ροή των διαδικασιών μακριά από τα προβλήματα του κυκλοφοριακού και τα τυχαία τροχαία περιστατικά»...
Εξετάσεις
Για τη δημιουργία των πιστών η νομαρχία, με πρωτοβουλία του νομάρχη Παναγιώτη Ψωμιάδη και του κ. Παλαιστή, και σε συνεργασία με την ερευνητική ομάδα του καθηγητή του ΑΠΘ Γεώργιου Μίντση, αξιοποίησε αγροτεμάχιο 66 στρεμμάτων στη Ν. Ραιδεστό. Εκεί δημιουργήθηκαν δέκα πίστες, στις οποίες θα γίνονται οι εξετάσεις των υποψήφιων οδηγών. Οι υποψήφιοι θα δοκιμάζονται εντός των πιστών σε ελιγμούς στάθμευσης, οπισθογωνίας, αναστροφής και εκκίνησης σε ανήφορο, ενώ στην πίστα των μεγάλων οχημάτων (καταλαμβάνει χώρο επτά στρεμμάτων) οι υποψήφιοι οδηγοί φορτηγών, λεωφορείων και συρμών θα δοκιμάζονται στη στάθμευση, την οπισθογωνία, καθώς και τη ζεύξη και απόζευξη των συρμών.
«Στους ίδιους χώρους θα πραγματοποιούνται από τους υποψήφιους οι έλεγχοι των συστημάτων ασφαλείας των οχημάτων για τα οποία επιθυμούν να αποκτήσουν την άδεια οδήγησης. Οι δοκιμασίες αυτές μέχρι σήμερα πραγματοποιούνται εντός των κατοικημένων περιοχών και επιβαρύνουν το ήδη υπαρκτό κυκλοφοριακό πρόβλημα, με αποτέλεσμα τα δίκαια παράπονα των πολιτών, που εκφράζονται με καταγγελίες και μερικές φορές με διαμαρτυρίες των κατά περιοχή δημοτικών συμβουλίων, που προβαίνουν ακόμη και σε αποφάσεις απαγόρευσης κυκλοφορίας οχημάτων που ανήκουν σε σχολές οδηγών. Η υλοποίηση του έργου θα βοηθήσει αποτελεσματικά ώστε να απαλλαγούν οι διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών του νομού, οι σχολές οδηγών, αλλά και η νομαρχία από τη διαρκή αναζήτηση νέων αφετηριών σε άλλες περιοχές της πόλης, μικρότερης όχλησης, για τη μεταφορά των εξετάσεων. Κάτι το οποίο συνέβη προσφάτως, όταν αναγκαστήκαμε να μεταφέρουμε την αφετηρία πολλών εξεταστικών επιτροπών στην περιοχή της Σταυρούπολης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται (σύσταση επιτροπών αναζήτησης χώρων, συσκέψεις, αποφάσεις, διαδικασίες μεταφοράς), δηλαδή ενέργειες ασύμφορες για όλους», δήλωσε ο κ. Παλαιστής.
Κατά μέσο όρο από τις 22 επιτροπές εξετάσεων περνούν καθημερινά 180 υποψήφιοι οδηγοί, οι οποίοι κινούνται στον αστικό ιστό.
Κριτές κρινόμενοι
Επίσης, δεδομένου ότι οι πίστες είναι σε ενιαίο λειτουργικό χώρο, επιτρέπουν κατά τη διάρκεια των εξετάσεων την παρουσία όλων και συνεπώς, όπως σημείωσε ο αντινομάρχης, «δίνεται η δυνατότητα να κρίνονται και οι κριτές και επιπλέον οι δοκιμασίες να είναι για όλους ίδιες. Επίσης, μηδενίζεται ο χρόνος αναζήτησης κατάλληλων χώρων για τις δοκιμασίες και εξασφαλίζεται περισσότερος χρόνος για τη δοκιμασία των υποψηφίων στην πορεία».
Το συνολικό κόστος του έργου ανήλθε σε 4,7 εκατ. ευρώ. Ο κ. Ψωμιάδης επισήμανε ότι «μια επιθυμία πολλών δεκαετιών όλων των εμπλεκόμενων φορέων γίνεται πραγματικότητα. Θεωρώ ότι κάτι καινούργιο ξεκινά όχι για τη Θεσσαλονίκη, αλλά για όλη τη χώρα».
agelioforos.gr
Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων
Τρίτη 18 Αυγούστου 2009
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου