Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων

Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων

Τρίτη, 15 Σεπτεμβρίου 2009

«Ηλεκτρικό» το μέλλον για τις αυτοκινητοβιομηχανίες

kathimerini.gr
Στη Φρανκφούρτη συγκεντρώνονται οι εκπρόσωποι της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας αυτή την εβδομάδα, για το διεθνούς φήμης Σαλόνι Αυτοκινήτου, το πρώτο μετά το ξέσπασμα της οικονομικής κρίσης, που οδήγησε τους αμερικανικούς κολοσσούς General Motors και Chrysler στη χρεοκοπία.

Τις χιλιάδες απολύσεις και τον περιορισμό της παραγωγής, ακολούθησε η καταστροφική πορεία των μετοχών της αυτοκινητοβιομηχανίας. Μόνο οι πλέον αισιόδοξοι παρατηρητές εκτιμούν, στο μεταξύ, ότι οι τιμές των μετοχών θα ανακάμψουν μέσα στο τρέχων έτος. Η κρίση, όμως, δεν πέτυχε να ξεχωρίσει τις ισχυρές από τις προβληματικές εταιρίες, επιτρέποντας τη διαιώνιση του σημαντικότερου προβλήματος της αυτοκινητοβιομηχανίας: της υπερπαραγωγής.

«Μόλις προσπεράσαμε μία από τις καλύτερες ευκαιρίες της τελευταίας δεκαετίας, που θα επέτρεπε την αναγκαία μείωση της παραγωγής. Η παρέμβαση των κυβερνήσεων στο θέμα αυτό οφείλεται στην αντίληψη ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες είναι επιχειρήσεις εθνικού συμφέροντος και για το λόγο αυτό βγαίνουμε από την κρίση με τον ίδιο αριθμό εταιριών και τον ίδιο αριθμό μοντέλων», λέει ο Μάικλ Τίνταλ της Nomura International...

Συνεργασία

Παρά τις εκτιμήσεις αυτές, πολλές απουσίες θα καταγραφούν στο φετινό σαλόνι της Φρανκφούρτης. Τα σαλόνια αυτοκινήτου είναι ιδιαίτερα δαπανηρή υπόθεση για τους κατασκευαστές, πράγμα που οδήγησε πολλές εταιρίες που αντιμετωπίζουν προβλήματα ρευστότητας (Nissan, Honda, Mitsubishi, Daihatsu και Cadillac) να μείνουν εκτός της διοργάνωσης.

Οι μεγάλοι παίκτες της αυτοκινητοβιομηχανίας, όμως, θα συναντηθούν στη γερμανική πόλη, για να εκθέσουν τις φιλοδοξίες τους για διεύρυνση των επιχειρήσεών τους και για να εξασφαλίσουν μεγαλύτερο μερίδιο της προσοδοφόρας αγοράς αυτοκινήτου.

«Οι Ford, Toyota και Volkswagen σχεδιάζουν σημαντική διεθνή επέκταση», λέει ο Εριχ Μέρκλε της ιστοσελίδας Autoconomy.com.

Άλλες εταιρίες ενώνουν τις δυνάμεις τους με πρώην ανταγωνίστριές τους, σε μία προσπάθεια να μειώσουν το κόστος ανάπτυξης νέων τεχνολογιών και για να διεισδύσουν σε νέες αγορές, όπως έκανε η Fiat με την εξαγορά της Chrysler και η BMW που συνεργάζεται στενά με την Daimler.

Γερμανική κυριαρχία

Το Σαλόνι της Φρανφούρτης θα κυριαρχείται από τις γερμανικές εταιρίες, με 42 νέα μοντέλα να προέρχονται από τη Γερμανία, από τα 82 που θα παρουσιασθούν στην έκθεση. «Παρά την οικονομική κρίση, το Σαλόνι θα φιλοξενήσει 753 εκθέτες από 30 χώρες», υπογραμμίζει ο Ματίας Βίσμαν, πρόεδρος της γερμανικής ομοσπονδίας κατασκευαστών αυτοκινήτων VDA.

Αίσθηση αναμένεται να προκαλέσει στο Σαλόνι η παρουσίαση του νέου υβριδικού πετρελαιοκίνητου Ampera της Opel, που δείχνει το δρόμο για την επικράτηση των ηλεκτρικών οχημάτων. Την τάση αυτή επιβεβαιώνει και η Mercedes με το υβριδικό S-Class, η BMW με υβριδικό όχημα στην κατηγορία 7-Series, αλλά και η Audi με το αγωνιστικών προδιαγραφών R8.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails