Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων

Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων

Κυριακή 4 Ιανουαρίου 2009

Πληρώστε τους δρόμους που δεν έχετε

Είδαμε αγανακτισμένοι να αυξάνονται τα διόδια των εθνικών οδών κατά 50%.

Η διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη για ένα Ι. Χ. αυτοκίνητο κοστίζει τώρα 15,40 ευρώ, έναντι 10 ευρώ (+54%).

Ανάλογη είναι και η αύξηση και στα διόδια της εθνικής οδού Κορίνθου - Τρίπολης: στα 2,90 ευρώ από 2 για τα Ι. Χ. οχήματα (+45%).

Στο μεταξύ, από το ερχόμενο καλοκαίρι, αρχίζει η αλυσίδα των αυξήσεων στις τιμές των διοδίων στους αυτοκινητοδρόμους της χώρας, η οποία θα οδηγήσει σταδιακά μέσα στην επόμενη πενταετία, δηλαδή, έως την ολοκλήρωση των νέων έργων, σε τριπλασιασμό των σημερινών τιμών διοδίων, από 0,017 σε 0,040 ευρώ, ανά χιλιόμετρο.

diodeyt620.jpg

Οι αυξήσεις στις τιμές των διοδίων προβλέπονται από τις συμβάσεις, που έχει υπογράψει το Δημόσιο με τις κοινοπραξίες, οι οποίες έχουν αναλάβει να ανακατασκευάσουν και να εκμεταλλευθούν για 30 χρόνια το εθνικό οδικό δίκτυο της Ελλάδας.

Η αρχή της παραχώρησης των εισπράξεων διοδίων στους ιδιώτες έγινε ήδη τις προηγούμενες ημέρες στις περιοχές, από Μεταμόρφωση Αττικής έως Σκάρφεια Λαμίας και από Κόρινθο έως Τρίπολη.

Ταυτοχρόνως καταργείται το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας και οι σταθμοί διοδίων παραχωρούνται στους ανάδοχους κατασκευαστικούς ομίλους, οι οποίοι θα συγκεντρώνουν τις εισπράξεις των διοδίων στους υπάρχοντες αυτοκινητοδρόμους από την έναρξη κατασκευής των νέων δρόμων.

Η οικονομική επιβάρυνση των καταναλωτών στην καθημερινότητά τους φαίνεται να μην έχει τέλος. Η κυβέρνηση, μέσω του εκπροσώπου της κ. Ρουσόπουλου, δικαιολογείται απλά, δηλώνοντας ότι η νέα αυτή τιμολογιακή πολιτική είναι σύμφωνη με τις συμβάσεις παραχώρησης, που έχουν επικυρωθεί από την ελληνική Βουλή.

Ανεξάρτητα, όμως, από την καταχρηστικότητα αυτής της επιβαρυντικής για τους καταναλωτές πολιτικής, αποτελεί πρόκληση για το κοινό αίσθημα η προείσπραξη χρημάτων από τους καταναλωτές για έργα, τα οποία απέχουν χρόνια από το να παραδοθούν έτοιμα, χωρίς κανείς να εγγυάται, τόσο για το αν αυτά τελικά πραγματοποιηθούν, όσο και για την ποιότητα ή την αποτελεσματικότητά τους.

diodia-4.jpg

Επιπλέον, δεν είναι δυνατό να ζητείται νέο χαράτσι από τους καταναλωτές, όταν η ποιότητα του εθνικού δικτύου είναι τραγική, με εκατοντάδες θανατηφόρα τροχαία κάθε χρόνο. Εύλογα αναρωτιέται κανείς: ‘αφού τα χρήματα, που δίνω μέχρι στιγμής, σε κάθε διέλευσή μου από διόδια, δεν έχουν βελτιώσει τους εθνικούς άξονες, πώς είναι δυνατό να μου ζητούν περισσότερα;’

Επιπλέον, τέτοιες ενέργειες με εξοντωτικές αυξήσεις στις μεταφορές, του ύψους 50% στα διόδια και από 50% έως 100% στα εισιτήρια αστικών συγκοινωνιών, καθιστούν τουλάχιστον υποκριτική κάθε εξαγγελία για δήθεν πάταξη της ακρίβειας.

Η ΕΚΠΟΙΖΩ προτίθεται να αντιδράσει με κάθε νόμιμο και αποτελεσματικό τρόπο ενάντια στο νέο αυτό κύμα αυξήσεων, εξετάζοντας κάθε μέσο που ο νόμος και η δυναμική του καταναλωτικού κινήματος της προσφέρουν.

Θα πρέπει τέλος να σημειωθεί ότι οι εν λόγω αυξήσεις στα διόδια δεν έχουν σε καμία περίπτωση να κάνουν με κάποια κοινωνική ή οικολογική πολιτική των μεταφορών, αφού οι διαδρομές με το τραίνο και το πούλμαν παραμένουν ακόμη πιο ακριβές.

Ενδεικτικά αναφέρουμε τις τιμές για την διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη:

  • Το εισιτήριο του αεροπλάνου (Olympic ή Aegean) κοστίζει από 78 ευρώ μέχρι 175 ευρώ.
  • Το εισιτήριο του τραίνου κοστίζει από 15 ευρώ (απλό) μέχρι 48 ευρώ (intercity/express) B’ Θέση, και 22 ευρώ (απλό) μέχρι 63 ευρώ (intercity/express) Α’ Θέση.
  • Το εισιτήριο του ΚΤΕΛ Αττικής κοστίζει 38 ευρώ.

Τέσσερις ενήλικες ταξιδεύοντας μαζί θα ξοδέψουν 312 ευρώ (το λιγότερο) με αεροπλάνο, 192 ευρώ με τραίνο (intercity/express), 152 ευρώ με ΚΤΕΛ και 55 ευρώ με αυτοκίνητο (15,40 ευρώ σε διόδια και περίπου 40 ευρώ σε βενζίνη).

ekpizo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails