Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων

Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων

Πέμπτη 8 Ιανουαρίου 2009

Οδύσσεια… σε 10 δρόμους της Αθήνας


Μία ώρα και τριάντα λεπτά για μια απόσταση που κανονικά δεν θα διαρκούσε περισσότερο από δέκα λεπτά. Αυτή την πραγματικότητα εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν κάθε πρωί όσοι οδηγοί χρησιμοποιούν τη Λ. Κηφισού για να πάνε στη δουλειά τους, παρόλο που οι συγκοινωνιολόγοι προειδοποιούν συνεχώς για το κυκλοφοριακό αδιέξοδο στο οποίο βρίσκεται η Αθήνα. Σε μια πόλη που οι ρυθμοί της ζωής είναι σχεδόν ξέφρενοι, τις ώρες που όλοι «τρέχουν», τα αυτοκίνητα παραμένουν σχεδόν ακινητοποιημένα στους περισσότερους δρόμους της Αθήνας.

Με τις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη να αυξάνονται ταχύτατα, πλησιάζοντας τις 10.000.000, και περίπου τις μισές να γίνονται από και προς την εργασία, δηλαδή τις λεγόμενες ώρες αιχμής, η πλειονότητα των βασικών αξόνων της Αθήνας βρίσκεται σε κορεσμό. Σύμφωνα, μάλιστα, με τα στοιχεία του ΣΕΣ (Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων), ο οποίος πρόσφατα παρουσίασε ένα ολοκληρωμένο «Οδοιπορικό για τις μετακινήσεις στην Αθήνα της επόμενης δεκαετίας», μέσα στα επόμενα δύο χρόνια το 90% των δρόμων της πρωτεύουσας θα είναι αδιάβατοι τις ώρες αιχμής.

«Η πρόβλεψη αυτή είναι ιδιαίτερα μετριοπαθής», εξηγεί η ειδική γραμματέας του ΣΕΣ, Αγγελική Κοψαχείλη. Το πιο ανησυχητικό μάλιστα είναι πως τα τελευταία χρόνια οι ώρες αιχμής είναι περισσότερες. Οπως εξηγεί ο διοικητής της Τροχαίας Αττικής, Κωνσταντίνος Κουμαντάνος: «Τις πρωινές ώρες ο κυκλοφοριακός φόρτος είναι αυξημένος μεταξύ 7.00 και 10.00 και το μεσημέρι μεταξύ 14.30 και 17.30. Οι πιο δύσκολες μέρες για τους οδηγούς είναι η Δευτέρα και η Παρασκευή, ενώ αντίστοιχα την Τρίτη και την Πέμπτη η κυκλοφορία είναι πιο μειωμένη».

Σύμφωνα με τον κ. Κουμαντάνο: «Η Κηφισού είναι ο πιο δύσκολος δρόμος, ειδικά από τη συμβολή της με τη Λ. Ποσειδώνος ως τη συμβολή με την Πειραιώς επειδή τις πρωινές ώρες κυκλοφορούν φορτηγά και προκαλούνται συχνά ατυχήματα». Παρόμοια προβλήματα παρουσιάζονται και στην Καβάλας από το Χαϊδάρι μέχρι τα διυλιστήρια Ελευσίνας, όπου οι οδηγοί χρειάζονται περίπου 50 λεπτά για να τη διανύσουν. Σύμφωνα με το διοικητή της Τροχαίας, αυξημένο κυκλοφοριακό φόρτο έχει και η Λ. Ποσειδώνος, με τη διαδρομή από το Φλοίσβο ως τον Πειραιά να διαρκεί μέχρι και 45 λεπτά. Τον ίδιο χρόνο περίπου χρειάζεται και η διαδρομή από το Ολυμπιακό Στάδιο μέχρι την πλατεία Μαβίλη μέσω της Λ. Κηφισίας. Το πιο δύσκολο σημείο μάλιστα παραμένει η διασταύρωση με τη Λ. Αλεξάνδρας.

Ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Οδηγών Ταξί Αττικής, Κωνσταντίνος Μπεκρής, οδηγεί επαγγελματικά 30 χρόνια. Οπως εξηγεί: «Το συγκεκριμένο σημείο είναι εφιαλτικό. Θα έπρεπε να είχε γίνει ανισόπεδος κόμβος, ώστε να διευκολυνθεί η κίνηση». Σύμφωνα με τον κ. Μπεκρή, ένα ακόμα αδιάβατο σημείο της πόλης είναι η οδός Ιουλιανού. Τα αυτοκίνητα που έρχονται από τη Λ. Αλεξάνδρας και κατευθύνονται στο σταθμό Λαρίσης αναγκάζονται να «κολλήσουν» στην Ιουλιανού περίπου 30 λεπτά. Τόση περίπου ώρα χρειάζονται και οι οδηγοί που βρίσκονται στη Λ. Βουλιαγμένης από τον Αγιο Δημήτριο μέχρι το Ελληνικό, κυρίως εξαιτίας των έργων κατασκευής των νέων σταθμών του μετρό.

Σύμφωνα με το συγκοινωνιολόγο, καθηγητή στο Πανεπιστήμιο Πειραιά, Στράτο Παπαδημητρίου: «Ολο το οδικό δίκτυο της Αθήνας είναι φορτωμένο, αλλά υπάρχουν ορισμένοι δρόμοι που λειτουργούν σαν λαιμοί μπουκαλιού, δηλαδή τα σημεία που η κυκλοφορία κολλάει». Ο Πειραιάς έχει πολλούς δρόμους που φρακάρουν καθημερινά. Οπως εξηγεί ο κ. Παπαδημητρίου: «Ο Πειραιάς είναι πυκνοκατοικημένος και δεν έχει καθόλου περιφερειακούς δρόμους για να διοχετεύεται η κίνηση του λιμανιού». Ωστόσο, και οι περιφερειακοί δρόμοι της Αθήνας αντιμετωπίζουν έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα. Ακόμα και η Αττική οδός παρουσιάζει κορεσμό σε ορισμένα σημεία της. Στο τμήμα μάλιστα από τη Δουκίσσης Πλακεντίας μέχρι τον κόμβο της Μεταμόρφωσης τα αυτοκίνητα κινούνται τις ώρες αιχμής με μέσο όρο ταχύτητας μόλις 40 χιλιομέτρων.

Το ίδιο πρόβλημα αντιμετωπίζουν και οι οδηγοί που κινούνται τα απογεύματα στην περιφερειακή του Υμηττού από τον κόμβο εξόδου της Αττικής Οδού μέχρι την Ηλιούπολη, ενώ ακόμα και το εσωτερικό δίκτυο των Δήμων Καισαριανής και Βύρωνα έχει υπερφορτωθεί εξαιτίας της κίνησης που υποδέχεται από την Αττική οδό. Οπως εξηγεί ο διοικητής της Τροχαίας Καισαριανής, Γιώργος Πανταζόπουλος: «Τις καθημερινές από τις 7.00 μέχρι τις 9.00, οι οδηγοί που έρχονται από την Αττική οδό, με κατεύθυνση το Caravel, χρειάζονται 20 λεπτά περίπου για να διανύσουν την Εθνικής Αντιστάσεως που περνάει από το κέντρο της Καισαριανής».
Δανέλλης Βασίλης
Ελεύθερος Τύπος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails