Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων

Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων

Πέμπτη 20 Μαρτίου 2008

Ελλάδα - Κύπρος συγκαταλέγονται μεταξύ των χωρών με το μεγαλύτερο αριθμών θανάτων σε τροχαία ατυχήματα

Η Ελλάδα και η Κύπρος συγκαταλέγονται μεταξύ των χωρών με το μεγαλύτερο αριθμών θανάτων σε τροχαία ατυχήματα, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε σήμερα στη δημοσιότητα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, στο πλαίσιο των δράσεων για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας στην Κοινότητα.


Το 2006 ο αριθμός των θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων στην Κύπρο ανήλθε σε 86, που αντιστοιχεί με 112 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων. Στην Ελλάδα ήταν ακόμη χειρότερα, δεδομένου ότι καταγράφηκαν 1.657 θάνατοι, που αντιστοιχούν σε 149 ανά εκατομμύριο κατοίκων. Μάλιστα η Ελλάδα είχε τον τέταρτο ψηλότερο αριθμό θανάτων από τροχαία στην ΕΕ σε σχέση με τον πληθυσμό.

Ο συνολικός αριθμός θυμάτων τροχαίων στην Κοινότητα ήταν περίπου 43.000 που αντιστοιχούν σε 87 θανάτους ανά εκατομμύριο κατοίκων. Οπως προκύπτει από τα στοιχεία της Επιτροπής, ο αριθμός των θανάτων που αντιστοιχούσε σε κάθε χώρα μέλος ανά εκατομμύριο κατοίκων ήταν το 2006 ο εξής:

Βέλγιο 102, Δανία 56, Γερμανία 62, Ελλάδα 149, Ισπανία 94, Γαλλία 75, Ιρλανδία 87, Ιταλία 96, Λουξεμβούργο 78, Ολλανδία 45, Αυστρία 88, Πορτογαλία 92, Φινλανδία 64, Σουηδία 49, Hν. Βασίλειο 55, Βουλγαρία 135, Τσεχία 104, Εσθονία 152, Κύπρος 112, Λετονία 177, Λιθουανία 223, Ουγγαρία 130, Μάλτα 25, Πολωνία 137, Ρουμανία 115, Σλοβενία 131, Σλοβακία 107.

Από το 2001, στόχος της ΕΕ στον τομέα της οδικής ασφάλειας είναι να μειωθεί στο ήμισυ μέσα σε δέκα χρόνια ο αριθμός των θυμάτων θανατηφόρων ατυχημάτων. Το 2001, έχασαν τη ζωή τους 54.000 άτομα στους δρόμους των 27 χωρών που σήμερα είναι κράτη μέλη της ΕΕ. Το 2007, για πρώτη φορά από το 2001, δεν σημειώθηκε πρόοδος στη μείωση των θανάτων από τροχαία ατυχήματα, ο αριθμός των οποίων παραμένει στους 43.000. Από το 2001 έως το 2007, ο αριθμός των θανάτων μειώθηκε κατά 20%, ενώ χρειαζόταν μείωση κατά 37% ώστε να επιτευχθεί ο στόχος που έχει τεθεί για το 2010.

Τον Οκτώβριο του 2003, η Επιτροπή εξέδωσε σύσταση βέλτιστης πρακτικής όσον αφορά τον έλεγχο επιβολής των κανόνων οδικής κυκλοφορίας. Η τάση που παρατηρείται στην εξέλιξη των οδικών ατυχημάτων δείχνει ότι η συγκεκριμένη μη υποχρεωτική πράξη δεν επαρκεί για να επιτευχθούν αποτελέσματα. Πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, οι υπάρχουσες διμερείς συμφωνίες δεν απέδωσαν.

Για την περαιτέρω βελτίωση της οδικής ασφάλειας, η Επιτροπή ενέκρινε σήμερα πρόταση οδηγίας με σκοπό να διευκολυνθεί η διασυνοριακή δίωξη των παραβάσεων του κώδικα οδικής κυκλοφορίας, οι οποίες είναι οι πιο επικίνδυνες για την οδική ασφάλεια.

Σήμερα, όταν ένας οδηγός παραβιάζει τον κώδικα οδικής κυκλοφορίας με όχημα ταξινομημένο σε άλλη χώρα της ΕΕ, παραμένει ατιμώρητος, πλην σπανίων εξαιρέσεων, διότι δεν είναι δυνατόν να εξακριβωθεί η ταυτότητά του ή να επαληθευθεί η διεύθυνση όπου έχει ταξινομηθεί το όχημα. Η ατιμωρησία αυτή όχι μόνον θέτει σε κίνδυνο την οδική ασφάλεια, αλλά επίσης εισάγει διακρίσεις έναντι των παραβατών μόνιμων κατοίκων, οι οποίοι υπόκεινται σε κυρώσεις.

Για να επανορθώσει την κατάσταση αυτή, η Επιτροπή επιδιώκει να καθιερώσει στην ΕΕ ένα σύστημα, με το οποίο θα διευκολυνθεί η δίωξη των παραβάσεων, οι οποίες οφείλονται συχνότερα τα οδικά ατυχήματα εκτός εθνικών συνόρων. Το ευρωπαϊκό σύστημα ηλεκτρονικής ανταλλαγής δεδομένων θα επιτρέψει την αποστολή κοινοποιήσεων παράβασης στο εξωτερικό. Προς το σκοπό αυτό θα απαιτηθεί από τα κράτη μέλη να δημιουργήσουν τα κατάλληλα διοικητικά μέσα, θα πρόκειται όμως για απλούστευση της διαδικασίας σε σύγκριση με τη δια χειρός εργασία που υφίσταται σήμερα.

Σύμφωνα με την Κομισιόν, το μέτρο αυτό θα βελτιώσει αισθητά την ασφάλεια στο οδικό δίκτυο της Ευρώπης διότι θα επιδράσει θετικά στη συμπεριφορά τόσο των διερχόμενων οδηγών όσο και των μονίμων κατοίκων οδηγών. Επιπλέον, θα θέσει τέρμα στη διαφορετική μεταχείριση που συχνά γίνεται μεταξύ αυτών των δύο κατηγοριών χρηστών της οδού.

Η προτεινόμενη οδηγία θα καλύπτει τέσσερις τύπους παραβάσεων του κώδικα οδικής κυκλοφορίας : την υπέρβαση ταχύτητας, την οδήγηση σε κατάσταση μέθης, τη μη χρήση της ζώνης ασφαλείας και την παραβίαση κόκκινου φωτεινού σηματοδότη. Αυτές οι τέσσερις παραβάσεις είναι οι κύριες αιτίες ατυχήματος και θανάτου :ευθύνονται για σχεδόν το 75% των θανάτων.

Η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας και προτεραιότητα για την ΕΕ, δήλωσε σήμερα ο Αντιπρόεδρος της Επιτροπής, αρμόδιος για τις μεταφορές, Ζαν Μπαρό. Το 2001 θέσαμε ως στόχο να μειωθεί κατά το ήμισυ μέσα σε δέκα χρόνια ο αριθμός των θανάτων στους δρόμους μας, αλλά για να πετύχουμε αυτό το στόχο πρέπει να καταβάλουμε μεγαλύτερες προσπάθειες σήμερα και η οδηγία που μόλις εγκρίναμε είναι μια πολύ σημαντική πτυχή των συνολικών μέτρων που λαμβάνουμε για να βελτιωθεί η ασφάλεια στους δρόμους της Ευρώπης, κατέληξε ο κ. Μπαρό.

Πηγή: typos.com.cy

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails