Ο Νομάρχης Ρεθύμνου, Γιώργος Παπαδάκης, με αφορμή δημοσιεύματα στον τοπικό τύπο, που αφορούν στα έργα αναβάθμισης του ΒΟΑΚ, παρουσίασε με δηλώσεις του τις προτάσεις ''οι οποίες και είχαν παρουσιαστεί από τους μελετητές και την ΕΥΔΕ/ ΒΟΑΚ την προηγούμενη εβδομάδα στη Νομαρχιακή Αρχή, στις παραπάνω Δημοτικές Αρχές και στο ΤΕΕ. Ομόφωνα καταλήξαμε σε κάποιες επισημάνσεις - προτάσεις, οι οποίες είναι ουσιώδεις προκειμένου ο Νομός Ρεθύμνου να αντιμετωπίζεται με τα ίδια αναπτυξιακά κριτήρια όπως και οι γειτονικοί Νομοί σε ένα θέμα μείζονος σημασίας όπως ο ΒΟΑΚ''...
Συγκεκριμένα ο κ. Παπαδάκης δήλωσε: " Τις τελευταίες μέρες και αμέσως μετά τις συναντήσεις στη Νομαρχία των μελετητών των έργων αναβάθμισης του ΒΟΑΚ, της ΕΥΔΕ/ ΒΟΑΚ και των τοπικών εκπροσώπων, ακολούθησαν δημοσιεύματα στον τοπικό τύπο, αναφορικά στα έργα αυτά, τα οποία δυστυχώς προκάλεσαν σύγχυση και αναστάτωση στην τοπική κοινωνία λόγω των ανακριβειών που αναφέρουν.
Προς αποκατάσταση της αλήθειας και για την πλήρη ενημέρωση των πολιτών θα ήθελα να επικαλεστώ τόσο την ενημερωτική συνάντηση των μελετητών των έργων αναβάθμισης του ΒΟΑΚ, που πραγματοποιήθηκε στη Νομαρχία στις 16 Ιουλίου, όσο και τη μεταγενέστερη σύσκεψη (22/7/09) στη Νομαρχία, όπου θεμελιώθηκε παρουσία του Βουλευτή Ρεθύμνου, κ. Λαμπίρη, της Νομαρχιακής Αρχής, και εκπροσώπων της μειοψηφίας του Νομαρχιακού Συμβουλίου, των Δημοτικών Αρχών Ρεθύμνης, Αρκαδίου, Γεροποτάμου, Νικ. Φωκά, Λαππαίων και του ΤΕΕ, η κοινή πρόταση του Νομού αναφορικά στις μελέτες του ΥΠΕΧΩΔΕ για τα τμήματα του Νομού Ρεθύμνου, οι οποίες και είχαν παρουσιαστεί από τους μελετητές και την ΕΥΔΕ/ ΒΟΑΚ την προηγούμενη εβδομάδα στη Νομαρχιακή Αρχή, στις παραπάνω Δημοτικές Αρχές και στο ΤΕΕ.
Ομόφωνα καταλήξαμε σε κάποιες επισημάνσεις - προτάσεις, οι οποίες είναι ουσιώδεις προκειμένου ο Νομός Ρεθύμνου να αντιμετωπίζεται με τα ίδια αναπτυξιακά κριτήρια όπως και οι γειτονικοί Νομοί σε ένα θέμα μείζονος σημασίας όπως ο ΒΟΑΚ, που αποτελεί διευρωπαϊκό οδικό δίκτυο και μάλιστα το χειρότερο της Γηραιάς Ηπείρου βάσει των επίσημων στοιχείων.
Οι προτάσεις αυτές είναι οι ακόλουθες: ● Η μελέτη "Βρύσσες – Πετρέ", όπως έχει δοθεί εντολή από το ΥΠΕΧΩΔΕ να εκπονηθεί βρίσκει σύμφωνους τους εκπροσώπους του Νομού με την προϋπόθεση να κατασκευαστεί ο Κόμβος Γερανίου στο Βοθρό. ● "Κόμβος Αμαρίου – Σκαλέτα". Το ΥΠΕΧΩΔΕ έχει δώσει εντολή στο μελετητή να προβεί μόνο σε διαπλάτυνση του δρόμου, κάτι που δε βρίσκει σύμφωνους τους εκπροσώπους του Νομού.
Αντιπροτείνεται, ο μελετητής να μελετήσει τη λύση νοτιότερα της υπάρχουσας μελέτης μέχρι το Σταυρωμένου, κάτι άλλωστε το οποίο πρότεινε και ο ίδιος. Αξίζει να σημειωθεί ότι για αυτό το τμήμα η αρμόδια Υπηρεσία ΕΥΔΕ/ΒΟΑΚ έχει ήδη καταθέσει την ίδια πρόταση στις κεντρικές υπηρεσίες του ΥΠΕΧΩΔΕ
. ● "Από Σταυρωμένου – Γεροπόταμο- Εξάντη" Συμφωνούμε με την πρόταση των μελετητών. ●"Εξάντη – Φόδελε" Το τμήμα αυτό δεν περιλαμβάνεται σε καμιά μελέτη για αυτό και πρέπει να προκηρυχτεί από το ΥΠΕΧΩΔΕ μελέτη και να γίνει διαπλάτυνση ή επαναχάραξη, όπου χρειάζεται.
● "Σούδα – Ακρωτήρι" Ο δρόμος αυτός να θεωρηθεί κομμάτι του ΒΟΑΚ και να ολοκληρωθεί η υπάρχουσα μελέτη με επαναχάραξη και όχι βελτίωση υπάρχοντος. Αυτό που κατηγορηματικά επεσήμαναμε όλοι οι παρευρισκόμενοι ήταν ότι αναφορικά στο ΒΟΑΚ, που αποτελεί το πρώτο αναπτυξιακό έργο τους Κρήτης, θα πρέπει να υπάρξει επί ίσοις όροις αντιμετώπιση του Νομού Ρεθύμνου με τους γειτονικούς Νομούς.
Δε δύναται οι μελέτες για το Νομό Χανίων (Βρύσσες – Επισκοπή) να προβλέπουν νέα χάραξη δίνοντας αναπτυξιακή προοπτική στην περιοχή, ενώ στα τμήματα του ΒΟΑΚ στο Ρέθυμνο να προβλέπεται μόνο αναβάθμιση. Ακολουθώντας την πρόταση τόσο της αρμόδιας Υπηρεσίας ΕΥΔΕ ΒΟΑΚ, όσο και των μελετητών, οι θεσμικοί εκπρόσωποι του Νομού συμπεριλαμβανομένου και του ΤΕΕ, που η άποψή του πάντοτε έχει βαρύνουσα σημασία ως τεχνικού συμβούλου της Νομαρχίας, καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι οι μελέτες, οι οποίες σημειωτέον όλες βρίσκονται στο προκαταρκτικό στάδιο εκτός αυτής του "Γεροπόταμος – Εξάντης", να τροποποιηθούν ακολουθώντας νέα χάραξη και όχι απλά διαπλάτυνση.
Έτσι και αλλιώς προκειμένου να γίνει η προβλεπόμενη διαπλάτυνση οι ήδη απαλλοτριωθείσες εκτάσεις δεν επαρκούν (οι εκτάσεις που έχουν απαλλοτριωθεί καταλαμβάνουν κατά μέσο όρο 40 μέτρα, ενώ η διαπλάτυνση απαιτεί τουλάχιστον 45 μέτρα). Αυτομάτως λοιπόν πρέπει να γίνουν περαιτέρω απαλλοτριώσεις σε κατοικημένες περιοχές και σε ιδιωτικές περιουσίες (οικίες, επιχειρήσεις κα) με δυσβάστακτες κοινωνικές και οικονομικές συνέπειες, που θα επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό του έργου και θα καθυστερήσουν την εκτέλεσή του, "τορπιλίζοντας" 'έτσι ένα έργο ουσιώδες για την ασφάλεια και άνεση των Ρεθεμνιωτών. Σύντομα θα συγκληθεί το Νομαρχιακό Συμβούλιο για ενημέρωση σχετικά με τις εξελίξεις σε αυτό το πολύ σημαντικό θέμα.
Μάλιστα θα κληθούν σε αυτή τη συνεδρίαση όλο οι εμπλεκόμενοι φορείς και όσοι κατά καιρούς έχουν εκφράσει τις θέσεις τους, ώστε δημόσια και παρουσία των μελετητών, των Υπηρεσιών και του ΤΕΕ, των καθ΄ύλην δηλαδή τεχνοκρατών, να τεκμηριώσουν τις απόψεις και τις τυχόν ενστάσεις τους".
http://chanianikos-themis.blogspot.com
Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων
Κυριακή 2 Αυγούστου 2009
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου