Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων
Τετάρτη 5 Αυγούστου 2009
Ατύχημα Felipe Massa: Πως το κράνος και το σύστημα ασφαλείας hans του έσωσαν την ζωή
Το ότι ο Βραζιλιάνος ζει μετά από αυτό που του συνέβη, πρόκειται για θαύμα. Θαύμα που δεν οφείλεται μόνο στην υπέρτατη δύναμη που καθορίζει την τύχη των ανθρώπων, αλλά σε μεγάλο βαθμό και στην επιστήμη.
ΔΕΙΤΕ ΒΙΝΤΕΟ ΚΑΙ ΦΩΤΟ
ΤΟ ΑΤΥΧΗΜΑ ΣΕ 3D
ΚΡΑΝΟΣ
Παρότι η ακριβής σύνθεση των υλικών που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή ένος κράνους που πληρεί τις προδιαγραφές της FIA φυλάσσεται ως επτασφράγιστο μυστικό από τις κατασκευάστριες εταιρίες, λέγεται ότι τα ανθρακονήματα που χρησιμοποιούνται στο εξωτερικό κέλυφος είναι ίδιου τύπου με αυτά που χρησιμοποιούνται στη συναρμολόγηση της ατράκτου και των φτερών των νέων Βoeing 787.
Κάτω από το εξωτερικό κέλυφος υπάρχει στρώματα από αραμίδη (υλικό που χρησιμοποιείται στα αλεξίσφαιρα γιλέκα) και πολυαιθυλένιο (μαλακό μονωτικό υλικό), καθώς επίσης και μικρές ποσότητες αλουμινίου, μαγνησίου και εποξειδικής ρητίνης.
ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ HANS
Πρόκειται για σύστημα προστασίας του αυχένα των οδηγών σε περίπτωση σύγκρουσης (HANS)
Το σύστημα HANS, έχει σχεδιαστεί από τον Αμερικανό καθηγητή βιομηχανικής, Robert Hubbard, με την υποστήριξη της FIA και της McLaren-Mercedes.
Το σύστημα Hans είναι η πιο σημαντική ανακάλυψη ασφάλειας μετά την δημιουργία του κλειστού κράνους και της άφλεκτης στολής. Μειώνει ριζικά τον κίνδυνο σοβαρής βλάβης στη σπονδυλική στήλη ή της θλάσης των μυών κατά την διάρκεια μιας βίαιης επιβράδυνσης (νούμερο1 αιτία θανάτου στον μηχανοκίνητο αθλητισμό).
Η αποτελεσματικότητα του συστήματος Hans έχει αποδειχθεί τόσο τεχνικά μέσω εργαστηριακών δοκιμών (DELFI.) όσο και στις πίστες με διάφορους οδηγούς να έχουν βιώσει δραματικές προσκρούσεις φορώντας το σύστημα Hans.
Σήμερα το σύστημα Hans είναι υποχρεωτικό σε διάφορους διεθνείς και εθνικούς αγώνες (F1, GP2, Α1, DTM, GT διεθνές, WTCC, WRC, Nascar, IRL, Champ Car, Formula BMW, Formula Renault.) και σε πολυάριθμους «μικρότερους» αγώνες (Mini Cooper Challenge, Yaris Challenge.).
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου