Η AΛΛAΓH της οδικής συμπεριφοράς αποτελεί πρωταρχική ανάγκη για την αντιμετώπιση των τροχαίων ατυχημάτων. Σύμφωνα με τα προσωρινά στατιστικά στοιχεία της ΕΛΑΣ, οι νεκροί πέρυσι μειώθηκαν σε 1.522 από 1.612 το 2007, ωστόσο σκοπός του Yπουργείου Μεταφορών είναι η χώρα μας να προσεγγίσει τον κοινό ευρωπαϊκό στόχο που είναι η μείωση κατά 50% των θανάτων από οδικά ατυχήματα το 2010 σε σχέση με το 2000. Το 2000 είχαμε 2.103 νεκρούς και ο αριθμός θα πρέπει να μειωθεί στους 1.051 το 2010. Στο πλαίσιο αυτό, ο ανθρώπινος παράγοντας είναι η βασική αιτία πρόκλησης των ατυχημάτων. Oπως εξηγεί ο αστυνομος α'Α της Διεύθυνσης Τροχαίας Αγίας Παρασκευής Αθανάσιος Παπακωνσταντίνου, «η χρήση των κινητών τηλεφώνων, η παραβίαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, η οδήγηση υπό την επήρεια μέθης, η μη χρήση ζώνης και κράνους και η οδήγηση με ακατάλληλη ταχύτητα συνθέτουν τους κύριους λόγους που προκαλούν τα τροχαία ατυχήματα». Συνεπώς, η έλλειψη κυκλοφοριακής αγωγής και παιδείας έχουν κρίσιμο ρόλο στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας.
Oπως υπογράμμισε ο κ. Παπακωνσταντίνου «σε ένα πρόγραμμα μείωσης των τροχαίων ατυχημάτων, ιδιαίτερη βαρύτητα πρέπει να δίνεται στην ευαισθητοποίηση του πολίτη και στην καλλιέργεια κυκλοφοριακής συνείδησης που αρχίζει από το σχολείο και φθάνει στην ποιοτικότερη εκπαίδευση και εξέταση των υποψήφιων οδηγών».
Η παρουσία και ο έλεγχος της Τροχαίας σε συνάρτηση με τη σωστή σήμανση θεωρούνται οι σημαντικότεροι παράγοντες στην αποτελεσματικότερη αστυνόμευση της κυκλοφορίας.
Μάλιστα, όπως επισήμανε ο κ. Παπακωνσταντίνου, «τα αυστηρά μέτρα οδηγούν σε συνειδητοποίηση», ενώ τόνισε ότι «η σωστή οδική συμπεριφορά σε συνδυασμό με την καθιέρωση άρτιων τεχνικών ελέγχων μπορεί να συμβάλει στη μείωση των ατυχημάτων».
express.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου