Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων

Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων

Παρασκευή, 8 Μαΐου 2009

Χωρίς GΡS δεν πιάνω τιμόνι

«Πολύ λιγότεραπροβλήματα αντιμετωπίζω μετά τη χρήση του GΡS στη  δουλειά, αν και πολλές φορές δεν έχει  σήμα ή υπάρχουν ελλείψεις στους  χάρτες», λέει στα «ΝΕΑ» η κ. Αθηνά  Φουντουλάκη, οδηγός ταξί
«Αν δεν υπήρχε το GΡS, μπορεί να μη σκεφτόμουν ποτέ να αποκτήσω το δικό μου ταξί», λέει στα «ΝΕΑ» η κ. Αθηνά Φουντουλάκη που χρησιμοποιεί επαγγελματικά το GΡS από το 2004. «Όχι ότι δεν αντιμετωπίζω και με αυτό προβλήματα, αλλά πολύ λιγότερα από αυτά της οδήγησης χωρίς το GΡS».

«Έχει συμβεί να οδηγηθώ σε πάροδο ή παράδρομο, αλλά τις περισσότερες φορές από δικό μου λάθος. Για παράδειγμα, στην Καλλιθέα είχα δώσει κεντρικό δρόμο ως οδό αντί για λεωφόρο και καθυστέρησα λίγο παραπάνω. Ένα άλλο πρόβλημα είναι η λήψη σήματος και η ενημέρωση των χαρτών, επειδή ο κάθε δήμος κάθε λίγο αλλάζει τη σήμανση και τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις του».

Τα συγκεκριμένα ηλεκτρονικά γκάτζετ εμφανίζουν εντυπωσιακούς ρυθμούς αύξησης των πωλήσεών τους στη χώρα μας.

Τα επονομαζόμενα και car navigators- πλοηγοί αυτοκινήτων- γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλή, φτάνοντας μόλις σε δύο χρόνια (2007-2008) να αντιπροσωπεύουν μια αγορά 28 εκατομμυρίων ευρώ και μάλιστα τη στιγμή που η μέση τιμή τους έχει μειωθεί αρκετά: πέρυσι πουλήθηκαν 228,8% περισσότερα κομμάτια, αλλά η αύξηση του τζίρου κινήθηκε σε αρκετά χαμηλότερα επίπεδα (103%).

Το μυστικό στη χαρτογράφηση
«Ο χάρτης είναι το κύριο χαρακτηριστικό για την αξιοπιστία του GΡS», αναφέρει ο κ. Γ. Μωυσίδης, πρόεδρος του ελληνικού κλιμακίου του διεθνούς Οργανισμού ΙΤS (Ιntelligent Τransportation System, δηλαδή Σύστημα Έξυπνων Μεταφορών) στην Ελλάδα- συμμετέχουν το ΕΜΠ και το Πολυτεχνείο Κρήτης. «Αρχίσαμε τη χαρτογράφηση στην Ελλάδα το 2006 και την ολοκληρώσαμε, με τη στενή έννοια του όρου, τον περασμένο μήνα. Υπό την ευρεία έννοια η χαρτογράφηση δεν ολοκληρώνεται, καθώς ανανεώνεται συνεχώς με ειδικά κλιμάκια επιστημόνων και συνεχείς αυτοψίες στους δρόμους».

«Ιδιαίτερα σημαντικό για την επιλογή αγοράς συστήματος GΡS είναι το εύρος χαρτογράφησης και η δυνατότητα αναβάθμισης των χαρτών με χαμηλό κόστος», σημειώνει ο κ. Τζάλλας που χρησιμοποιεί περίπου 2 χρόνια το δορυφορικό σύστημα πλοήγησης.

ΤΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ
Για την επιλογή αγοράς συστήματος GΡS το βασικό είναι η χαρτογράφηση και η δυνατότητα αναβάθμισης των χαρτών με χαμηλό κόστος

«Αποσπά την προσοχή του οδηγού»

«ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟο οδηγός να είναι πάντα σε εγρήγορση, όταν βρίσκεται εν κινήσει. Οτιδήποτε αποσπά την προσοχή του από τον δρόμο, είτε αυτό είναι η οθόνη του συστήματος πλοήγησης είτε η χρήση κινητού τηλεφώνου, πολλαπλασιάζει την πιθανότητα για εμπλοκή του σε ατύχημα. Γι΄ αυτό είναι καλύτερα ο οδηγός να καθοδηγείται μόνο από τις φωνητικές εντολές και να μη συμβουλεύεται καθόλου εν κινήσει την οθόνη του συστήματος πλοήγησης», επισημαίνει ο συγκοινωνιολόγος κ. Θ. Τσιάνος.

«Οτιδήποτε αποσπά την προσοχή του οδηγού είναι δυνητικά επικίνδυνο», τονίζει και ο διοικητής Τροχαίας Αττικής Ταξίαρχος κ. Δημήτρης Σκαρλάτος.

«Μέχρι σήμερα πάντως δεν έχουμε διαπιστώσει τροχαίο δυστύχημα με υπαίτιο που να αποκάλυψε ότι έκανε χρήση του GΡS. Αντιθέτως, με τα κινητά έχουν συμβεί τα περισσότερα τροχαία των τελευταίων ετών. Δεν είναι λίγες οι φορές που βρίσκουμε ανοικτό το κινητό, ενώ είναι σε εξέλιξη το ατύχημα. Έχουμε διαπιστώσει, επίσης, επικίνδυνη οδήγηση και πρόκληση ατυχήματος από ανοικτές οθόνες στα αυτοκίνητα είτε για ψυχαγωγία είτε για ενημέρωση. Πιστεύω πως είναι καλύτερη η φωνητική καθοδήγηση με απαραίτητη προϋπόθεση την προσοχή του οδηγού, όταν κινείται».

«Η σωστή χρήση προϋποθέτει μελέτη της διαδρομής με ακινητοποιημένο όχημα και μείωση της ταχύτητας, όταν πλησιάζει το αυτοκίνητο στα κομβικά σημεία της χαραγμένης πορείας. Ο άλλος τρόπος σωστής χρήσης προϋποθέτει συνοδηγό, ώστε να είναι συγκεντρωμένος ο οδηγός στην πορεία. Δυστυχώς, πολλοί οδηγοί στην Ελλάδα χειρίζονται οι ίδιοι το GΡS εν κινήσει και αυτό μειώνει την προσοχή τους, όπως συμβαίνει και με το κινητό, με μεγάλη πιθανότητα πρόκλησης ατυχήματος.

Οι εργοστασιακές εγκαταστάσεις λογισμικού παρέχουν τα πιο ασφαλή συστήματα πλοήγησης, που φτιάχνονται από τις ίδιες τις αυτοκινητοβιομηχανίες: τα φορητά GΡS δεν έχουν τις ίδιες δυνατότητες, αλλά έχουν και πολύ μικρότερο κόστος για τους καταναλωτές», αναφέρει ο κ. Μωυσίδης.


«Με οδήγησε στον γκρεμό»

«ΤΑΞΙΔΕΥΑπέντε το πρωί από Αθήνα για το Μαλανδρίνο Φωκίδας. Η εθνική οδός ήταν κλειστή από τα μπλόκα των αγροτών.

Έπρεπε να βγω από την έξοδο της εθνικής για Αλίαρτο. Χρησιμοποίησα ένα φορητό GΡS», λέει στα «ΝΕΑ» ο 28χρονος πολίστας του Παναθηναϊκού, Κώστας Δήμου, που νοσηλεύεται από τις 31 Ιανουαρίου 2009 στο ΚΑΤ.

Οδηγούσε αυτοκίνητο τύπου ΒΜW, με ενσωματωμένο GΡS, που δεν διέθετε ενήμερο χάρτη και η περιοχή του Μαλανδρίνου τού ήταν εντελώς άγνωστη. Αντίθετα το φορητό GΡS γνώριζε μεν το Μαλανδρίνο Φωκίδας, αναγνώριζε όμως, σαν οδικές αρτηρίες τους αγροτικούς παρακαμπτήριους δρόμους μέσα στον Βοιωτικό Κηφισό.

«Ακολουθούσα τις φωνητικές οδηγίες και σε τακτά χρονικά διαστήματα παρακολουθούσα το μόνιτορ. Επειδή έπρεπε να ελέγχω συνεχώς τον δρόμο, που ήταν σε κακή κατάσταση, η ταχύτητά μου δεν ξεπέρασε τα 40 χιλιόμετρα. Στο Ακραίφνιο η οδηγία ήταν να στρίψω δεξιά και έπειτα από τρεις στροφές βρέθηκα σε αρδευτικό κανάλι του Βοιωτικού Κηφισού. Υπήρχε στροφή 90 μοιρών αριστερά μου, χωρίς κανένα προειδοποιητικό σήμα ή στοπ και ο χάρτης του GΡS την παρουσίαζε ως ομαλή στροφή προς αριστερά». «Μέσα στο κανάλι έμεινα πεντέμισι ώρες και μετά βρέθηκα στο ΚΑΤ».
ΤΑ ΝΕΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails