Ο ρόλος της ζώνης ασφαλείας είναι συγκρατητικός κυρίως σε μετωπιαίες συγκρούσεις αλλά και σε ανατροπές αυτοκινήτων. Η ζώνη ασφαλείας μας προστατεύει στην πλειονότητα των συγκρούσεων, επειδή διασπείρει χρονικά και χωροταξικά τις δυνάμεις που αναπτύσσονται κατά την απότομη επιβράδυνση του αυτοκινήτου στα δυνατά ή ελαστικά σημεία του ανθρώπινου σώματος (λεκάνη, θώραξ, κοιλία). Χωρίς ζώνη η κρούση και καταστροφή του ανθρώπινου σώματος γίνεται ανάμεσα στο 30 msec έως το 150 msec της σύγκρουσης. Η σύγκρουση διαρκεί χρονικό διάστημα dt = περί το 1/10 του δευτερολέπτου. Τόσο η ζώνη ασφαλείας όσο και ο αερόσακκος επιβραδύνουν τη σύγκρουση και την ''απλώνουν'' (κατανέμουν) σε μεγαλύτερη επιφάνεια.
Είναι βέβαιο ότι η ζώνη σώζει ζωές ακόμα και σε μετωπιαίες συγκρούσεις με ταχύτητα 100km/h. Το μόνο που εμφανίζει ο επιβάτης μετά τη σύγκρουση είναι μια εκδορά και μελανιά στο θώρακα κατά μήκος της ζώνης. Η χρήση της ζώνης ασφαλείας είναι υποχρεωτική ακόμα και για μικρές αστικές διαδρομές διότι αποδείχθηκε ότι «το 75% των τροχαίων ατυχημάτων επισυμβαίνουν σε απόσταση 40 Km από την οικία του θύματος». Διαπιστώθηκε επίσης ότι «περισσότερα από το 80% των τροχαίων ατυχημάτων σε αστικό πεδίο, γίνονται με ταχύτητες μικρότερες των 65Km/h». Όπως προαναφέρθηκε, ταχύτητες αυτοκινήτου άνω των 30km/h είναι δυνητικώς θανατηφόρες σε περίπτωση συγκρούσεως. Στατιστικά τεκμηριώθηκε ότι «η χρήση ζώνης ασφαλείας μειώνει το ποσοστό θανάτων στα ατυχήματα κατά 50% και τους σοβαρούς τραυματισμούς κατά 60%».
ΔΕΙΤΕ ΤΟ ΒΙΝΤΕΟ!!!
Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων
Δευτέρα 10 Αυγούστου 2009
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου