Η Γαλλία έχει υιοθετήσει στρατηγική για τη μείωση των τροχαίων, η οποία περιλαµβάνει και την εκπαίδευση της οδικής ασφάλειας στα σχολεία. Έχει θεσπιστεί ο θεσμός των Σχολικών Βεβαιώσεων Οδικής Ασφάλειας πρώτου και δευτέρου επιπέδου, οι οποίες αποτελούν τον προθάλαμο για την απόκτηση διπλώµατος οδήγησης µοτοποδηλάτου και αυτοκινήτου αντίστοιχα. Η εκπαιδευτική αυτή πολιτική περιλαµβάνει την υποχρεωτική ενσωμάτωση θεμάτων ασφάλειας του συγκοινωνιακού δικτύου σε όλα τα µαθήµατα, τα οποία παρατίθενται παρακάτω:
1) Στα Μαθηματικά έχουν συμπεριληφθεί στοιχεία όπως η ταχύτητα και η απόσταση από τη στιγµή πέδησης και φρεναρίσματος, μέχρι τη στιγμή του ατυχήματος. Στόχος είναι να κατανοήσουν οι μαθητές τους κινδύνους που διατρέχουν οι οδηγοί.
2) Στην Αγωγή του Πολίτη τα διδασκόμενα θέματα αφορούν τους πεζούς, τους ποδηλατιστές, τις οδικές σημάνσεις, τους κανόνες διάσχισης σε διασταυρώσεις και τις ενέργειες που πρέπει να γίνουν σε περίπτωση τροχαίου.
3) Στην Τεχνολογία αναλύονται θέματα σχετικά µε το κράνος και κατά πόσο ο χρήστης δίκυκλου είναι ορατός από τους άλλους οδηγούς. Στόχος είναι να διαπιστώσει ο µαθητής τη σημασία και την ποιότητα του κράνους, έτσι ώστε να είναι σε θέση να κάνει την αποτελεσματικότερη επιλογή.
4) Στα Αγγλικά η ασφάλεια του οδικού δικτύου υπεισέρχεται με τον προφορικό και γραπτό λόγο. Στόχος είναι η εκμάθηση των βασικών εννοιών από τους μαθητές.
5) Στα Γαλλικά οι μαθητές διδάσκονται τις ορολογίες της οδικής ασφάλειας, υπεισέρχονται σε διαδικασία μελέτης δοκιμίων σχετικά µε την ασφάλεια του συγκοινωνιακού δικτύου και ενημερώνονται σε θέματα οδικής νομοθεσίας και κανόνων.
6) Στις Επιστήμες της Ζωής και της Γης δίνεται βαρύτητα στην επιρροή ουσιών όπως ναρκωτικά, οινόπνευμα και φάρμακα. Γνωστοποιούνται οι κίνδυνοι που εγκυμονεί η επήρεια τέτοιων ουσιών στην ασφάλεια του οδικού δικτύου και ο τρόπος µε τον οποίο επηρεάζεται ο ανθρώπινος οργανισμός.
7) Στη Φυσική δίνεται σημασία στη μηχανική της σύγκρουσης, στους µηχανισµούς ασφάλειας, στις δυνάμεις που ασκούνται στο όχημα και στη χρήση των ζωνών ασφαλείας και αερόσακων. Έτσι, οι μαθητές διδάσκονται την τήρηση αποστάσεων και τη χρήση των συστημάτων ασφαλείας.
8) Στη Φυσική Αγωγή οι μαθητές καλλιεργούν ικανότητες όπως ταχείες αντιδράσεις και αντανακλαστικά, γρήγορη εκτίµηση των οπτικών σημάτων και αξιολόγηση καταστάσεων κούρασης, έτσι ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο άµεση η λήψη αποφάσεων κατά την οδήγηση.
Η πολιτική που ακολουθείται στη Γαλλία οδήγησε σε μείωση των τροχαίων ατυχημάτων της τάξης του 35% κατά τη διάρκεια της τελευταίας πενταετίας. Η ενιαία αυτή οδική παιδεία µπορεί να υιοθετηθεί και εφαρμοσθεί από κάθε χώρα, αφού οι απαιτήσεις σε εξειδικευμένο προσωπικό και υποδομές δεν θεωρούνται σηµαντικές.
Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων
Πέμπτη 16 Ιουλίου 2009
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου