Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων

Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων

Σάββατο, 7 Νοεμβρίου 2009

Πεθαίνοντας άσκοπα στην άσφαλτο

Περίπου 1600 Έλληνες αφήνουν σε ετήσια βάση την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο, αριθμός που σημαίνει πως 5 άνθρωποι κάθε μέρα σκοτώνονται στην Ελλάδα σε τροχαία ατυχήματα. Ωστόσο, ο τραγικός απολογισμός των τροχαίων ατυχημάτων δεν κλείνει με το «προσκλητήριο των νεκρών», καθώς κατά μέσο όρο τα τελευταία χρόνια 20.000 άνθρωποι κάθε χρόνο τραυματίζονται σε τροχαία ατυχήματα, εκ των οποίων οι 2.000 σοβαρά, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τους ίδιους τους τραυματίες, τις οικογένειές τους, την κοινωνία, ακόμα και την οικονομία, μια και οι περισσότεροι τραυματίες είναι νεαρής ηλικίας και επομένως ανήκουν στο πλέον παραγωγικό κομμάτι της κοινωνίας. Πρόκειται για τις χειρότερες επιδόσεις σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, τη στιγμή που ο στόχος μείωσης των θυμάτων από θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα κατά 50% κατά τη διάρκεια της δεκαετίας 2000-2010 αποδεικνύεται άπιαστος.

Οδική ανασφάλεια

Εξαιρετικά ενδιαφέροντα στοιχεία για την οδική ανασφάλεια που επικρατεί στους ελληνικούς δρόμους περιέχονται σε έρευνα του ραδιοφωνικού σταθμού Flash, η οποία άρχισε χθες και συνεχίζεται και σήμερα. Ένα από τα πλέον προβληματικά ζητήματα της οδικής ασφάλειας είναι οι εξαιρετικά επισφαλείς διαδρομές των μαθητών από και προς τα σχολεία. Σε έρευνα που διενήργησε ομάδα συγκοινωνιολόγων από το Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής του ΕΜΠ, από το πιο σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν στις διαδρομές τους οι μαθητές στην περιοχή της Αθήνας είναι η πολύ κακή κατάσταση των πεζοδρομίων. Ενδεικτικό είναι ότι σε ποσοστό 11,1% τα πεζοδρόμια είναι κατεστραμμένα και είναι δύσκολο ή επικίνδυνο να περπατήσεις σε αυτά, σε ποσοστό 15,6% τα πεζοδρόμια εμποδίζονται προσωρινά από σκουπίδια ή μπάζα, ενώ σε ποσοστό 23,1% είναι τόσο στενά, που οι πεζοί αναγκάζονται να χρησιμοποιήσουν το δρόμο.

Ακόμα ένα σημαντικό στοιχείο είναι ότι 2 στα 3 θανατηφόρα τροχαία δυστυχήματα συμβαίνουν στις αστικές περιοχές της χώρας, ενώ πολύ υψηλός είναι ο αριθμός των πεζών ανάμεσα στα θύματα των τροχαίων ατυχημάτων στις αστικές περιοχές. Πέρα όμως από την κάκιστη εικόνα που παρουσιάζουν οι υποδομές, όπως, π.χ., η κακή κατάσταση του οδοστρώματος, η ελλιπής ή «απαρχαιωμένη» σήμανση, μεγάλο μερίδιο ευθύνης φέρουν και οι ίδιοι οι οδηγοί, οι οποίοι δεν τηρούν τα όσα προβλέπει ο ΚΟΚ. Ενδεικτικό είναι πως μόλις το 72% των οδηγών και το 68% των συνοδηγών φορούν ζώνη ασφαλείας κινούμενοι στο αστικό οδικό δίκτυο, τη στιγμή που 3 στους 10 οδηγούς δικύκλων κάνουν χρήση του κράνους τους όταν μετακινούνται στις αστικές περιοχές. Πέρα όμως από τη μη τήρηση των μέτρων προφύλαξης, οι Έλληνες οδηγοί διακρίνονται και για την επιθετική συμπεριφορά τους στο δρόμο, καθώς, σύμφωνα με στοιχεία έρευνας που έγινε σε 12 χώρες της Ευρώπης, οι Έλληνες μετά τους Βούλγαρους είναι από τους πλέον επιθετικούς οδηγούς...

Συνέδριο για την οδική ασφάλεια

Εν τω μεταξύ, την έναρξη του 4ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Οδικής Ασφάλειας κήρυξε χθες το πρωί ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κ. Παπούλιας. Ως ένα από τα σημαντικότερα ζητήματα που καλείται να αντιμετωπίσει μια σύγχρονη και ευνομούμενη πολιτεία χαρακτήρισε την οδική ασφάλεια ο Ν. Σηφουνάκης, υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων στην ομιλία του. Ο κ. Σηφουνάκης, αφού επεσήμανε ότι «οι δείκτες της οδικής ασφάλειας μιας χώρας είναι ταυτόχρονα δείκτες πολιτισμού και ανάπτυξης», τόνισε ότι «στη χώρα μας οι στατιστικές είναι αμείλικτες, καθώς η Ελλάδα του 2009 εξακολουθεί να εμφανίζει μεγάλα ποσοστά θανατηφόρων ατυχημάτων σε σχέση με το σύνολο των οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους».

Ο κ. Σηφουνάκης ανέφερε πως ήδη σε επίπεδο προγραμματικών δηλώσεων η κυβέρνηση διακήρυξε τη βούληση τής «για παρεμβάσεις ανάπλασης στις δημόσιες υποδομές: τη βελτίωση των πεζοδρομίων, την επανεξέταση του κανονιστικού πλαισίου που διέπει την τοποθέτηση των διαφημιστικών πινακίδων στις μεγάλες πόλεις και το οδικό δίκτυο, την εφαρμογή των διατάξεων του οδικού κώδικα», προσθέτοντας πως το σημαντικότερο είναι η μεταβολή των επικίνδυνων συμπεριφορών στην κυκλοφορία στους δρόμους, ώστε οι πεζοί, οι οδηγοί και τα οχήματα να απολαμβάνουν μεγαλύτερη ασφάλεια σε όλο το εθνικό δίκτυο.
cityauto.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails