Μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου καταδεικνύει ότι:
• Με περισσότερα από 10 δισεκατομμύρια ευρώ επιβαρύνθηκε η Εθνική Οικονομία για την περίοδο 1996-2004, από τα ατυχήματα με εμπλοκή φορτηγών και λεωφορείων
• 180 ευρώ είναι η ετήσια επιβάρυνση για κάθε οικονομικά ενεργό πολίτη, εξαιτίας του κόστους των ατυχημάτων με εμπλοκή βαρέων οχημάτων, για την περίοδο 1996-2004
Μείωση του ορίου ηλικίας των βαρέων φορτηγών θα οδηγήσει σε άμεση και
δραστική μείωση του αριθμού των ατυχημάτων αλλά και του κόστους των ατυχημάτων στην Εθνική οικονομία
Πάνω από 10 δισεκατομμύρια ευρώ ήταν το κόστος για την Εθνική Οικονομία της Ελλάδας από τα τροχαία ατυχήματα που σημειώθηκαν τα τελευταία 9 χρόνια με την εμπλοκή ελαφρών και βαρέων φορτηγών και λεωφορείων.
Τα στοιχεία που προκύπτουν από τη σχετική μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, που παρουσίασε ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), καταδεικνύουν, ότι πέρα από την απώλεια σε ανθρώπινες ζωές τα τροχαία ατυχήματα έχουν και μια σημαντική οικονομική διάσταση που ως σήμερα δεν έχει αναδειχθεί πλήρως.
Από την επεξεργασία των στοιχείων ατυχημάτων της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας (ΕΣΥΕ) που πραγματοποίησε το ΕΜΠ για την περίοδο 1996 – 2004, προκύπτει ότι η επικινδυνότητα των βαρέων οχημάτων (δηλαδή η πιθανότητα εμπλοκής τους σε ατύχημα) αυξάνεται με την ηλικία και μάλιστα με μεγαλύτερο ρυθμό από αυτή.
Έτσι, τα παλαιότερα οχήματα παρουσιάζουν μεγαλύτερη πιθανότητα εμπλοκής σε ατυχήματα (θανατηφόρα και μη) και είναι πιο δαπανηρά για την Πολιτεία και κατ’ επέκταση για τους πολίτες. το συνολικό κόστος των ατυχημάτων αυξάνεται σημαντικά με την αύξηση του μέσου όρου ηλικίας του στόλου. Για παράδειγμα, το επιπλέον κόστος από την εμπλοκή των οχημάτων ηλικίας άνω των 10 ετών σε ατυχήματα κυμαίνεται περί τα 187,5 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Ειδικότερα για τα βαρέα οχήματα, που ο μέσος όρος ηλικίας τους στην Ελλάδα είναι 18 χρόνια, τη στιγμή που στις περισσότερες χώρες της ΕΕ δεν ξεπερνά τα 12,5 χρόνια, στοιχεία της μελέτης του ΕΜΠ δείχνουν ότι :
• το κόστος ατυχημάτων που προέρχεται μόνο από τα βαρέα φορτηγά ηλικίας 16-20 ετών, ανέρχεται στο 47% του συνολικού κόστους ατυχημάτων με εμπλοκή βαρέων φορτηγών (για την περίοδο 1996-2004).
• στην περίπτωση των ελαφρών φορτηγών, το κόστος των ατυχημάτων με εμπλοκή οχημάτων ηλικίας 16-20 ετών ανέρχεται στο 36% του κόστους των ατυχημάτων με ελαφρά φορτηγά, ποσοστό που αντιστοιχεί σε 1,8 δις. Ευρώ για την υπό εξέταση περίοδο (1996-2004).
Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων
Κυριακή 16 Μαρτίου 2008
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου