Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων

Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων

Τετάρτη, 25 Νοεμβρίου 2009

Στο κέντρο της Αθήνας βρίσκονται δέκα από τα ενενήντα πιο επικίνδυνα σημεία για πρόσκληση τροχαίων ατυχημάτων

ΕΡΩΤΗΣΗ προς τον υπουργό Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων,με θέμα στο κέντρο της Αθήνας βρίσκονται δέκα από τα ενενήντα πιο επικίνδυνα σημεία για πρόσκληση τροχαίων ατυχημάτων επισημαίνει με ερώτησή του ο βουλευτής του ΠΑΣΟΚ Α' Αθήνας Θανάσης Τσούρας.Στην Ερώτησή του, πιο συγκεκριμένα, ο βουλευτής σημειώνει:

Στο κέντρο της Αθήνας βρίσκονται δέκα από τα ενενήντα πιο επικίνδυνα σημεία για πρόσκληση τροχαίων ατυχημάτων, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε ομάδα συγκοινωνιολόγων κατόπιν ανάθεσης του πρώην Υπουργείου ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. και δημοσίευσε ο ημερήσιος τύπος. Η έρευνα αυτή στηρίχθηκε στον αριθμό των ατυχημάτων και των νεκρών κατά την πενταετία 2001 - 2005.

Τα δέκα σημεία, στα οποία σημειώθηκαν συνολικά 521 τροχαία ατυχήματα μέσα σε μία δεκαετία (1996 - 2005), βρίσκονται στις εξής διασταυρώσεις:

1. Πατησίων και Διονυσίου Σολωμού
2. Πανεπιστημίου (Ελ. Βενιζέλου) και Ομήρου
3. Πατησίων και Χαλκοκονδύλη
4. Αμερικής και Πανεπιστημίου
5. Λεωφόρος Συγγρού στη διασταύρωση με τη Φραντζή
6. 3ης Σεπτεμβρίου και Στουρνάρη
7. Πετμεζά και Λεωφόρος Συγγρού
8. Λεωφόρος Θησέως και Ταγματάρχου Πλέσσα στην Καλλιθέα
9. Λεωφόρος Αλεξάνδρας και Μαυρομματαίων
10. Κοδριγκτώνος και Πατησίων

Επειδή σύμφωνα με στοιχεία της Τροχαίας αλλά και της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, στο οδικό δίκτυο της Αττικής λαμβάνουν χώρα ετησίως περίπου 7.500 ατυχήματα, στα οποία αντιστοιχούν περίπου 250 νεκροί και 9.300 τραυματίες.

Επειδή τα ατυχήματα αυτά αποτελούν το 45% του συνόλου των ατυχημάτων, ενώ ο αριθμός των νεκρών αντιστοιχεί στο 15% των νεκρών ετησίως στην Ελλάδα.

Επειδή διεθνείς μελέτες καταδεικνύουν ότι η μείωση της μέσης ωριαίας ταχύτητας κατά 5% μπορεί να επιφέρει μείωση των θανάτων σε ποσοστό 20%

Επειδή πολλά από τα ατυχήματα που συμβαίνουν στην Αθήνα οφείλονται σε μεγάλο βαθμό τόσο στην κακή συμπεριφορά των χρηστών της οδού όσο και στις ανύπαρκτες ή στενές νησίδες.

Επειδή τα στενά πεζοδρόμια και η παράνομη στάθμευση σε αυτά εξαναγκάζουν τους πεζούς να διανύουν μεγάλες αποστάσεις βαδίζοντας στο οδόστρωμα

Επειδή χρειάζεται εκδήλωση ισχυρής πολιτικής βούλησης για να τεθεί τέρμα στη «γενοκτονία» της ασφάλτου

Επειδή το ασφαλές οδικό περιβάλλον οφείλει να αποτελεί πρωταρχικό μέλημα της Πολιτείας

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:


1. Έχετε λάβει έως σήμερα γνώση των αποτελεσμάτων της παραπάνω αναφερόμενης έρευνας που διενεργήθηκε κατόπιν ανάθεσης του πρώην Υπουργείου ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. ;

2. Έχουν ενημερωθεί έως σήμερα οι συναρμόδιοι φορείς για τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής ώστε να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες - παρεμβάσεις;

3. Προτίθεστε να προβείτε στις αναγκαίες επεμβάσεις τόσο στα υποδεικνυόμενα από τη μελέτη επικίνδυνα σημεία της πόλης όσο και συνολικά στο οδικό δίκτυο της Αθήνας, ώστε να μειωθεί ο αριθμός των ατυχημάτων;

4. Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε άμεσα να προβείτε ώστε να πάψει το κέντρο της Αθήνας να αποτελεί «καρμανιόλα» τόσο για τους οδηγούς όσο και για τους πεζούς που κινούνται σε αυτό;

5. Ποια μέτρα προτίθεστε να λάβετε για την άμεση και συστηματική αντιμετώπιση των προβλημάτων που σχετίζονται με την οδική ασφάλεια;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails