Θέμα συζήτησης στη γενική συνέλευση του ΟΗΕ στη Νέα Υόρκη που θα πραγματοποιηθεί στις 2 Μαρτίου 2010 θα αποτελέσει το οξύ πρόβλημα της Παγκόσμιας Οδικής Ασφάλειας, όπως τονίζεται σε ανακοίνωση της ΕΛΠΑ. Εκφράζεται η ελπίδα ότι η γενική συνέλευση θα εγκρίνει επίσημα το "Σχέδιο Δεκαετίας Δράσης για την Οδική Ασφάλεια" - που έχει θεσπίσει το Ίδρυμα της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου- FIA Foundation, κατά τη διάρκεια της συνάντησης, με βάση την απόφαση που εγκρίθηκε στη σύνοδο της Μόσχας στην Πρώτη Παγκόσμια Υπουργική Διάσκεψη για την Οδική Ασφάλεια, τον περασμένο Νοέμβριο.
Η Ρωσική Ομοσπονδία, η οποία διεξάγει διαπραγματεύσεις για ένα νέο ψήφισμα του ΟΗΕ, πραγματοποιεί ανεπίσημες συναντήσεις με εκπροσώπους κρατών-μελών του ΟΗΕ, ώστε να παροτρύνουν τις κυβερνήσεις τους για να υποστηρίξουν ψήφισμα των Ηνωμένων Εθνών για την εφαρμογή της "Δεκαετίας Δράσης" για την Οδική Ασφάλεια....
Η Michelle Yeoh, Παγκόσμια πρέσβης της εκστρατείας Make Roads Safe, δήλωσε σχετικά: "Αποτελεί σημαντικό γεγονός ότι τα Ηνωμένα Έθνη θα εγκρίνουν το σχέδιο ΄Δεκαετία της Δράσης΄ για την οδική ασφάλεια. Με δεδομένο ότι όλοι όσοι κυκλοφορούμε βρισκόμαστε σε κίνδυνο, η 2α Μαρτίου μπορεί να σηματοδοτήσει μία νέα αρχή με τον τρόπο όπου όλος ο κόσμος θα αντιμετωπίζει την πρόκληση των τραυματισμών στην κυκλοφορία των δρόμων".
Το Σχέδιο "Δεκαετίας Δράσης για την οδική ασφάλεια, που έχει θεσπίσει το Ίδρυμα της Διεθνούς Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου -FIA Foundation, προτρέπει τις κυβερνήσεις χωρών που του ΟΗΕ την υποστήριξη μιας νέας "Δεκαετίας Δράσης για την Οδική Ασφάλεια μεταξύ 2010-2020". Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας, η διεθνής κοινότητα πρέπει να επενδύσει 300 εκατ. δολ. σε σχέδιο δράσης για την πρόληψη των τραυματισμών στην κυκλοφορία και την εκ νέου εστίαση των εθνικών πολιτικών οδικής ασφάλειας καθώς και των κονδυλίων που πρέπει να διατεθούν προς το σκοπό αυτό.
Τα τροχαία ατυχήματα ήδη έχουν στοιχήσει την απώλεια περισσότερων ανθρώπων στις αναπτυσσόμενες χώρες από την ελονοσία, με οικονομικό κόστος μέχρι και 100 δισ. ευρώ ετησίως, ποσό που ισοδυναμεί με όλη την ενίσχυση στις χώρες του ΟΟΣΑ.
Στοιχεία και προτάσεις της έκθεσης της FIA
- Κάθε χρόνο περισσότεροι από ένα εκατομμύριο άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους στους δρόμους των αναπτυσσόμενων χωρών και δεκάδες εκατομμύρια τραυματίζονται, με πρόβλεψη: διπλασιασμό των μεγεθών μέχρι το 2030.
- Τα τροχαία ατυχήματα αποτελούν παγκοσμίως τη μεγαλύτερη αιτία θανάτου νέων ηλικίας 10-24 ετών.
- Τα τροχαία ατυχήματα έχουν πλέον ξεπεράσει την ελονοσία ως σημαντική αιτία θανάτου στις αναπτυσσόμενες χώρες.
- Οι προβλέψεις αναφέρονται στα τροχαία που θα αποτελούν την πρώτη αιτία αναπηρίας και πρόωρου θανάτου για παιδιά ηλικίας 5-14 στις αναπτυσσόμενες χώρες έως το 2015, με βάση τις προβλέψεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.
Για να αντιμετωπιστεί αυτή η αυξανόμενη επιδημία, η Επιτροπή για την Παγκόσμια Οδική Ασφάλεια προτείνει ορισμένες βασικές κατευθύνσεις:
- Ο ΟΗΕ να εγκρίνει το σχέδιο για "Δεκαετία Δράσης για την Οδική Ασφάλεια" με δέσμευση των Κυβερνήσεων για μείωση θανάτων από τροχαία ατυχήματα κατά 50% το 2020 (από 1,9 εκατ. για κάτω από 1 εκατ. ετησίως).
- Η επίτευξη στόχων του 2020 μπορεί να μεταφραστεί στη σωτηρία έως και 5 εκατ. ανθρώπων και την πρόληψη σοβαρών τραυματισμών 50 εκατ.
- Ποσό 300 εκατ. δολ. να θεσπιστεί από διεθνείς οργανισμούς για την ενθάρρυνση και στήριξη παρεμβάσεων για την οδική ασφάλεια.
- Ενδιάμεσοι στόχοι και στρατηγικές που πρέπει να συσταθεί για την προώθηση της οδικής ασφάλειας, είναι η χρήση κράνους και η χρήση των ζωνών ασφαλείας σε όλες τις χώρες μέχρι το 2020, μαζί με άλλες παρεμβάσεις της οδικής ασφάλειας.
- Η Παγκόσμια Τράπεζα και τράπεζες περιφερειακής ανάπτυξης και άλλοι χορηγοί-υποστηρικτές να δαπανούν τουλάχιστον το 10% του προϋπολογισμού τους σε επενδύσεις βελτίωσης της οδικής ασφάλειας.
emea.gr
Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων
Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου