Τέσσερις στους 6 θανάτους από τροχαία ατυχήματα στην χώρα μας θα είχαν αποφευχθεί, εάν ο χρόνος μετακομιδής των πολυτραυματιών στο νοσοκομείο – η αποκαλούμενη ”χρυσή ώρα”- δεν ήταν σε σύγκριση με τα πανευρωπαϊκώς ισχύοντα ατελείωτος!
Θα αποφεύγοντο επίσης πολλές χιλιάδες κάθε χρόνο σοβαρές αναπηρίες. Οι λύσεις είναι μάλλον απλές, προτείνονται και επαναπροτείνονται σε επάλληλα μεσ’ τα χρόνια συνέδρια και ξανα-συνέδρια, όμως ποτέ αρμοδίως δεν υιοθετούνται. Πρωταθλήτρια σε αναίτια νεκρούς και αδίκως αναπήρους η ηρωϊκή πατρίδα μας, αρνείται όπως αποδεικνύεται να ζήσει δίχως τις – έστω αρνητικές- πρωτιές της.
Ο διοικητής του Εθνικού Ιδρύματος Αποκατάστασης Αναπήρων (ΕΙΑΑ) Σπύρος Σταυριανόπουλος έχει αφιερώσει άπειρες ώρες απ’ την ζωή του στην υπόθεση της “χρυσής ώρας”. Οπως εξηγεί, η κακή έκβαση των τραυματιών κατά την φάση αυτή αφορά το υψηλότατο 78% των περιπτώσεων, έναντι του 30-35% που ισχύει στις χώρες της Ε.Ε. κατά μέσο όρο. “Ας σκεφτούμε π.χ. τις συνέπειες μίας εσωτερικής αιμορραγίας λόγω του υπερβολικά μεγάλου χρόνου αντιμετώπισής της” αναλύει ο Σ. Σταυριανόπουλος, “ή τις συνέπειες μίας ελαφριάς κάκωσης της σπονδυλικής στήλης από κακό χειρισμό στον απεγκλωβισμό ή την κακή μεταφορά θύματος τροχαίου ατυχήματος, που καταλήγει σε μη αναστρέψιμη βλάβη.”
Οπως προείπαμε οι λύσεις είναι απλές. Ο Σ. Σταυριανόπουλος τις κωδικοποιεί στην ανάγκη ύπαρξης μίας συντονιστικής υπηρεσίας (στην Ελλάδα του αχταρμά εμπλέκονται και αλληλοαναιρούνται σε ρόλο συντονιστή κατά περίπτωση αστυνομία, πυροσβεστική υπηρεσία και ΕΚΑΒ) ώστε να μην χάνεται πολύτιμος χρόνος και μαζί μ’ αυτόν να χάνονται οι ευκαιρίες μείωσης των επιπτώσεων σε θανάτους και βαριές αναπηρίες. Εξειδικεύοντας ο πρόεδρος του ΕΙΑΑ, αναφέρεται στη ανάγκη άμεσης υιοθέτησης ενός και μοναδικού αριθμού κλήσης για την αναγγελία όλων των ατυχημάτων όπως άλλωστε συμβαίνει σ’ όλες τις ευρωπαϊκές χώρες (ο αριθμός 112). “Ετσι μόνο εξασφαλίζεται ο συντονισμός και η υπεύθυνη επιλογή της/των κατάλληλων υπηρεσιών κατά περίπτωση για τη σωστή αντιμετώπιση ενός τροχαίου ατυχήματος” το διά ταύτα του Σ. Σταυριανόπουλου δεν είναι παρά υπόμνηση του αυτονόητου. Το οποίο, για την πρωταθλήτρια Ευρώπη στα τροχαία ατυχήματα χώρα μας επί σειρά ετών αγνοείται.
Αντί επιλόγου, δημοσιεύουμε κάποια από τα πλέον φρέσκα (του Νοεμβρίου 2009) περί τροχαίων στην Ελλάδα στατιστικά, που από μόνα τους ορίζουν το μέγεθος του ελλείμματος πολιτικής. Κάθε χρόνο οι νεκροί είναι περίπου 3650 και οι τραυματίες περίπου 45000. Ανάμεσά τους, 10000 είναι οι παραπληγικοί και περίπου 2500 τα μικρά παιδιά με μόνιμες αναπηρίες από τροχαία. Τις τελευταίες δεκαετίες όλες οι ευρωπαϊκές χώρες πέτυχαν μείωση των θυμάτων κατά 14-45% με εξαίρεση την Ελλάδα που αύξησε το ποσοστό κοντά στο 60%! Και σε όσους αρέσκονται σε οικονομικής φύσεως στοιχεία : Η κινούμενη πλησίον της μαύρης ώρας της χρεωκοπίας πατρίδα μας, αρνούμενη να πράξει τα στοιχειώδη ώστε να περιορίσει την λεγόμενη χρυσή ώρα μετά το τροχαίο ατύχημα σε επίπεδα μέσα ευρωπαϊκά, ξοδεύει για αποζημιώσεις, ασφάλιστρα και νοσήλια, πάνω από 10 δις € κάθε χρόνο. Η απόλυτη λογική του παραλόγου
enet.gr
Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων
Δευτέρα 4 Ιανουαρίου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου