Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων

Προσοχή στις διαβάσεις των τρένων

Τρίτη 12 Ιανουαρίου 2010

Eλεγχος σε 7 σημεία του εθνικού οδικού δικτύου για κατολισθήσεις

THN ανάγκη συστηματικού ελέγχου του οδικού δικτύου της χώρας προκειμένου να αποτραπούν και άλλες επικίνδυνες κατολισθήσεις, όπως οι πρόσφατες καταπτώσεις στα Τέμπη και το νέο περιστατικό κατολίσθησης στο 19ο χιλιόμετρο της Εθνικής Οδού Ιωαννίνων - Aρτας το οποίο προκάλεσε ολιγόωρη διακοπή της κυκλοφορίας στον εθνικό άξονα της Δυτικής Ελλάδας, επισημαίνει το ΤΕΕ, εστιάζοντας σε επτά σημεία που πρέπει να διερευνηθούν άμεσα όχι μόνο για να αποτραπούν επικίνδυνα γεωλογικά φαινόμενα, αλλά κυρίως για να αποφευχθούν αποκλεισμοί περιοχών με εξαιρετικά επαχθείς συνέπειες.

Ειδικότερα, σύμφωνα με το ΤΕΕ, με βάση τα στοιχεία που διαθέτει το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας, τα σημεία που πρέπει άμεσα να διερευνηθούν είναι:

1. ΝΕΟ Κορίνθου - Πατρών, τμήμα Αιγίου - Πατρών, θέση Παναγοπούλα.

2. Ε.Ο. Ιωαννίνων - Aρτας, περιοχή Ηπειρωτικών Τεμπών.

3. Ε.Ο. Θεσσαλονίκης - Σερρών, περιοχή Λαχανά.

4. Ε.Ο. Πρέβεζας - Ηγουμενίτσας, περιοχή Λυγιάς - γέφυρα Δέσπως.

5. Ε.Ο. Λαμία - Καρπενήσι - Αγρίνιο: α. Περιοχή Μακρακώμης, β. Περιοχή Ανατολικής και Δυτικής Φραγκίστας, γ. Περιοχή Παρακαμπυλίων (Aγιος Βλάσσης).

Οι περιοχές β και γ ανήκουν στο τμήμα Γέφυρα Επισκοπής - Αγρίνιο, ενώ η περιοχή α ανήκει στο τμήμα Καρπενήσι-Γέφυρα Επισκοπής.

6. Ε.Ο. Λιβαδειάς - Aμφισσας, Είσοδος Δελφών - Κασταλία Πηγή. Θέση δυσμενής λόγω του αρχαιολογικού χώρου με εμπλοκή του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ).

7. Ε.Ο. Λαμίας - Aμφισσας, τμήμα Θερμοπύλες - Aμφισσα στη χλμ. θέση 51.

Oπως επισημαίνει το ΤΕΕ, σαφώς μεγαλύτερος αριθμός επίμαχων σημείων εντοπίζεται στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, συνολικού μήκους περίπου 33.000 χιλιομέτρων, η συντήρηση του οποίου ανήκει στις νομαρχιακές αυτοδιοικήσεις. Hδη, από τον Νοέμβριο, σε ορεινά κυρίως τμήματα έχουν ενεργοποιηθεί κατολισθήσεις με επιπτώσεις τοπικού χαρακτήρα και όχι μόνο.

Για τον λόγο αυτό, το ΤΕΕ καλεί την πολιτεία μέσω των Υπηρεσιών Συντήρησης να ελέγξει τα σημεία αυτά, ταυτόχρονα όμως να εντοπίσει τις παρακαμπτήριες οδούς, οι οποίες σε ένα ενδεχόμενο κατολίσθησης ή κατάπτωσης, με αξιοπιστία και σε ικανοποιητικό επίπεδο οδικής ασφάλειας, θα δεχτούν τους μεγάλους κυκλοφοριακούς φόρτους που θα προκύψουν.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Related Posts with Thumbnails