Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων

Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων

Δευτέρα 5 Ιανουαρίου 2009

Πληροφορίες για τα κράνη


ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΩΣΤΗ ΑΓΟΡΑ ΚΡΑΝΟΥΣ

Το βασικότερο κριτήριο για την αγορά κάποιου κράνους είναι να πληρεί τις προδιαγραφές ασφαλείας (ECE 22.05) και ειδικά στα φθηνά κράνη τα οποία πιθανόν δεν καλύπτουν όλες τις προδιαγραφές αλλά απλά είναι εγκεκριμένα από την χώρα παραγωγής τους (Ε1 Γερμανία, Ε2 Γαλλία,Ε3 Ιταλία). Οι προδιαγραφές αυτές αποδεικνύονται από την ετικέτα που πρέπει να έχει κάθε κράνος (συνήθως στο λουράκι) με τον κωδικό της χώρας που το έλεγξε και πιστοποίησε τις προδιαγραφές του. Tο κέλυφος του κράνους συνήθως είναι φτιαγμένο από μίξη πολυκαρμπονάτου, από fiberglass, ή από μίξη διαφόρων άλλων υλικών όπως carbon (ανθρακονήματα), GRP carbon, kevlar, aramid, carbon-fiber και lexan. Τα κράνη από fiberglass συνήθως έχουν πολύ μεγάλη αντοχή σε δυνατή πρόσκρουση και το υλικό παραμένει αναλλοίωτο για πολλά χρόνια, όπως επίσης και τα carbon. Το πολυκαρμπονάτο είναι συνήθως γεροφτιαγμένο αλλά όχι για πολλά χρόνια και το βάρος του είναι κάπου στην μέση και προς τα πάνω των συνηθισμένων γραμμαρίων που έχουν τα κράνη. Τα fiber,carbon είναι σαφέστατα ποιο ελαφριά και ίσως από τα ποιο ελαφριά κράνη. Το υλικό τους πρέπει να έχει ημερομηνία λήξης. Ένα ληγμένο κράνος δεν παρέχει καμιά προστασία, αντίθετα μπορεί να σπάσει και να μας τραυματίσει χειρότερα.

Το δεύτερο βασικότατο κριτήριο είναι η σωστή εφαρμογή στο κεφάλι μας. Kατά την επιλογή ενός κράνους, πέρα από τον συντελεστή ασφαλείας που πρέπει να παρέχει το κράνος, ένας εξίσου σημαντικός παράγοντας είναι η άνεση που προσφέρει αυτό. Δεν πρέπει να μας πιέζει στην περιφέρεια του κεφαλιού μας, αυτήν που περνάει από το ύψος του μετώπου, αλλά απλά να εφαρμόζει χωρίς κενά. Όταν λοιπόν δοκιμάζουμε ένα κράνος σε κάποιο κατάστημα, πρέπει να το αφήσουμε στο κεφάλι σας για τουλάχιστον 5 λεπτά, πριν το βγάλουμε και εστιάσουμε την προσοχής μας στο αν μας ενοχλεί έστω και λίγο σε κάποιο σημείο του κεφαλιού μας. Αφού περάσει αυτός ο χρόνος, πρέπει να βγάλουμε το κράνος και κοιταχτούμε σε ένα καθρέφτη για τυχόν κόκκινα σημάδια στο πρόσωπό μας. Αν υπάρχουν καλό είναι να το προσέξουμε. Η πίεση στα μάγουλα πρέπει να υπάρχει και είναι το μόνο σημείο που μετά από μικρή χρήση θα ¨φορμάρει¨ σωστά. Επίσης το εσωτερικό πρέπει να είναι από ύφασμα καλής ποιότητας και υποαλλεργικό. Είναι γνωστό ότι δεν ταιριάζουν όλες οι μάρκες κράνους στο κεφάλι μας, γι' αυτό δεν πρέπει να αγοράσουμε την καλύτερη μάρκα αν δεν ¨κάθεται¨ σωστά στο κεφάλι μας.)
ΕΝΑΣ ΣΥΝΟΠΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΚΑΛΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΚΡΑΝΟΥΣ
1) Μετρήστε την περιφέρεια του κεφαλιού σας με μια μεζούρα.
2) Αντιστοιχήστε το αποτέλεσμα της μέτρησης με το συγκεκριμένο μέγεθος κράνους και φορέστε το (
small-medium-large).

3) Το κράνος πρέπει να είναι σφιχτό στο κεφάλι σας αλλά ταυτόχρονα και άνετο.
4) Προσπαθήστε να βάλετε ένα δάχτυλο ανάμεσα στο μέτωπο σας και στο κράνος.
To σωστό είναι να μη χωράει.

5) Δοκιμάστε να περιστρέψετε το κεφάλι μέσα στο κράνος, κρατώντας το καλά με τα χεριά σας ή κουνήστε το κεφάλι σας δεξιά - αριστερά. Το κράνος δεν πρέπει να κουνιέται ανεξέλεγκτα.

6) Δοκιμάστε να βγάλετε το κράνος από το κεφάλι σας έχοντάς το δεμένο, τραβώντας το από το πίσω μέρος.

7) Δοκιμάστε να φορέσετε γυαλιά (αν δεν χρησιμοποιείτε γυαλιά οράσεως χρησιμοποιήστε ηλίου). Πρέπει να υπάρχει ο αντίστοιχος χώρος ώστε τα μπράτσα των γυαλιών να μην σας ενοχλούν.

Ένα τρίτο κριτήριο είναι εφαρμογή της ζελατίνας κατά το κλείσιμο. Η αεροστεγής εφαρμογή της δεν θα επιτρέπει θορύβους από τον στροβιλισμό του αέρα και την είσοδο νερού κατά την οδήγηση σε βροχή. Καλό θα είναι η φλάντζα ή τσιμούχα στην οποία πατάει η ζελατίνα κατά το κλείσιμο να μην είναι από πλαστικό αλλά λαστιχένια καθ' όλη την περιφέρεια της. H ζελατίνα επίσης πρέπει να είναι αντιχαρακτική (όσο γίνεται αυτό) και ειδικά αντιθαμβωτική. Η εύκολη αφαίρεσή της χωρίς εργαλεία είναι προσόν.

Ένα τέταρτο κριτήριο είναι το σύστημα εξαερισμού (κοινώς αεραγωγοί) που πρέπει να είναι σωστοί. Αυτό που θα πρέπει να κοιτάξουμε, είναι όταν τους κλείνουμε να κλείνουν καλά γιατί σε διαφορετική περίπτωση και ειδικά σε μια δυνατή βροχή θα έχουμε πρόβλημα. Πρέπει να αποφεύγουμε τα κράνη με μεγάλους μετωπικούς αεραγωγούς γιατί μόνο φασαρία προσθέτουν και νερά αν δεν εφαρμόζουν σωστά. Οι αεραγωγοί της ζελατίνας (αυτοί μπροστά από την μύτη μας) παίζουν ίσως τον σημαντικότερο ρόλο γιατί είναι αυτοί που δεν θα αφήνουν την ζελατίνα να θολώσει τις βροχερές μέρες, αλλά είναι και αυτοί που δημιουργούν τον μεγαλύτερο θόρυβο. Ας φροντίσουμε λοιπόν να είναι άπλοι και να κλείνουν καλά. Ο αεραγωγός κορυφής είναι αυτός που θα μας κρατάει το κεφάλι μας δροσερό τους ζεστούς μήνες, αλλά κι αυτός πρέπει να κλείνει καλά.

Ένα πέμπτο κριτήριο είναι να αγοράσουμε ένα κράνος με αφαιρούμενο εσωτερικό. Πλένετε πιο εύκολα το κράνος και μπορούμε να αλλάξουμε τα μαξιλαράκια).

Ένα έκτο κριτήριο είναι να προσέξουμε πολύ το τελείωμα του εσωτερικού στο κάτω μέρος του κράνους το οποίο πρέπει να είναι επενδυμένο με πλαστικό κι όχι να είναι συνεχεία του υφάσματος του εσωτερικού, γιατί τις βροχερές μέρες το νερό που θα ¨γλύφει¨ και θα κυλάει προς τα κάτω, θα μουσκέψει αυτό το σημείο και δε θα στεγνώνει εύκολα.

Ένα έβδομο κριτήριο είναι το κράνος να έχει επιρίνιο και υποσιαγώνιο και καλό κλείσιμο στο λουράκι.

Ένα τελευταίο κριτήριο είναι η ποιότητα βαφής, ώστε να μην ξεφλουδίσει γρήγορα.

Πηγη: ΑLX network

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΩΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΡΑΝΟΥΣ

Φοράμε το κράνος πάντα δεμένο. Ένα λυτό κράνος εκτός από αναποτελεσματικό μπορεί να γίνει και επικίνδυνο είτε αποσπώντας την προσοχή μας από την οδήγηση, λόγω μιας πιθανής του κίνησης από τον αέρα ή κάποια λακκούβα, είτε ασκώντας στο κεφάλι μας απρόβλεπτες δυνάμεις, εξαιτίας κάποιας μετακίνησης του κατά την σύγκρουση.

Όλα τα κράνη είναι μιας χρήσης. Μετά από οποιοδήποτε χτύπημα (είτε λόγω εμπλοκής σε ατύχημα, είτε επειδή έπεσαν από κάποιο ύψος) καθίστανται άχρηστα. Πρέπει να αντικαθίστανται χωρίς καθυστέρηση καθότι δεν παρέχουν πια καμία προστασία. Ακόμη και τα ακριβότερα κράνη αντέχουν μόνο ένα χτύπημα.

Σε περίπτωση που βρεθούμε σε κάποιο ατύχημα που εμπλέκεται μοτοσικλετιστής δεν του βγάζουμε ποτέ το κράνος, ακόμη κι αν μας το ζητήσει ο ίδιος. Περιμένουμε το ασθενοφόρο του οποίου το προσωπικό είναι ειδικά εκπαιδευμένο για τέτοιες περιπτώσεις. Τα κράνη από τους τραυματίες δεν βγαίνουν με τη συνήθη μέθοδο, τραβώντας τα, αλλά κόβονται. Κάθε τι άλλο μπορεί να αποβεί μοιραίο και είναι σίγουρο ότι κανείς δεν θα ήθελε να σκοτώσει αυτόν που προσπάθησε να βοηθήσει.
1ο ΣΕΚ ΧΙΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails