Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων

Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων

Κυριακή 22 Νοεμβρίου 2009

Οδηγώ και το... σκέφτομαι

Χωρίς μεσαίο στηθαίο ασφαλείας είναι 8.000 χιλιόμετρα εθνικών δρόμων στη χώρα μας, γεγονός καθοριστικής σημασίας για τις συχνές και θανατηφόρες μετωπικές συγκρούσεις. Προδιαγραφές ασφαλείας διαθέτουν σήμερα περίπου 1.700 χλμ., που θα φτάσουν τα 2.500 με την ολοκλήρωση των έργων στους αυτοκινητόδρομους της χώρας.

«Αγνωστη λέξη» είναι η συντήρηση του οδικού δικτύου, για την οποία χρειάζεται να διατεθούν άμεσα τουλάχιστον 270 εκατ. ευρώ, για να αποκατασταθούν λακκούβες και άλλα επικίνδυνα σημεία του οδοστρώματος.

Πρόκειται για στοιχεία του Παρατηρητηρίου Οδικής Ασφάλειας του Τεχνικού Επιμελητηρίου που παρουσιάστηκαν χθες, στο πλαίσιο του διαλόγου για το νέο εθνικό σχέδιο οδικής ασφάλειας για την περίοδο 2010-2020.

Η χώρα μας, όπως τόνισε ο πρόεδρος του ΤΕΕ Γ. Αλαβάνος, έχει αποτύχει στο εν εξελίξει σχέδιο για την πενταετία 2006-10, που προέβλεπε μείωση των νεκρών στα 1.000 άτομα το χρόνο. Το 2008 είχαμε 1.550 νεκρούς, απόκλιση 50% σε σχέση με τον κοινοτικό στόχο...

Διαφορετική είναι η εικόνα στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Βρετανία, η Ολλανδία και η Σουηδία. Στη Γαλλία, όπως αναφέρθηκε, λειτουργεί εθνική επιτροπή υπό τον Σαρκοζί και εφαρμόστηκαν ουσιαστικά μέτρα που είχαν αποτέλεσμα τη μείωση των νεκρών από 8.000 σε 4.000 άτομα, καλύπτοντας ήδη τον στόχο του 2013.

Βασικός εισηγητής ήταν ο Αντώνης Καστής, από το Παρατηρητήριο, ο οποίος αποκάλυψε:

* Τα όρια ταχύτητας σε σημαντικούς δρόμους, όπως η Εγνατία και η «σκοτώστρα» Αντιρρίου-Ιωαννίνων, έχουν τεθεί χωρίς μελέτη, όπως προβλέπουν οι νόμοι. Δεν υπάρχει ενημέρωση για την Αθηνών-Θεσσαλονίκης. Την παράλειψη έχουν εντοπίσει ορισμένοι δικηγόροι και έτσι τα δικαστήρια αθωώνουν τους παραβάτες οδηγούς!

* Το κόστος συντήρησης ενός εθνικού δρόμου έχει υπολογιστεί σε 30.000 ευρώ ανά χιλιόμετρο. Σήμερα είναι ζήτημα να δίνεται το 10%, και μάλιστα όχι σε όλες τις περιφέρειες της χώρας.

* Δεν έχει τεθεί σε πλήρη εφαρμογή η κοινοτική Οδηγία για την ασφάλεια σηράγγων, παρά το γεγονός ότι το 2010 η Ελλάδα θα είναι η τέταρτη χώρα στην Ευρώπη με σήραγγες άνω των 500 μέτρων.

* Προβληματική είναι ακόμη και η σήμανση. Μόνο από το οδικό δίκτυο της Εύβοιας λείπουν 2.000 ενημερωτικές πινακίδες!

Τόνισε ότι ο στόχος για όλες τις πόλεις άνω των 10.000 κατοίκων είναι να εκπονηθούν μελέτες για εκτεταμένες πεζοδρομήσεις και ποδηλατόδρομους, που ενισχύουν την κίνηση των πεζών και αυξάνουν την ασφάλεια.

Διαπίστωσε επίσης καθυστερήσεις στην εφαρμογή των νέων προδιαγραφών που έχουν υιοθετηθεί από την Κομισιόν από το 1998.

Σύμφωνα με πληροφορίες, υπάρχει μπέρδεμα ακόμη και με τις συμβάσεις με τους αυτοκινητόδρομους, όπου περιγράφονται τα παλιότερα δεδομένα, ενώ στα προσαρτήματα γίνονται αναφορές στα νέα, με αποτέλεσμα οι εργολάβοι να ετοιμάζονται να διεκδικήσουν «πανωπροίκι» αρκετών εκατομμυρίων ευρώ.
Χ.ΤΖ. enet.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails