Για τις εγκύους που εμπλέκονται σε τροχαίο ατύχημα, η επίπτωση του αερόσακου δεν φαίνεται να αυξάνει τους κινδύνους επιπλοκής της κύησης, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύονται στο επιστημονικό έντυπο Obstetrics and Gynecology.
Οι αερόσακοι που χρησιμοποιούνται συνδυαστικά με τις ζώνες ασφαλείας είναι γνωστό ότι μειώνουν τον κίνδυνο θανάτου αλλά και σοβαρού τραυματισμού του ατόμου. Ωστόσο, έχουν διατυπωθεί ανησυχίες για την επίπτωση του αερόσακου στην κοιλιακή χώρα της εγκύου, καθώς έχουν υπάρξει αναφορές για ρήξη μήτρας ή πλακούντα που συντελούν σε απώλεια του κυήματος.
Ωστόσο, δεν έχουν γίνει μελέτες ευρείας κλίμακας πάνω στο θέμα.
Στην έρευνα της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου της Ουάσιγκτον στο Σιατλ, αναλύθηκαν στοιχεία από 3.348 τροχαία ατυχήματα που είχαν αναφερθεί να εμπλέκονται έγκυες γυναίκες, στην περιοχή της Ουάσιγκτον την περίοδο 2002-2005.
Για τις περισσότερες επιπλοκές κύησης (αποκόλληση του πλακούντα από τη μήτρα, εμβρυϊκή δυσφορία και τοκετός με καισαρική τομή) δεν προέκυπταν στοιχεία υψηλότερου κινδύνου για τις γυναίκες που είχαν εμπλακεί σε τροχαίο και είχε ανοίξει ο αερόσακος.
Καταγράφηκε υψηλότερο ποσοστό εμβρυϊκού θανάτου σε τροχαία που είχε ανοίξει ο αερόσακος (1%) έναντι 0,3% στις γυναίκες που δεν είχε ανοίξει ο αερόσακος.
Ωστόσο, οι μόνο δύο εμβρυϊκοί θάνατοι σε κάθε ομάδα και ο μικρός αριθμός του δείγματος καθιστούν δύσκολη την εξαγωγή συμπερασμάτων.
Πάντως, το Αμερικανικό Κολέγιο Μαιευτικής και Γυναικολογίας συμβουλεύει τις εγκύους να μην απενεργοποιούν τους αερόσακους των οχημάτων τους.
Αν και τα ευρήματα της μελέτης δεν κρίνονται επαρκή, αξίζει να σημειωθεί ότι παρατηρήθηκε στην παρούσα μελέτη υψηλότερο ποσοστό πρόωρου τοκετού μεταξύ των γυναικών που είχαν εμπλακεί σε τροχαίο και είχε ανοίξει ο αερόσακος, σχεδόν 16% έναντι του 10% των γυναικών με τροχαίο, αλλά χωρίς ενεργοποίηση του αερόσακου.
Οι διαφορές δεν θεωρούνται στατιστικά σημαντικές, γεγονός που σημαίνει ότι θα ευρήματα υπόκεινται σε αλλαγές.
Το συμπέρασμα είναι πάντως ότι οι έγκυες θα πρέπει πάντα να φοράνε σωστά την ζώνη τριών σημείων, που διαθέτουν τα οχήματα, με τρόπο ώστε το οριζόντιο τμήμα να τοποθετείται κάτω από την κοιλιακή χώρα και το κάθετο τμήμα να περνάει απ' το μέσο του θώρακα. Τέλος, οι ειδικοί σε θέματα οδηγικής ασφάλειας συμβουλεύουν τις εγκύους να ρυθμίζουν το κάθισμα του οχήματος σε όσο το δυνατόν μεγαλύτερη απόσταση από το ταμπλό.
Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων
Δευτέρα 4 Ιανουαρίου 2010
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου