Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων

Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων

Τετάρτη, 16 Σεπτεμβρίου 2009

Το μέλλον της αγοράς αυτοκινήτου βρίσκεται στα μικρότερα μοντέλα

kathimerini.gr
Τα μεγάλα αυτοκίνητα και ημιφορτηγά δεν είναι πια της μόδας, σε αντίθεση με τα μικρότερα και πιο οικονομικά οχήματα, ενώ οι αγοραστές σχεδιάζουν να κρατήσουν τα αυτοκίνητά τους για περισσότερα χρόνια από ότι παλιότερα. Η τάση αυτή είχε επικρατήσει και τη δεκαετία του 1970 στις ΗΠΑ, αν και αυτή τη φορά οι αναλυτές εκτιμούν ότι οι αγοραστικές συνήθειες των Αμερικανών έχουν μεταβληθεί για τα καλά. Τραυματισμένοι από τη χειρότερη οικονομική κρίση από τη δεκαετία του 1930, οι πελάτες μπαίνουν στις εκθέσεις αυτοκινήτων αποφασισμένοι να δαπανήσουν λιγότερα.

Η τάση αυτή είναι πιο εδραιωμένη στη γενιά των «μπέιμπι-μπούμερς», που είναι σήμερα 44 με 63 ετών και αποτελούν το ένα τέταρτο του πληθυσμού της χώρας. Πριν μία γενιά, οι «μπούμερς» έβγαλαν την αμερικανική οικονομία από τη δεύτερη χειρότερη ύφεση μετά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Μετά τη λήξη της κρίσης, το 1982 συνέχισαν να αγοράζουν αυτοκίνητα καθ’όλη τη διάρκεια της δεκαετίας. Η τάση αυτή, όμως, έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί. «Μέχρι τώρα άκουγα από πελάτες ότι θέλουν μεγαλύτερα αυτοκίνητα από εκείνα που είχαν την προηγούμενη χρονιά...

Τα πράγματα άλλαξαν. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη αφύπνιση του αμερικανικού πληθυσμού από την εποχή της Μεγάλης Υφεσης», λέει ο αντιπρόσωπος της GM στην περιοχή του Σολτ Λέικ Σίτι Τζέρι Σάινερ. Ο αναλυτής πωλήσεων της Ford Τζορτζ Πιπάς περιγράφει τη μεταβολή αυτή ως μετάβαση από την επιδεικτική κατανάλωση στην προσεκτική κατανάλωση. Η μετάβαση αυτή επιβλήθηκε σε κάποιο βαθμό στους καταναλωτές. Η Μεγάλη Υφεση έδωσε τέλος στις ημέρες της εύκολης πίστωσης. Κατά τη διάρκεια των ημερών της οικονομικής άνθησης, σχεδόν κάθε Αμερικανός μπορούσε να εξασφαλίσει δάνειο για αγορά αυτοκινήτου. Τα μηδενικά επιτόκια δανεισμού και οι πολύ καλές προσφορές έπεισαν τους αγοραστές να ανανεώνουν το όχημά τους κάθε τρία με τέσσερα χρόνια.

Οι πωλήσεις εκτοξεύθηκαν σε αριθμούς ρεκόρ με 17 εκατ. οχήματα το χρόνο το πρώτο μισό της δεκαετίας. Σήμερα, ο δανεισμός έχει γίνει πιο αυστηρός και οι μηνιαίες δόσεις είναι σημαντικά αυξημένες. Ακόμη και πριν την κατάρρευση της Lehman Brothers, που πυροδότησε την οικονομική κρίση πριν ένα χρόνο, οι αγοραστικές συνήθειες είχαν αρχίσει να μεταβάλλονται. Τα μικρά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν 12,6% της αγοράς το 1998, ενώ το ποσοστό αυτό ανήλθε σήμερα στο 21,1%, σύμφωνα με την εταιρία αναλυτών Ward’s. Η μεγάλη δημοτικότητα του κρατικού προγράμματος απόσυρσης παλιών αυτοκινήτων απέδειξε ότι οι Αμερικανοί είναι έτοιμοι να ασπασθούν τα μικρά αυτοκίνητα, εφόσον εξασφαλίσουν καλές τιμές για αυτά. Τον Αύγουστο, τον τελευταίο μήνα της απόσυρσης, οι πωλήσεις μικρών αυτοκινήτων τριπλασιάσθηκαν σε σχέση με πέρσι.

Την ίδια στιγμή, η αναμενόμενη αύξηση της ζήτησης πετρελαίου από τις αναδυόμενες αγορές της Κίνας και της Ινδίας και η παρεπόμενη νέα αύξηση στην τιμή της βενζίνης αναμένεται να στρέψει τους Αμερικανούς στα μικρά οχήματα. Η μεταστροφή αυτή θα υποχρεώσει το Ντιτρόιτ να βρει τρόπο να εξασφαλίσει κέρδη από την αγορά μικρών αυτοκινήτων, παρότι στο παρελθόν, τα μοντέλα αυτά ήταν ζημιογόνα για την αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία. Οσοι στο μεταξύ αγοράσουν μικρότερα οχήματα θα συνεχίσουν να αναζητούν τις πολυτέλειες, τις οποίες συνήθισαν στα μεγαλύτερα μοντέλα, όπως τα συστήματα φωνητικού ελέγχου τηλεφώνου, συστήματα αυτόματης πλοήγησης, θερμαινόμενα δερμάτινα καθίσματα και προηγμένα ηχητικά συστήματα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails