Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων

Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων

Πέμπτη 8 Απριλίου 2010

Δρόμοι... αδιάβατοι στις Σέρρες

Σε κακό χάλι είναι το οδικό δίκτυο του νομού Σερρών και κυρίως το επαρχιακό, που είναι κι από τα μεγαλύτερα στην κεντρική Μακεδονία, καθώς αποτελείται από περίπου 800 χλμ. Δρόμοι κατεστραμμένοι και ασυντήρητοι επί χρόνια, με μεγάλους κυκλοφοριακούς φόρτους, τοπική, αλλά και διεθνή κίνηση, σημαντικό αριθμό βαρέων οχημάτων και ανεπάρκεια στην εξυπηρέτηση πολλών περιοχών συνθέτουν το σκηνικό.

Η νομαρχία Σερρών έχει επισημάνει το χρόνιο πρόβλημα και μάλιστα με υπόμνημά της στον υφυπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Γιάννη Μαγκριώτη, υπογραμμίζει τα κυριότερα προβλήματα, ζητώντας παράλληλα τη χρηματοδότηση μιας σειράς έργων μέσω του ΕΣΠΑ.

Η ένταξη όλων αυτών των έργων προφανώς δεν μπορεί να γίνει. Αλλωστε, το ποσό που απαιτείται πλησιάζει τα 100 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, το μεγαλύτερο πρόβλημα, όπως άλλωστε το διατύπωσε και ο κ. Μαγκριώτης, είναι η επί δεκαετίες ανυπαρξία ώριμων μελετών για τους δρόμους, την ώρα που κάθε χρόνο η κίνηση πολλαπλασιάζεται. Αποτέλεσμα ήταν οι δρόμοι πλέον να μην επαρκούν για την εξυπηρέτηση του νομού, αλλά και των αναγκών ασφαλούς κυκλοφορίας στις διανομαρχιακές και διαπεριφερειακές μεταφορές.

Πέντε επείγοντα έργα...

Βάσει των στοιχείων της νομαρχίας, στα επείγοντα έργα εντάσσονται:

1. Ο δρόμος Νιγρίτας - Στρυμονικού. Το κόστος του υπολογίζεται στα 20 εκατ. ευρώ και υπάρχει ωριμότητα.

2. Δυο γέφυρες στον άξονα του Σιδηροκάστρου. Κόστος 2,7 εκατ. ευρώ και με ωριμότητα.

3. Γέφυρα στο Στρυμόνα. Κόστος 7 εκατ. ευρώ, αλλά ακόμη εκπονούνται μελέτες.

4. Νέος δρόμος Νέος Σκοπός - Γέφυρα Στρυμόνα - Μαυροθάλασσα - έξοδος προς Κερδύλλια - Εγνατία οδός. Στόχος είναι να συνδεθεί η επαρχία Βισαλτίας, αλλά και η πόλη των Σερρών με την Εγνατία οδό.

5. Αξονας Ε61 για τη σύνδεση Σερρών, Δράμας και Καβάλας. Είναι τμήμα του διευρωπαϊκού δικτύου και του άξονα Προμαχώνα - Σερρών - Εγνατίας.

Συντήρηση προ... δεκαετίας

Τα σημαντικότερα προβλήματα, όμως, είναι στις συντηρήσεις, για τις οποίες δηλώνει αδυναμία η νομαρχία, στην οποία ανήκει το επαρχιακό οδικό δίκτυο. Η αδυναμία είναι προφανώς οικονομική...

Οι δρόμοι που πρέπει να συντηρηθούν το ταχύτερο και με δεδομένο ότι σοβαρή συντήρηση δεν έχει γίνει τα τελευταία δέκα χρόνια είναι οι εξής:

- Γέφυρα Πετριτσίου (στο Στρυμόνα): σηκώνει τεράστιο βάρος της κίνησης βαρέων οχημάτων, με αποτέλεσμα να μην είναι σε καλή κατάσταση. Αλλωστε, το δρόμο επιλέγουν οι νταλίκες από και προς την ανατολική Ευρώπη. Συνδέει τόσο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όσο και τη ΒΙΠΕ Κιλκίς με το εξωτερικό, όμως έχει μετατραπεί σε επικίνδυνο δρόμο, με πολλά τροχαία ατυχήματα. Αιτία είναι τόσο το κακό οδόστρωμα (καθιζήσεις, ρωγμές, αποσάθρωση), όσο και η αυξημένη τοπική και υπερτοπική κίνηση (πολλοί εξυπηρετούμενοι οικισμοί, τουριστικοί προορισμοί Κερκίνης και Μπέλες). Ο δρόμος έχει μήκος 40 χλμ.

- Λευκοθέα - όρια ν. Σερρών, που είναι τμήμα της εθνικής οδού Σερρών - Δράμας.

- Συντήρηση του επαρχιακού οδικού δικτύου μήκους 800 χλμ., που είναι παλιάς χάραξης σε ποσοστό 75%, έχει να συντηρηθεί δέκα χρόνια ουσιαστικά και μόνο για τις επείγουσες εργασίες υπολογίζεται ότι απαιτούνται 4 εκατ. ευρώ.

- Ριζανά - Λευκώνας, που είναι τμήμα του άξονα Προμαχώνα - Θεσσαλονίκης, μαζί με τους κόμβους των Σερρών, του Παλαιοκάστρου και τη δημιουργία σταθμού εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών στο Χριστό.

- Παρεμβάσεις στην περιοχή των Κερδυλλίων στην Εγνατία οδό. Λόγω κακοτεχνιών πλημμυρίζουν οι γύρω περιοχές.

- Κατασκευή των ανολοκλήρωτων τμημάτων στην εθνική οδό Σερρών - Καβάλας, όπως η περιαστική οδός Σερρών, η παράκαμψη Μεσοράχης, η παράκαμψη Λευκοθέας και η διαμόρφωση του κόμβου Λευκώνα.

- Οδός πρόσβασης στο οχυρό Ρούπελ.
agelioforos.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails